Att allting hänger ihop i de olika lagändringarna, är det jag menar med att man idag har en strategi som mer riktar in sig på byråkrati än att skriva kontroversiella principprogram. Det är oerhört mycket mer genomgripande risker man skapar, och jag är osäker på om du förstår det med tanke på dina tidigare inlägg om hur mycket de "utvecklats" i och med dagens principprogram och de nya medlemmar som tillkommit.
Det var inte SD:s medlemmsrs brottsregister jag var ute efter, utan hur du ser på lagstiftning om att personer enligt lag ska ange varandra. Varför tycker du inte att det borde stå i lagen att alla medborgare har en skyldighet att anmäla andra personer som de vet kört rattonyktert?
I en del länder har man provat systemet med att medborgare ska ange varandra för misstänkta brott och oegentligheter, vilket ofta leder till en misstro och rädsla i samhället, och att man hellre anger sin granne först innan hen anmäler mig eftersom jag då hamnar i ett sämre läge. Jag har inte träffat på något samhälle som har fungerat väl på detta sätt, har du?
Frågan gällde inte huruvida du käftar emot när du får böter eller inte, självklart gör man inte det. Frågan gällde varför det inte finns någon lagstiftning som säger att jag som medborgare har en skyldighet att anmäla de brott jag känner till? Det händer ju att man åker med någon (min partner t ex...) som kör över hastighetsbegränsningen, och jag skulle ju kunna filma det och sedan anmäla till polisen, så får de in fler dömda utan att själva behöver stå ute och kontrollera.
Jag är intresserad av vad DU tycker, inte AI. Det är du som styr vår gemensamma framtid, så det är din personliga åsikt jag är intresserad av.