Svensk politik 7

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja alltså detta är ju skrattretande? Efter allt som hänt måste de väl ha ett helt gäng personer som håller reda på pappren? Hur är det möjligt? Majoriteten av alla människor i Sverige slarvar väl ändå inte bort viktiga jobbpapper alls?
Ja en blir ju provocerad. Speciellt om en som jag har haft jobb där hantering av hemliga handlingar ingick - jag hade åkt dit så galet hårt om jag slarvat lika mycket som dessa säkerhetsrådgivare 🤷‍♀️

Ja en blir ju provocerad. Speciellt om en som jag har haft jobb där hantering av hemliga handlingar ingick - jag hade åkt dit så galet hårt om jag slarvat lika mycket som dessa säkerhetsrådgivare 🤷‍♀️
Ja eller hur, jag jobbar inte med hemliga handlingar på den nivån men med sekretess som rör enskilda och jag känner samma, hade blivit av med jobbet direkt om jag slarvade på det sättet!

Eftersom det nu är mer liberalt att få servera alkohol så tänker L servera alkohol till presumtiva väljare i sin valstuga. Gissa om det kommer att ge resultat :rofl:

https://www.sverigesradio.se/artikel/liberalerna-far-alkoholtillstand-for-valstuga-i-uppsala

Gör man detta över hela landet är dom räddade
Populismen har uppenbarligen inga gränser för desperata partier. Suck.
Jag tror att det är ungefär noll räddning inkluderat i det paketet, men klara risker för att eventuellt slarv med serveringen kommer ge dålig publicitet. Men då får valarbetarna koncentrera sig på det istället för att prata anti-liberala reformer, så det kanske är en vinst i sig.

Populismen har uppenbarligen inga gränser för desperata partier. Suck.
Jag tror att det är ungefär noll räddning inkluderat i det paketet, men klara risker för att eventuellt slarv med serveringen kommer ge dålig publicitet. Men då får valarbetarna koncentrera sig på det istället för att prata anti-liberala reformer, så det kanske är en vinst i sig.
Svenskar är väldigt glada i alkohol. Några glas, sätt en L röstsedel i handen på dom och eskort till närmaste vallokal :rofl:

Det här är ett typiskt tillfälle där du i första hand ska länka till hans uttalande, i andra hand beskriva av vem, var och när dementin gjordes, så att alla kan ta del av den. Det är liksom självklart att man inte bara häver ur sig ett "JA" som svar på en sådan fråga, oavsett vilken politisk sida man står på.
Men när jag lägger länkar om SD så blir jag ofta anklagad för att sprida propaganda, right? Men nu gör jag så här,

Men när jag lägger länkar om SD så blir jag ofta anklagad för att sprida propaganda, right? Men nu gör jag så här,

Fast där dementerar han ju inte att han sagt som i länken, tvärtom upprepar han att det är självklart i hans ögon.

Synonymer till​

1. förneka, bestrida, vederlägga, avliva, avvisa, officiellt avvisa

motsatsord​

1. erkänna, medge, bekräfta
(https://www.synonymer.se/sv-syn/dementera)

Så ditt svar ja på att han dementerat att han sagt som i citatet är fortfarande inte bekräftat.

Så jag får vända mig till @corzette igen, och fråga hur hon menade med sitt inlägg om att citatet?

Nu går datorer och servrar på högtryck hos myndigheterna och polisen sitter och väntar in informationen som snart ska levereras. Sedan börjar räderna och man hämtar in dom som befinner sig illegalt i vårat land. Sedan sätts dom i Migrationsverket nya förvar som nu står färdiga. Där får dom sitta och vänta på sina resehandlingar så att dom kommer hem till sina respektive länder. Vi är dessutom uppbackade av EU:s asyl och migrationspakt. Allt sker lagligt och ingen kommer nån vart med att gnäll och hitta på en massa.
Nej ingen av dina drömmar besannas.

Det är en ganska komplicerad process att samköra system. Förutom att man skall komma överens om att hur och när systemen ska köras, behöver man också hitta ett system för att den information som kommer ut tas omhand någonstans. Några skall utbildas hantera informationen rättssäkert och så skall del delas till berörda, som i sin tur behöver systematisera informatione.

Det är inte så att den Sverige är särskilt ineffektiva, men hur det än är finns en viss ställtid för en organisation och är det flera stora inblandade tar det en stund. Hade det varit Tyskland, så hade det varit papper med stämplar skickade mellan myndigheter öppna förmiddagar varannan vecka.

Så troligen kommer inget att ske innan valet då allt kan ändras. Det kommer en ny regering med nya regleringsbrev och kanske nya lagar.

Fast där dementerar han ju inte att han sagt som i länken, tvärtom upprepar han att det är självklart i hans ögon.

Synonymer till​

1. förneka, bestrida, vederlägga, avliva, avvisa, officiellt avvisa

motsatsord​

1. erkänna, medge, bekräfta
(https://www.synonymer.se/sv-syn/dementera)

Så ditt svar ja på att han dementerat att han sagt som i citatet är fortfarande inte bekräftat.

Så jag får vända mig till @corzette igen, och fråga hur hon menade med sitt inlägg om att citatet?

Vad vill du veta ? Om jag läst ETC artikeln ? Nope den vänster smörjan tar jag inte i med tång. Om ni inte kan läsa det jag länkar till Ekonomifakta mm för det är höger propaganda (sen kan ni inte komma med motbevis på Ekonomifaktas siffror.) så varför ska jag då bry mej om vänstersmörja tidningar ?

Sen kallar du mej faktaresistent.
Inga problem. Men det går åt båda hållen. Om ni inte kan läsa Höger media/fakta/tyckande och tycker det är ok. Är det lika ok att jag inte läser vänster media/"fakta"/tyckande.

Jag personligen har inte sett eller läst nåt om det du frågar efter. Eftersom det är totalt ointressant om V sprider antisemitism, är hamaskramare och har islamister på valsedlarna för det är minsann höger som är värst. Då spelar det ju ingen roll om någon på högersidan sagt nåt "vad hen nu har sagt".
Enligt dej är högern värst. Enligt mej är det rödgröna det värsta som kan hända Sverige...

Men som någon så fint sa. Jag kommer överleva rödgrönt styrt Sverige med, med vår ac i vår villa och våra fossildrivna bilar.
Det har gått bra innan och kommer gå bra efter. Men klart jag kommer gnälla när de rödgröna hittar på skatter på allt. Men det blir nog bara 4 år i såna fall. Sen har folk tröttnat på hur S inte kan leda Sverige och det blir högerstyre igen. Och har jag tur (och Sverige) så vinner sittande regering i valet ☀️

Vad vill du veta ? Om jag läst ETC artikeln ? Nope den vänster smörjan tar jag inte i med tång. Om ni inte kan läsa det jag länkar till Ekonomifakta mm för det är höger propaganda (sen kan ni inte komma med motbevis på Ekonomifaktas siffror.) så varför ska jag då bry mej om vänstersmörja tidningar ?

Det jag undrade över var hur du menade med det här svaret på citatet från Ludvig Aspling:
En artikel från en propagandatidning (hette det inte så ?) inte värt pappret det är skrivet på...
Det händer ju att tidningar gör fel, och även om etablerade medier brukar ha på fötterna när de sätter ut ett citat i tidningen, så kan det ju ändå vara så att personen ifråga har en annan bild av vad som menades med det, eller att det helt enkelt kom ut fel och personen inte alls menade ordagrant så som det blev.

Därför undrade jag om du har en annan bild av hur citatet ska tolkas.

@Smoothi var ju väldigt snabb med att svara att det var så, men senare visade det sig att hen hade helt fel enligt den länk hen själv postade.

Så jag frågar dig igen, om hur du tänker kring citatet att LA tycker att det finns för många ickte-etniskt svensk i landet, är det en vänstervriden tolkning av hans uttalande?

Och är det en vänstervriden tolkning av SD:s politik att de eftersträvar en etniskt homogen befolkning? Att målet egentligen går bortom det fokus på brottslingar vi hör just nu?

Sen kallar du mej faktaresistent.
Inga problem. Men det går åt båda hållen. Om ni inte kan läsa Höger media/fakta/tyckande och tycker det är ok. Är det lika ok att jag inte läser vänster media/"fakta"/tyckande.

Citatet var uttryckt i inlägget du svarade på, så du behöver inte läsa någon länk. Jag tolkade dig som att du avfärdade citatet, och då blev jag nyfiken på varför.

Jag personligen har inte sett eller läst nåt om det du frågar efter.

Du har inte hört att LA avfärdat citatet? Då hade "vänstersmörjan" alltså rätt om vad han driver för politik, det han alltså själv är väldigt öppen med?

Eftersom det är totalt ointressant om V sprider antisemitism, är hamaskramare och har islamister på valsedlarna för det är minsann höger som är värst. Då spelar det ju ingen roll om någon på högersidan sagt nåt "vad hen nu har sagt".

Har du läst vad jag skrivit i denna tråd och dess föregångare? Jag har varit väldigt kritisk mot acceptansen för hamasvänner och för våld och hotfullt beteende mot oliktänkande, inom vänstern. Så nu viftar du hej vilt i affekt, men åt fel håll.

Enligt dej är högern värst. Enligt mej är det rödgröna det värsta som kan hända Sverige...

Nja, jag tycker inte att nationalism och rasism kan definieras som höger. Det går enligt mig lika bra att kombinera tillsammans med vänsterpolitik.

just nu, har det slagit sig samman med högerpolitiken i Sverige, så det innebär att just nu är högerblocket mest skadligt för landet enligt mig.

Men det finns inget som säger att det alltid måste vara så, historiskt och i andra länder har det ibland varit vänsterpartier som varit nationalistiska, rasistiska och auktoritära. Det måste bekämpas oavsett var det uppstår.

Men som någon så fint sa. Jag kommer överleva rödgrönt styrt Sverige med, med vår ac i vår villa och våra fossildrivna bilar.
Det har gått bra innan och kommer gå bra efter. Men klart jag kommer gnälla när de rödgröna hittar på skatter på allt. Men det blir nog bara 4 år i såna fall. Sen har folk tröttnat på hur S inte kan leda Sverige och det blir högerstyre igen. Och har jag tur (och Sverige) så vinner sittande regering i valet ☀️

Till att börja med tänker jag att det handlar om att återställa de hattiga.skatter som nuvarande partier har infört, mer än att "hitta på" nya.

Sen får man se, men om man menar allvar med art vi ska ösa så ofantligt mycket pengar över försvarsindustrin (som ju till stor del består av börsnoterade och andra privatägda bolag) så tycker jag att det är schysstare att också belasta nuvarande generationer med den kostnaden, än att skicka notan vidare till kommande generationer via lån. Med de stora summorna det handlar om (vilket man kan fundera över i sig...) så måste vi också låna, men jag skulle önska en annan viktökning än idag, så att mindre lånas och mer finansieras med statsbudgeten.

Att ta lån idag med en ränta väsentligt lägre än inflationen är inte att föra över kostnader till nästa generation. Det vet varenda bostadsrättsägare/villaägare.

Att ha Ryssland och dess oligarker som tror att de kan vinna något på att bomba sönder andra länder är dyrt att ens riskeras att utsättas för.

Så jag frågar dig igen, om hur du tänker kring citatet att LA tycker att det finns för många ickte-etniskt svensk i landet, är det en vänstervriden tolkning av hans uttalande?

Och är det en vänstervriden tolkning av SD:s politik att de eftersträvar en etniskt homogen befolkning? Att målet egentligen går bortom det fokus på brottslingar vi hör just nu?

Återigen ... Har inte en ringaste vad LA sagt eller inte sagt, har återigen inte kollat på vad du hänvisar till. För mej står inte LA (vet inte ens vem det är, och det är för jag har verkligen noll koll på alla SDare, jag kan nog på rak arm bara nämna 2-3 pers i svenska riksdagen som är SD, JÅ, Jessica Stegerud och hon Linda som jag glömt efternamnet på) för hela SD. JAG kommer aldrig hålla med ALLA i SD. Men SD är ändå det parti som är närmast min värdegrund. Hade jag inte varit SD hade jag varit M ... KD har en mycket bra partiledare i EB MEN de är i grunden religiösa. Och min ståndpunkt på religion är väl känt vid det här laget. Så de går tvärbort.

SD vill ha ett Svenskare Sverige, svenska värderingar, SD är emot mångkulturalism som politisk modell. SD vill istället skapa sammanhållning kring svensk kultur och ställa krav på dem som kommer hit att anpassa sig till svenska normer och värderingar — samtidigt som nationella minoriteters kultur och språk ska skyddas.

Om det är etniska svenskar eller invandrade personer som kommit hit för de uppskattar Sverige som det är (var) så strävar ju alla åt samma håll.

JAG har sagt det förr, att importera "problem" ger inte Sverige något positivt, problem har vi ändå i vårt samhälle. JAG anser att massinvandringen ställde hela Sverige på ända, vi behöver därför nu rensa upp i de som kommit. ALLA måste inte vara kvar i Sverige. Definitivt inte de som begår brott. Kom man som asylflykting och sen reser tillbaka på semester/bröllop/X anledning, ja då är det inte nödvändigt att vara kvar i Sverige, då kan de återvända.

