Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittar det tyvärr inte just nu men 2023 hade ju regeringen en informations kampanj som hette "kom inte hit" som vände sig till olika länder. MMS var i olika länder media och redogjorde vad som var på gång och varför. Man skickade även över infopaketet till olika ambassader världen över med uppgift att sprida vidare Nu ser vi resultatet både i Sverige och i EU genom Migration o asyl pakten.
Jag tror att du blandar ihop olika saker.

SD drev på för en kampanj som skulle heta "Kom inte hit". De fick visst inflytande över Moderaterna, med Maria Malmer Stenergard som migrationsminister. De drev mycket riktigt en sorts kampanj, men jag tror att det var mest i SD:s propagandavärld som den verkligen hade det där namnet.

Att budskapet var att färre skulle söka sig hit, och att syftet var att förklara vilka regler som gäller, torde stämma.

Själv tycker jag det är skamligt av Moderaterna och ställa sig med SD på en scen och basunera ut sånt.

Oavsett vilket: nu drar du upp saker hit och dit igen för att slippa förklara sin egen inställning och ta ansvar för din egen retorik.

Jag hittar det tyvärr inte just nu men 2023 hade ju regeringen en informations kampanj som hette "kom inte hit" som vände sig till olika länder. MMS var i olika länder media och redogjorde vad som var på gång och varför. Man skickade även över infopaketet till olika ambassader världen över med uppgift att sprida vidare Nu ser vi resultatet både i Sverige och i EU genom Migration o asyl pakten.
Det som verkar ganska unikt för Sverige i internationella sammanhang är dock att Tidö uppenbarligen inte vill ha arbetskraftsinvandring och utvisar även folk som jobbar inom bristyrken. Någon form av rasistiskt självskadebeteende.

Det som verkar ganska unikt för Sverige i internationella sammanhang är dock att Tidö uppenbarligen inte vill ha arbetskraftsinvandring och utvisar även folk som jobbar inom bristyrken. Någon form av rasistiskt självskadebeteende.
"Och ja vi jobbar på övriga kategorier invandrare också” skrev ju SD:s Aspling på Twitter för inte så länge sen. Ibland säger de den tysta delen högt.

Jag är Moderat och hör till den falangen.
Vi är inte döda - bara litet överkörda.

Det blir ett tufft Sverige-möte för Johan Forssell.
Undrar det jag.... hade det inte varit valår kanske man hade tillåtit opposition, nu kommer man att symboliskt visa att det finns olika åsikter.

Men visst lyckas ni kuppa presidiet och mötesordningen så...

Ömsesidig förståelse? Vi tar emot utlänningar. Vi vill att dom anpassar sig och sköter sig. Vi ger dom jobb i tex hemtjänsten. Sen är det många, inte alla men många som tex kastar massa glåpord, förnedrar och annat hemskt. Var är den ömsesidiga förståelsen då nånstans?

När man gjorde militärtjänsten och någon eller några hade förstört något och den/de inte ville träda fram och ta ansvar så drog man alla över en och samma kam och hela kompaniet blev straffad.
Men va, vi hade ju kommit fram till du tycker att alla anpassade skötsamma utlänningar som har jobb i hemtjänsten och betalar skatt skulle skickas ut. Iom att de inte var mycket rikare än medelsvensken.

Du ville väl att alla utlänningar i Sverige skulle ha allra minst mycket högre lön o finare bil än de flesta svenskar.

Och att alla anpassade och skötsamma skolbarn som bott i Sverige hela livet skulle skickas ut när de fyllde 20? Precis innan de kunde börja betala skatt.

Sedan ville du att vi skulle skicka våra svenska skattemedel till talibanerna istället för till äldreomsorgen.

Sveriges migrationspolitik är på flera punkter faktiskt mer extrem än det europeiska snittet.

Dels som sagt arbetskraftsinvandringen. I många länder vill man ha arbetskraftsinvandring, Italien till exempel tar emot många arbetskraftsinvandrare samtidigt som de har en strikt asylpolitik. Och inte bara högutbildad arbetskraft utan till alla möjliga olika bristyrken. I Spanien kan den som kommit dit men saknar uppehållstillstånd stanna i landet via att få ett arbete. Och så vidare. Att som Sverige exempelvis ha en hög lönetröskel för arbetskraftsinvandring, trots stora behov på arbetsmarknaden, är alltså lite märkligt ur ett internationellt perspektiv. Eller att utvisa folk som jobbar och studerar, som då utvisas lite sådär "bara för att" utan någon egentlig logisk anledning. Kontraproduktivt, enligt de flesta länder som tvärtom snarare försöker få folk att stanna och arbeta.

Sedan återvandringsbidraget, även det ovanligt ur ett internationellt perspektiv att så ivrigt vilja ha ut människor som alltså konstaterats ha full rätt att stanna i landet.

Också sådant som förslaget om återkallande av permanenta uppehållstillstånd är ganska extremt i ett internationellt perspektiv, finns förstås även många svenska migrationsjurister som menar att det är olagligt.

Undrar det jag.... hade det inte varit valår kanske man hade tillåtit opposition, nu kommer man att symboliskt visa att det finns olika åsikter.

Men visst lyckas ni kuppa presidiet och mötesordningen så...
Allt händer ju inte på det viset.
Folk träffas i allmänhet också.

Det är inte kul att vara oönskad.

Också sådant som förslaget om återkallande av permanenta uppehållstillstånd är ganska extremt i ett internationellt perspektiv, finns förstås även många svenska migrationsjurister som menar att det är olagligt.
Men om dom nu menar det varför stämmer dom då inte staten? Bara snackar hela tiden utan att göra nåt. Bara snack snack som dom inte hade annat och göra. Men visst vi har ju yttrandefrihet

Du skrev så här:
"Vi har invandrare och utvandrare. Det är så vi benämner när folk kommer och lämnar landet. Utlänningar benäms så i vår utlänningslag."

Och nej. Utlänningar kallas inte alls så i utlänningslagen.
Precis och där var det punkt och slut efter ordet landet. Därefter börjar ny mening med stor bokstav på ordet utlänningar och annat innehåll.

Tala inte om för mig vad jag ska skriva. Vill jag skriva "vi" så gör jag det. Det är yttrandefrihet. Gillar du det inte så säg det men tala inte om för mig vad jag ska använda för ord

Nej det menar jag inte. Jag menar om folk inte kan sköta sig när dom kommer hit, inte alla men många, och det visar sig att det bara fortsätter och tom ökar, ja då får man väl sätta upp ännu fler lagar. Ju fler lagar desto besvärligare för alla
Snöflingeyttrandefrihet a la Trump o Musk :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka