Vad vill du veta ? Om jag läst ETC artikeln ? Nope den vänster smörjan tar jag inte i med tång. Om ni inte kan läsa det jag länkar till Ekonomifakta mm för det är höger propaganda (sen kan ni inte komma med motbevis på Ekonomifaktas siffror.) så varför ska jag då bry mej om vänstersmörja tidningar ?
Det jag undrade över var hur du menade med det här svaret på citatet från Ludvig Aspling:
En artikel från en propagandatidning (hette det inte så ?) inte värt pappret det är skrivet på...
Det händer ju att tidningar gör fel, och även om etablerade medier brukar ha på fötterna när de sätter ut ett citat i tidningen, så kan det ju ändå vara så att personen ifråga har en annan bild av vad som menades med det, eller att det helt enkelt kom ut fel och personen inte alls menade ordagrant så som det blev.
Därför undrade jag om du har en annan bild av hur citatet ska tolkas.
@Smoothi var ju väldigt snabb med att svara att det var så, men senare visade det sig att hen hade helt fel enligt den länk hen själv postade.
Så jag frågar dig igen, om hur du tänker kring citatet att LA tycker att det finns för många ickte-etniskt svensk i landet, är det en vänstervriden tolkning av hans uttalande?
Och är det en vänstervriden tolkning av SD:s politik att de eftersträvar en etniskt homogen befolkning? Att målet egentligen går bortom det fokus på brottslingar vi hör just nu?
Sen kallar du mej faktaresistent.
Inga problem. Men det går åt båda hållen. Om ni inte kan läsa Höger media/fakta/tyckande och tycker det är ok. Är det lika ok att jag inte läser vänster media/"fakta"/tyckande.
Citatet var uttryckt i inlägget du svarade på, så du behöver inte läsa någon länk. Jag tolkade dig som att du avfärdade citatet, och då blev jag nyfiken på varför.
Jag personligen har inte sett eller läst nåt om det du frågar efter.
Du har inte hört att LA avfärdat citatet? Då hade "vänstersmörjan" alltså rätt om vad han driver för politik, det han alltså själv är väldigt öppen med?
Eftersom det är totalt ointressant om V sprider antisemitism, är hamaskramare och har islamister på valsedlarna för det är minsann höger som är värst. Då spelar det ju ingen roll om någon på högersidan sagt nåt "vad hen nu har sagt".
Har du läst vad jag skrivit i denna tråd och dess föregångare? Jag har varit väldigt kritisk mot acceptansen för hamasvänner och för våld och hotfullt beteende mot oliktänkande, inom vänstern. Så nu viftar du hej vilt i affekt, men åt fel håll.
Enligt dej är högern värst. Enligt mej är det rödgröna det värsta som kan hända Sverige...
Nja, jag tycker inte att nationalism och rasism kan definieras som höger. Det går enligt mig lika bra att kombinera tillsammans med vänsterpolitik.
just nu, har det slagit sig samman med högerpolitiken i Sverige, så det innebär att
just nu är högerblocket mest skadligt för landet enligt mig.
Men det finns inget som säger att det alltid måste vara så, historiskt och i andra länder har det ibland varit vänsterpartier som varit nationalistiska, rasistiska och auktoritära. Det måste bekämpas oavsett var det uppstår.
Men som någon så fint sa. Jag kommer överleva rödgrönt styrt Sverige med, med vår ac i vår villa och våra fossildrivna bilar.
Det har gått bra innan och kommer gå bra efter. Men klart jag kommer gnälla när de rödgröna hittar på skatter på allt. Men det blir nog bara 4 år i såna fall. Sen har folk tröttnat på hur S inte kan leda Sverige och det blir högerstyre igen. Och har jag tur (och Sverige) så vinner sittande regering i valet
Till att börja med tänker jag att det handlar om att återställa de hattiga.skatter som nuvarande partier har infört, mer än att "hitta på" nya.
Sen får man se, men om man menar allvar med art vi ska ösa så ofantligt mycket pengar över försvarsindustrin (som ju till stor del består av börsnoterade och andra privatägda bolag) så tycker jag att det är schysstare att också belasta nuvarande generationer med den kostnaden, än att skicka notan vidare till kommande generationer via lån. Med de stora summorna det handlar om (vilket man kan fundera över i sig...) så måste vi också låna, men jag skulle önska en annan viktökning än idag, så att mindre lånas och mer finansieras med statsbudgeten.