Svensk politik 7

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi behöver nog fundera över vilka den svenska vården är till för?
Den svenska sjukförsäkringen gäller för människor som är folkbokförda i Sverige.

Skall den också gälla för alla som olagligt vistas i Sverige?

I Sverige är det olagligt att ha felaktig folkbokföringsadress.
Skall det då vara möjligt att slippa ha någon känd adress om man vistas i Sverige illegalt?

Det är svårt att ta kontroll över människor som har ont uppsåt utan att några kommer i kläm.
Men med den stora risken som finns att främmande makt både spionerar och saboterar så måste Sverige med alla medel hålla reda på vilka som vistas i landet och var.

Ingen av dem orkar dölja längre.. :rage:

Hur långt tillbaka måste man vara "svensk" för att räknas? Tror många här på buke riskerar åka ut.

1784031253267.webp

Ingen av dem orkar dölja längre.. :rage:

Hur långt tillbaka måste man vara "svensk" för att räknas? Tror många här på buke riskerar åka ut.

Visa bifogad fil 188102
"Vi har alldeles för många personer som inte har förmågan att se att medmänniskors värde och bidrag till samhället inte sitter i den genetiska uppsättningen de bär och det har nu genom en mandatperiod med Tidö orsakat jättestora problem med lagstiftning som segregerar samhället och driver konflikter mellan människor i landet."

Vi behöver nog fundera över vilka den svenska vården är till för?
Den svenska sjukförsäkringen gäller för människor som är folkbokförda i Sverige.

Skall den också gälla för alla som olagligt vistas i Sverige?

I Sverige är det olagligt att ha felaktig folkbokföringsadress.
Skall det då vara möjligt att slippa ha någon känd adress om man vistas i Sverige illegalt?

Det är svårt att ta kontroll över människor som har ont uppsåt utan att några kommer i kläm.
Men med den stora risken som finns att främmande makt både spionerar och saboterar så måste Sverige med alla medel hålla reda på vilka som vistas i landet och var.
Ja, vård som inte kan anstå bör av humanitära skäl ges till alla, oavsett var man råkar bo och var man råkar befinna sig vid tidpunkten.

Jag skulle definitivt inte klassa in. Etnisk korean, adopterad till Sverige vid 11 månader, bott och pluggat utanför Sverige. Men jag tycker nog att jag uppfyller det som tydligen är etniskt svenskt. Mer än Ludvik Aspling.

Jag ser medmänniskors värde och bidrar till samhället även om jag erkänner att jag är en nettoförlust för Sverige pga att jag är diabetiker. Jag är svenskare än svensk när det gäller svenska värden som tolerans, jämställdhet, vidsynhet, medmänsklighet, den bergfasta tron på solidaritet och demokratin. Plus ett miljötänk som med största sannolikhet Aspling saknar. Jag är bara förvånad att en sådan som han som arbetat i andra länder än Sverige, engelsklärare i Thailand och Kina nu vill slänga ut alla som inte är etniskt svenska eftersom både Kina och Thailand tog emot honom som icke etnisk Thailändare eller Kines.

Senast ändrad av en moderator:
Verkligen. Jag kan knappt vänta.

Jag har själv dubbla medborgarskap, så frågan har viss aktualitet för min personliga del.
Jag är också taggad att få veta men det lär nog ta en tid innan vi ser resultat offentligt. Men Ludvig A brukar ju titt som tätt ge lite statistik från Migrationsverket med ungefärliga siffror gällade statistik. Så det kommer säkert att trumpetas ut i valrörelsen för att visa upp resultat. Sen undrar jag i vilken ende Migrationsverket tänker börja. Är det i gängkriminella miljöer, eller tar man bara random ur högen uppehållstillstånd?

Jag skulle definitivt inte klassa in som svensk. Etnisk korean, adopterad till Sverige vid 11 månader, bott och pluggat utanför Sverige. Men jag tycker nog att jag uppfyller det som är etniskt svenskt. Mer än Ludvik Aspling.

Jag ser medmänniskors värde och bidrar till samhället även om jag erkänner att jag är en nettoförlust för Sverige pga att jag är diabetiker. Jag är svenskare än svensk när det gäller svenska värden som tolerans, jämställdhet, vidsynhet, medmänsklighet, den bergfasta tron på solidaritet och demokratin. Plus ett miljötänk som med största sannolikhet Aspling saknar. Jag är bara förvånad att en sådan som han som arbetat i andra länder än Sverige, engelsklärare i Thailand och Kina nu vill slänga ut alla som inte är etniskt svenska eftersom både Kina och Thailand tog emot honom som icke etnisk Thailändare eller Kines.

Det skulle vara intressant och se vilka procent icke-etniskt svensk han är.

Nu verkar SD ha gått tillbaka till sina BSS och Alternativ för Sverige ny-nazistiska åsikter som de städade bort för att bli mer salong mässiga.

https://www.dagensarena.se/essa/sd-och-adoptionsfragan/

På ett sätt är det bra att de nu står öppet för nazism och fascism och extremhöger. Att så många svenskar, säkert en del med utlandsfödda adopterade barn röstar på SD är en tragedi. Det finns många 'svenska' politiker, som just Mohansson som SD uppenbarligen inte anser är tillräckligt svenska.

Vad är nästa steg? Att alla som är födda i Sverige i andra eller tredje led av utomeuropeiska förfäder också ska slängas ut från Sverige? Att någon kan rösta på SD är en gåta. Men visst, många är också så ignoranta, mer eller mindre självvalt så att det röstar på det parti som skyller allt på etniska och religiösa minoriteter.

Här är ett förslag. Innan någon kan bli SD representant/politiker måste hen genomgå ett DNA test för att visa att de är tillräckligt 'svenska' för att kvalificera sig för SD. Uteslut alla andra som inte når upp till kraven.

Särskilt som en invandrare, Mohansson, olikt den etniskt svenska Jan Björklund de facto möjliggjorde en socialdemokratisk regering, bl.a pga av SD:s förhållande till adoptionsfrågan.

Senast ändrad av en moderator:
Ja, vård som inte kan anstå bör av humanitära skäl ges till alla, oavsett var man råkar bo och var man råkar befinna sig vid tidpunkten.
Okej.

Men den behöver ju inte ges anonymt.
Den kan komma med vissa krav, som t.ex. att man uppger för myndigheterna var man befinner sig.

Ett problem med att bekämpa olika brottslighet i Sverige är att de olika myndigheterna inte delar information.
Det är t.ex. väldigt intressant ur ett rättsperspektiv att få veta om det kommer in en skottskadad person till den Svenska vården.

Rent krasst så går det inte att bekämpa vare sig den organiserade brottsligheten eller hot från främmande makt utan att information delas mellan olika myndigheter.

Och det är något som är farligt för oss alla.
Litet gift i någon större stads vattenverk och massor av människor kommer att bli helt utslagna.
Sedan är det bara att kliva på och ta vad man vill ha medan kaos råder. Det är därför som vi måste ha en ordentlig ordning på vilka människor som befinner sig i Sverige.

Det där med att "lagar måste följas" verkar alltså inte vara lika viktigt, som att hitta varenda trasig människa och kasta ut dem med huvudet före. Och det är därför jag undrar...om det kommer mera? Kommer lagen att utvidgas till fler typer av brott och "bristande vandel" och gå utöver anställda på dessa sex myndigheter? Vad tänker man sig framåt? Både du och Smoothi verkar i alla fall inte främmande för tanken.
Ja det kommer mera. Det både du och jag vet är att Riksdagen ska rösta en gång till efter valet om att dra tillbaka svenska medborgarskap för ett visst klientel och för att bana väg för att kasta ut dom

Okej.

Men den behöver ju inte ges anonymt.
Den kan komma med vissa krav, som t.ex. att man uppger för myndigheterna var man befinner sig.

Ett problem med att bekämpa olika brottslighet i Sverige är att de olika myndigheterna inte delar information.
Det är t.ex. väldigt intressant ur ett rättsperspektiv att få veta om det kommer in en skottskadad person till den Svenska vården.

Rent krasst så går det inte att bekämpa vare sig den organiserade brottsligheten eller hot från främmande makt utan att information delas mellan olika myndigheter.

Och det är något som är farligt för oss alla.
Litet gift i någon större stads vattenverk och massor av människor kommer att bli helt utslagna.
Sedan är det bara att kliva på och ta vad man vill ha medan kaos råder. Det är därför som vi måste ha en ordentlig ordning på vilka människor som befinner sig i Sverige.
Visst, ett toppenförslag om humanitet underordnas andra saker.

Man behöver inte personuppgifter för att kunna ge vård.

Gissar att det kommer vara liknande FK:s polisanmälan vad gäller bidragsbrott

https://www.tv4.se/artikel/7wLBW7eEiMNjjPxzQfr1PK/polisen-vi-laegger-ned-f-kassans-anmaelningar

Helt barockt att regeringen som svar vill införa en civil parallell polisverksamhet på ett statligt verk. Om de verkligen menar allvar på att resursbrist hos polisen ligger bakom nedlagda ärenden borde de börja med att Naturvårdsverket eller Jordbruksverket får polisiära befogenheter att utreda brott mot jaktlagen, brott mot djurskyddslagen och liknande. Att IVO får befogenheter att utreda och besluta om brott mot patientsäkerhetslagen.

Visst, ett toppenförslag om humanitet underordnas andra saker.

Man behöver inte personuppgifter för att kunna ge vård.
Det beror ju på vad man måste prioritera.

Om Sverige hamnar i allt för mycket kris så kan vi inte hjälpa någon.
Inte ens oss själva.

Först så måste vi ha ordning och reda.
Utan det finns det risk att vi inte har något fungerande Sverige alls.
Och i det läget blir livet inhumant för väldigt många fler människor.

Om den stat som skall skydda oss mot ondska och lidande kollapsar, så har vi betydligt större problem att tampas med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund