Nej det har jag inte skrivit heller.Nja... Ordet invandrare finns inte alls i utlänningslagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det har jag inte skrivit heller.Nja... Ordet invandrare finns inte alls i utlänningslagen.
På vilket sätt är de utländska brottslingar? Är det deras genetik? Eller är det något slags rastyp? Är det rashygien du vurmar för?MEN och du verkar fortfarande inte kunna svara på frågan.... VARFÖR ska vi ha utländska brottslingar i Sverige ?
Ja jag tror att de kriminella gängen har gjort att så många är beredda att tänka i de termerna.Tror du?
Så länge som Björn Söder och Kent Ekeroth är förtroendevalda i SD så sitter SD fast i sin egen, gamla historia.Visa bifogad fil 184796
Men återigen så spelar ju "historien" roll när det gäller SD inga andra partier..
Jag tror att du blandar ihop olika saker.Jag hittar det tyvärr inte just nu men 2023 hade ju regeringen en informations kampanj som hette "kom inte hit" som vände sig till olika länder. MMS var i olika länder media och redogjorde vad som var på gång och varför. Man skickade även över infopaketet till olika ambassader världen över med uppgift att sprida vidare Nu ser vi resultatet både i Sverige och i EU genom Migration o asyl pakten.
Det som verkar ganska unikt för Sverige i internationella sammanhang är dock att Tidö uppenbarligen inte vill ha arbetskraftsinvandring och utvisar även folk som jobbar inom bristyrken. Någon form av rasistiskt självskadebeteende.Jag hittar det tyvärr inte just nu men 2023 hade ju regeringen en informations kampanj som hette "kom inte hit" som vände sig till olika länder. MMS var i olika länder media och redogjorde vad som var på gång och varför. Man skickade även över infopaketet till olika ambassader världen över med uppgift att sprida vidare Nu ser vi resultatet både i Sverige och i EU genom Migration o asyl pakten.
"Och ja vi jobbar på övriga kategorier invandrare också” skrev ju SD:s Aspling på Twitter för inte så länge sen. Ibland säger de den tysta delen högt.Det som verkar ganska unikt för Sverige i internationella sammanhang är dock att Tidö uppenbarligen inte vill ha arbetskraftsinvandring och utvisar även folk som jobbar inom bristyrken. Någon form av rasistiskt självskadebeteende.
Du menar den period de är dyrast och skicka ut dem precis innan de börjar betala skatt. Det verkar ekonomiskt effektivt.Såg nyss debatten i Statstelevisionen. ETR i C tyckte att ungdomarna kunde få stanna till 21års ålder MEN sen skulle dom utvisas. Det kan jag faktiskt gå med på.
Ja det är ju till sådana länder du vill utvisa svenska ungdomar och utländska ungdomar som pangat en ruta.Men fy fan, piska och yxa i nacken?![]()
Undrar det jag.... hade det inte varit valår kanske man hade tillåtit opposition, nu kommer man att symboliskt visa att det finns olika åsikter.Jag är Moderat och hör till den falangen.
Vi är inte döda - bara litet överkörda.
Det blir ett tufft Sverige-möte för Johan Forssell.
Goddag yxskaft självDet börjar ju bli lite bråttom nu att anpassa Sverige till EU:s asyl o migrationspakt som börjat gälla fullt ut nu den 12 juni (om jag nu hade rätt datum i huvvet)
Men va, vi hade ju kommit fram till du tycker att alla anpassade skötsamma utlänningar som har jobb i hemtjänsten och betalar skatt skulle skickas ut. Iom att de inte var mycket rikare än medelsvensken.Ömsesidig förståelse? Vi tar emot utlänningar. Vi vill att dom anpassar sig och sköter sig. Vi ger dom jobb i tex hemtjänsten. Sen är det många, inte alla men många som tex kastar massa glåpord, förnedrar och annat hemskt. Var är den ömsesidiga förståelsen då nånstans?
När man gjorde militärtjänsten och någon eller några hade förstört något och den/de inte ville träda fram och ta ansvar så drog man alla över en och samma kam och hela kompaniet blev straffad.
Sveriges migrationspolitik är på flera punkter faktiskt mer extrem än det europeiska snittet.Det som verkar ganska unikt för Sverige i internationella sammanhang är dock att Tidö uppenbarligen inte vill ha arbetskraftsinvandring och utvisar även folk som jobbar inom bristyrken. Någon form av rasistiskt självskadebeteende.
Allt händer ju inte på det viset.Undrar det jag.... hade det inte varit valår kanske man hade tillåtit opposition, nu kommer man att symboliskt visa att det finns olika åsikter.
Men visst lyckas ni kuppa presidiet och mötesordningen så...
Men om dom nu menar det varför stämmer dom då inte staten? Bara snackar hela tiden utan att göra nåt. Bara snack snack som dom inte hade annat och göra. Men visst vi har ju yttrandefrihetOckså sådant som förslaget om återkallande av permanenta uppehållstillstånd är ganska extremt i ett internationellt perspektiv, finns förstås även många svenska migrationsjurister som menar att det är olagligt.
Du skrev så här:Nej det har jag inte skrivit heller.
Precis och där var det punkt och slut efter ordet landet. Därefter börjar ny mening med stor bokstav på ordet utlänningar och annat innehåll.Du skrev så här:
"Vi har invandrare och utvandrare. Det är så vi benämner när folk kommer och lämnar landet. Utlänningar benäms så i vår utlänningslag."
Och nej. Utlänningar kallas inte alls så i utlänningslagen.
Snöflingeyttrandefrihet a la Trump o MuskTala inte om för mig vad jag ska skriva. Vill jag skriva "vi" så gör jag det. Det är yttrandefrihet. Gillar du det inte så säg det men tala inte om för mig vad jag ska använda för ord
Nej det menar jag inte. Jag menar om folk inte kan sköta sig när dom kommer hit, inte alla men många, och det visar sig att det bara fortsätter och tom ökar, ja då får man väl sätta upp ännu fler lagar. Ju fler lagar desto besvärligare för alla
Ja jag undrar verkligen varför de alltid tar med den punkten högt upp snarare än till exempel klimatet.Men det är ju så Agenda och Statstelevisionen vill ha det eftersom varenda gång vill dom ha migration/invandring med som en punkt i debatterna. Det är vad väljarna se o höra.
Ja, det finns ju dom som inte begriper det.Ja jag undrar verkligen varför de alltid tar med den punkten högt upp snarare än till exempel klimatet.