DÄRFÖR är jag även för återvandringsbidraget då jag anser att många som kom enbart kom för de bidrag de fått, om de är så lättköpta borde de ta pengarna och leva livet i sina länder med de pengar de får. De får då tillbaka sin kultur, slipper "rasism" när vi säger de måste lära sej svenska. De får gå klädda i vilka kläder de vill, de får främja sin hederskultur. HÄR i Sverige vill vi inte ha det. Och det vidhåller jag SD jobbar mycket med. Att få det bättre för kvinnor. Att vänstersidan inte ser detta utan återigen hellre själva sätter på sej slöja som "solidaritet" är såååå fel väg att gå...

Återigen ... Har inte en ringaste vad LA sagt eller inte sagt, har återigen inte kollat på vad du hänvisar till. För mej står inte LA (vet inte ens vem det är, och det är för jag har verkligen noll koll på alla SDare, jag kan nog på rak arm bara nämna 2-3 pers i svenska riksdagen som är SD, JÅ, Jessica Stegerud och hon Linda som jag glömt efternamnet på) för hela SD. JAG kommer aldrig hålla med ALLA i SD. Men SD är ändå det parti som är närmast min värdegrund. Hade jag inte varit SD hade jag varit M ... KD har en mycket bra partiledare i EB MEN de är i grunden religiösa. Och min ståndpunkt på religion är väl känt vid det här laget. Så de går tvärbort.

Det är det här som ter sig så märkligt för mig...

Du har ingen koll på LA eller vad han nyligen sagt, men du protesterar vilt när någon annan skriver om det...?

Du känner bara till 3 SD;are i riksdagen och inte ens toppskiktet förutom partiledaren, men du känner dig trygg i att hårdfört argumentera för att SD minsann inte innehåller någon rasism.

Om du nu har så dålig koll på partiets företrädare och vilken politik de driver, hur kan du samtidigt känna dig trygg i att det faktiskt inte finns någon rasism där? Om det nu är viktigt för dig att inte företräda ett parti som har en rasistisk grundsyn, vilket det verkar i vissa inlägg, borde det inte då vara viktigt att kolla upp hur det ligger till med den saken?

SD vill ha ett Svenskare Sverige, svenska värderingar, SD är emot mångkulturalism som politisk modell. SD vill istället skapa sammanhållning kring svensk kultur och ställa krav på dem som kommer hit att anpassa sig till svenska normer och värderingar — samtidigt som nationella minoriteters kultur och språk ska skyddas.

Om det är etniska svenskar eller invandrade personer som kommit hit för de uppskattar Sverige som det är (var) så strävar ju alla åt samma håll.

Vid vilken tidpunkt i historien menar du att vi borde låsa oss, och inte längre förändra oss? Det är ju av viss betydelse tänker jag om du vill ha Sverige som det var 1900, 1950, 2000....

JAG har sagt det förr, att importera "problem" ger inte Sverige något positivt, problem har vi ändå i vårt samhälle. JAG anser att massinvandringen ställde hela Sverige på ända, vi behöver därför nu rensa upp i de som kommit. ALLA måste inte vara kvar i Sverige. Definitivt inte de som begår brott. Kom man som asylflykting och sen reser tillbaka på semester/bröllop/X anledning, ja då är det inte nödvändigt att vara kvar i Sverige, då kan de återvända.

DÄRFÖR är jag även för återvandringsbidraget då jag anser att många som kom enbart kom för de bidrag de fått, om de är så lättköpta borde de ta pengarna och leva livet i sina länder med de pengar de får. De får då tillbaka sin kultur, slipper "rasism" när vi säger de måste lära sej svenska. De får gå klädda i vilka kläder de vill, de får främja sin hederskultur. HÄR i Sverige vill vi inte ha det. Och det vidhåller jag SD jobbar mycket med. Att få det bättre för kvinnor. Att vänstersidan inte ser detta utan återigen hellre själva sätter på sej slöja som "solidaritet" är såååå fel väg att gå...

Jag tycker inte att SD "jobbar" så värst mycket med det. Steg nummer ett borde väl vara att öka stödet till undervisning i svenska t ex, och inte tvärtom. Och om man säger sig värna om kvinnors rätt, så borde de väl snarare få stanna i Sverige istället för att skickas till länder som har sämre rättigheter för kvinnor?

Jag vill inte se tvång kring kvinnors kläder, oavsett om det är att tvinga på sjal eller tvinga av sjal. Det är så tråkigt att kvinnor återigen används som slagträn i den politiska debatten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund