Svensk politik 8

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ... nu blir det ju ännu konstigare att du anser att Kristersson är helt skuldfria. Eller ingår det statsministerparet kritiseras för i Moderaternas läror?
Du missförstår, det är Kristerssons moral att man kan utnyttja sin yrkesroll för att tjäna pengar och ge förtjänster till sin omkrets :idea: Alltså bryter det inte mot deras moral :up:

:grin: Både ironi och allvar, jag tror helt seriöst att vissa personer tycker att detta är helt okej och inte omoraliskt :cautious:

Du missförstår, det är Kristerssons moral att man kan utnyttja sin yrkesroll för att tjäna pengar och ge förtjänster till sin omkrets :idea: Alltså bryter det inte mot deras moral :up:

:grin: Både ironi och allvar, jag tror helt seriöst att vissa personer tycker att detta är helt okej och inte omoraliskt :cautious:
Ja, det är det där man börjar fundera på. Men det korsar nog partigränserna, V-politikern som tagit ut massor av vinst ur sitt välfärdsbolag resonerar nog likadant.

... meeeen kanske inte samtliga: NMR över riksdagsspärren om Campus Manilla på Djurgården hade fått bestämma. https://www.tv4.se/artikel/2GEaRi28...tiet-oever-riksdagsspaerren-i-elitskolans-val :O
Alltså jag vet inte. Det finns givetvis ingen ursäkt för detta, skämt eller ej. Men man kan ju verkligen fråga sig ifall det är en riksnyhet att 14 elever på en skola röstat på NMR?

Min gissning är att det hade gått alla förbi om det var 14 elever på Säffle gymnasium (förlåt Säffle). Min gissning är också att gymnasiet i Säffle egentligen stämmer mycket bättre in på artikelns beskrivning "På den anrika Campus Manilla". Alltså... Campus Manilla startade 2013 :laugh:
(sen är byggnaden anrik, men det är ju med helt andra verksamheter under annat namn)

Då tycker jag att det är ett betydligt större fråga att Örebropartiet och Afs fick 2,6 respektive 1,2 % av rösterna i skolvalet totalt!

Alltså jag vet inte. Det finns givetvis ingen ursäkt för detta, skämt eller ej. Men man kan ju verkligen fråga sig ifall det är en riksnyhet att 14 elever på en skola röstat på NMR?

Min gissning är att det hade gått alla förbi om det var 14 elever på Säffle gymnasium (förlåt Säffle). Min gissning är också att gymnasiet i Säffle egentligen stämmer mycket bättre in på artikelns beskrivning "På den anrika Campus Manilla". Alltså... Campus Manilla startade 2013 :laugh:
(sen är byggnaden anrik, men det är ju med helt andra verksamheter under annat namn)

Då tycker jag att det är ett betydligt större fråga att Örebropartiet och Afs fick 2,6 respektive 1,2 % av rösterna i skolvalet totalt!
Jag gick själv på Manilla, men på den tiden då det var en statlig dövskola. Blev väldigt besviken när de flyttade därifrån, man sa att det var pga de behövde bättre teknik etc men jag är lite tveksam.. Det var ju så länge en dövskola att man går miste om så mycket historia, speciellt dövhistoria :(

Men så kan jag även säga att även på min tid när man höll såna där fejkval i högstadiet så tyckte några typer en gång att det var "roligt" att rösta på SD (som var ett ganska litet parti då) så jag vet inte om det var bättre då 😅 Tror inte att man ska lägga så mycket tyngd i det, det är tonåringar som vet att det inte leder till någon förändring.

Ja, det är det där man börjar fundera på. Men det korsar nog partigränserna, V-politikern som tagit ut massor av vinst ur sitt välfärdsbolag resonerar nog likadant.
Ja alltså, vissa personer tycker ju att så länge något inte är olagligt så är det okej. Och det går ju att debattera 😅

Har för mig att jag har läst någonstans att någon marknad eller chefer har sagt att de behöver lagar som reglerar dessa vinster för de kan inte göra det själva, vilket kändes lite som när barn inte kan sluta äta godis tills man tar det ifrån dem 😅

Tycker du på riktigt att de profilerar sig som ett borgerligt parti? Jag tycker du förenklar väldigt mycket, hur skulle du säga att deras väljare identifierar sig?
Ja, de väljer att samarbeta med de borgerliga partierna men nä, ett borgerligt parti tycker jag inte att de är.
Men det har jag aldrig sagt? Jag har bara sagt att dom samarbetar och är med i högerblocket. 🤷‍♀️

Själv tycker jag det är mycket stor skillnad mellan att måla en båt med förbjuden bottenfärg eller köra en gammal laglig dieselbil. Om inte annat så för att det kostar miljön en hel del att köpa en ny bil. Då kommer folk vara arga för att mannen har en ny bil.
Grejen med den dieselbilen var just att den kördes i det som skulle bli miljözoner.
En förklaring på hur det skulle lösas i framtiden uteblev.
Man hade ju gärna velat veta hur alla hantverkare med diesel-bilar skulle göra om det blev miljözoner i Stockholm?
Men det kom ingen förklaring på det.

Jag tycker dieselbilar ska förbjudas i städer. Jag kör traktor som tankas med diesel.
Jag antar att du inte kör runt med traktorn i städerna.
Det är skillnad på när det finns bra alternativ.
Bilar behöver verkligen inte köras på diesel.

Och det är skillnad på verksamheter som är till nytta för alla eller många.
Typ traktor som odlar mat eller stora lastbilar som utför transporter.

Inte en pickup som kan köras på bensin i stället eller kanske t.o.m. el.

Nej i det här fallet så är Isabella Lövin bara ett lämpligt exempel.
Dels så är dieselbilen med stora stenar mycket välkänd och dels så är Isabella Lövin inte längre aktiv i politiken.

Kritiken gäller att leva som man lär.
Vänsterpartister som tar ut miljoner i vinster från välfärden.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=808627cb2669b94c2527b890adc51b86
Eller en Socialdemokrat.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/s-politiker-plockade-ut-vinst--hvb-boenden-kritiserades/
Glöm inte Åsa Romson 😄 Dubbelmoralens mästare. Men oavsett så ja det är väl lite skillnad på dubbelmoral ändå och på gränsen till korruption som man ändå får säga att statsministern och hans fru balanserar på. Att inte kritiken är större är svårt att förstå faktiskt.

Vi har ju en annan moderat som gett familjen fördelar av hans position. Talman Andreas Norlén som använt benämningen talmansparet om sig själv och sin fru och tagit med henne på resor och även deras barn. Jag minns inte alla detaljer från media eftersom jag höll på att rehabba mig efter en komplicerad olycka och inte riktigt var med i matchen. Men jag kommer ihåg att han enligt DN mfl utnyttjat sin position på flera olika sätt. Har också noterat att hans tidigare popularitet sjönk som en sten efter det.

Undras vem som blir ny talman?

Men snälla, alla partier har ju haft sin beskärda del i det här att gynna sig själv och familjemedlemmar.

Hoppas verkligen inte det blir Ygeman som det talas om. Herregud! Fick lämna sin post som inrikesminister för IT skandalen gällande transportstyrelsen och kom sedan tillbaka som inget hade hänt. En skam för Sveriges Riksdag om han skulle bli talman.

Men snälla, alla partier har ju haft sin beskärda del i det här att gynna sig själv och familjemedlemmar.

Hoppas verkligen inte det blir Ygeman som det talas om. Herregud! Fick lämna sin post som inrikesminister för IT skandalen gällande transportstyrelsen och kom sedan tillbaka som inget hade hänt. En skam för Sveriges Riksdag om han skulle bli talman.
På vilket sätt har de det? Har de låtit sin partner åka med oinbjuden på resor runt i världen och låtit staten betala? Och bara betalat biljetterna för familjen när de blivit påkomna?
Vilka fler har gjort så upprepande gånger?

Ygeman var väl inte den som var minister när beslut fattades, som ledde till den skandalen? Mig veterligen var han "bara" den som var ansvarig när problemen uppdagades?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Israels och USAs krig mot Iran

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund