Eller så gör det det i tex hemtjänsten på vissa ställen.Mm, visst. Det är så det ser ut i samhället.
Eller inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller så gör det det i tex hemtjänsten på vissa ställen.Mm, visst. Det är så det ser ut i samhället.
Eller inte.
Många gånger spelar det ju absolut ingen roll vad invandrade personer gör. Två exempel: den lille killen som sålde majblommor för massor av pengar - rasiststorm i sociala medier. Nu nyligen: en bostad sökes-annons av en vit tjej och en svart kille - rasiststorm i sociala medier.Ja det är väl klart att kommer vissa hit och är rasistiska mot svenskarna så försvarar vi oss.
Eller så är det en eller ett par män av alla som jobbar inom hemtjänsten som varit olämpliga och som man hade kunnat undvika.Eller så gör det det i tex hemtjänsten på vissa ställen.
Vilka är de andra då?Vill jag skriva "vi" så gör jag det.
Det har ju hamnat där p.g.a. de kriminella gängens framfart.Reflekterar lite kring hur trist det är att så stor del av den politiska debatten handlar om invandringens vara eller icke vara.
I hemtjänsten har det nu blivit kris i brist på arbetskraft.Eller så gör det det i tex hemtjänsten på vissa ställen.
Jag är Moderat och hör till den falangen.Svårt att fatta att det bara är tolv år sedan M:s partiledare bad oss "öppna våra hjärtan". Känns mer som ett sekel bort.
Jag håller med, fyller också alltid i att det är en av de viktigaste frågorna men har samma uppfattning som du att det då tolkas som att man vill ha stram migration.Inte svammel. Tyvärr har vi hamnat där, SD har lyckats styra debatten och det är väldigt få som klarar att gå ur fällan som är gillrad.
Jag tycker dock att det är en oerhört viktig fråga och enda sättet att komma åt ett paradigmskifte i debatten är att fortsätta sätta den högt och försöka jobba mot den oerhört kunskapsfattiga, ytliga och populistiska bild av migration som råder just nu - tyvärr ganska brett även om den drivs av SD.
I enkäter så matar jag alltid in att Invandring/Migration är en av de viktigaste frågorna, men det känns ofta som det förutsätts i materialen att det också implicerar att man är emot det och vill begränsa den. Man kan prioritera den och tycka den är enormt viktig utifrån helt andra utgångspunkter.
...Om man ägnade sig åt kollektiv bestraffning, så skulle många MÄN, t.ex. de som är organiserade fotbollsfans ligga rätt bra till för fängelsedomar för misshandel och utvisning för dålig vandel...Inom juridiken så ägnar man sig inte åt kollektiv bestraffning.
Och det är faktiskt något som den absoluta majoriteten tycker är bra.
Så det är inget som du kommer att få medhåll i.
Det där beteendet är oacceptabelt. Vi ska bekämpa invandringen på demokratiska vägar. För Sverige är en rättsstat.Många gånger spelar det ju absolut ingen roll vad invandrade personer gör. Två exempel: den lille killen som sålde majblommor för massor av pengar - rasiststorm i sociala medier. Nu nyligen: en bostad sökes-annons av en vit tjej och en svart kille - rasiststorm i sociala medier.
Det är SD-svansens verk.
Men fattar du inte att det är vad som händer när det hela tiden talas om "invandrarna" och "utlänningarna" och i nästa andetag om brott? Och "bekämpa invandringen" - fattar du inte att du är en del av den rasistiska retoriken?Det där beteendet är oacceptabelt. Vi ska bekämpa invandringen på demokratiska vägar. För Sverige är en rättsstat.
Många av alla är 1%, hälften? Eller vill du bara sprida myter?Nej det menar jag inte. Jag menar om folk inte kan sköta sig när dom kommer hit, inte alla men många,
Vi har invandrare och utvandrare. Det är så vi benämner när folk kommer och lämnar landet. Utlänningar benäms så i vår utlänningslag. Så jag ser inget konstigt i det. Bekämpa invandring var väl glasklart när tex förre Migrationsministern MMS sa, "de ska inte hit". Du brukar ju säga åt mig "tala klarspråk". När jag gör det så anklagar du mig för att vara en del av den rasistiska retoriken.Men fattar du inte att det är vad som händer när det hela tiden talas om "invandrarna" och "utlänningarna" och i nästa andetag om brott? Och "bekämpa invandringen" - fattar du inte att du är en del av den rasistiska retoriken?
Min poäng är att du drar alla över samma kam. Det är en del av problemet. Det förstod du, men du gör precis som du brukar för att blanda bort korten.Vi har invandrare och utvandrare. Det är så vi benämner när folk kommer och lämnar landet. Utlänningar benäms så i vår utlänningslag. Så jag ser inget konstigt i det. Bekämpa invandring var väl glasklart när tex förre Migrationsministern MMS sa, "de ska inte hit". Du brukar ju säga åt mig "tala klarspråk". När jag gör det så anklagar du mig för att vara en del av den rasistiska retoriken.
Ja, det är bland annat sådana möjligheter jag tänker på. Men jag är för skötsam för hela projektet, är jag rädd. Det är väl lite Britt-Marie över mig, helt enkelt. Trots dubbla medborgarskap.Mm man får väl se. Själv tror jag att "Britt-Marie" kommer att följa textens exakta ordalydelse till punkt och pricka, och det med rätta såklart
Enda "hoppet" för rika drogköpande Brommabarn med dubbelt-amerikanskt medborgarskap är väl helt enkelt om polisen inte tar dem från första början. (dessa ej relaterade till mina bekanta)
Tror du?Det har ju hamnat där p.g.a. de kriminella gängens framfart.
30 år sedan är ju ingen tid alls. Menar du att alla som var medlemmar i sd för 30 år sedan har dött? (Jimmie Åkesson är nära 50) Jättekonstigt att plötsligt påminna om matt SD var nazister för bara 30 år sedan och se det som någonting positivt.Visa bifogad fil 184796
Men återigen så spelar ju "historien" roll när det gäller SD inga andra partier..
Men va?Nej mina "historien" är för att det är ju SÅÅÅÅ länge sen S och andra partier var nassar... Så ni försöker nu få SD att få den stämpeln. Men de enda jag kan se är riktiga nazister är ju V som hatar Israel och dess judar. SD är mej veterligen inga judehatare !
Pro-rysk propaganda och konspirationsteorier om judisk makt, folkutbyte, vaccin och chemtrails – det är idéer som fått fäste bland SD-företrädare i Motala. Redan inför valet 2022 kunde Expo visa att en av kandidaterna spred sådant innehåll. I dag sitter hon i kommunfullmäktige och representerar partiet i bildningsnämnden.
– Har inget intresse av att tala med er, säger hon till Expo.
Nja... Ordet invandrare finns inte alls i utlänningslagen.Vi har invandrare och utvandrare. Det är så vi benämner när folk kommer och lämnar landet. Utlänningar benäms så i vår utlänningslag. Så jag ser inget konstigt i det. Bekämpa invandring var väl glasklart när tex förre Migrationsministern MMS sa, "de ska inte hit". Du brukar ju säga åt mig "tala klarspråk". När jag gör det så anklagar du mig för att vara en del av den rasistiska retoriken.
Jag hittar det tyvärr inte just nu men 2023 hade ju regeringen en informations kampanj som hette "kom inte hit" som vände sig till olika länder. MMS var i olika länder media och redogjorde vad som var på gång och varför. Man skickade även över infopaketet till olika ambassader världen över med uppgift att sprida vidare Nu ser vi resultatet både i Sverige och i EU genom Migration o asyl pakten.Min poäng är att du drar alla över samma kam. Det är en del av problemet. Det förstod du, men du gör precis som du brukar för att blanda bort korten.
(Förresten sa hon väl att färre i förlängningen ska söka sig hit. Inte riktigt det du citerade, va?)