Svensk politik 9

Bukefalos 30 år!

JAG är rädd för V... De släpper LÄTTVINDIGT in islamistiska personer på sina listor...
De har helt enkelt urusel koll på vilka de satt upp på sina listor... De släpper helt enkelt in islamister...
Att ge dem inflytande är inte att "göra det bästa för Sverige" ...

Jag brukar undvika att använda tillbakakaka som argumentation, men JUST gällande kandidater på listor så är det nog verkligen inte SD som ska ta till de stora orden mot något annat parti, med tanke på er historik i frågan...;)

Jag brukar undvika att använda tillbakakaka som argumentation, men JUST gällande kandidater på listor så är det nog verkligen inte SD som ska ta till de stora orden mot något annat parti, med tanke på er historik i frågan...;)

INTE ? För här får jag som SD höra hur OFTA det är oegentligheter med SD så då är det självklart JAG lyfter VAD JAG anser är illa... Och i detta fall är det V som som sagt har erkänt att de inte har koll på de som står på sina listor... Och återigen i detta fall ingen "långt ner på en lista ingen bryr sej om" ....

Och din "gladsmiley" tar inte bort att du ändå försöker ge dej på SD...
SD har som HISTORIK att lära av historien... Därav att vi kollar alla nya som vill vara med i politiken. (dock kan det uppkomma saker medans de redan är i "svängen", men de brukar åka ut rätt fort) Men ser inte riktigt samma "lärokurva" hos V än... Och de är ett betydligt äldre parti än SD ..

INTE ? För här får jag som SD höra hur OFTA det är oegentligheter med SD så då är det självklart JAG lyfter VAD JAG anser är illa... Och i detta fall är det V som som sagt har erkänt att de inte har koll på de som står på sina listor... Och återigen i detta fall ingen "långt ner på en lista ingen bryr sej om" ....

SD har som HISTORIK att lära av historien... Därav att vi kollar alla nya som vill vara med i politiken. (dock kan det uppkomma saker medans de redan är i "svängen", men de brukar åka ut rätt fort) Men ser inte riktigt samma "lärokurva" hos V än... Och de är ett betydligt äldre parti än SD ..

V kan med andra ord gå på studiebesök hos er :)

Om vi tar Kent Ekeroth som exempel, tycker du att han är en lämplig kandidat och representant för partiet?

Järnrörsepisoden var 14 år sen... Så ja... Eller vad syftar du på ?
Om partiet anser att han är lämplig så är han det. JAG har ingen insyn i Kents liv. Har du ?
Om du vet något brottsligt han gjort så kan du ju meddela partiet så får de ta ställning till det !
Men med tanke på medias koll på honom så tvivlar jag på att det finns något "på honom" ..

Järnrörsepisoden var 14 år sen... Så ja... Eller vad syftar du på ?
Om partiet anser att han är lämplig så är han det. JAG har ingen insyn i Kents liv. Har du ?
Om du vet något brottsligt han gjort så kan du ju meddela partiet så får de ta ställning till det !
Men med tanke på medias koll på honom så tvivlar jag på att det finns något "på honom" ..
Han blev nyligen polisanmäld för ett uttalande i radio, bl.a.
Men du svarade inte på frågan, tycker du han är en bra och lämplig kandidat och representant för SD?

Okej, men det gäller bara SD, inget annat parti? Eller vad missförstår jag?

VAD har han gjort som gör att han inte är lämplig att vara i partiet ?
Du namnger honom av en anledning misstänker jag ? Eller tog du bara ett ur hatten ?

Anser jag att Jimmie Åkesson är lämplig att vara med i SD ... Ja... Eller har du nåt på honom också ?

Ser inte din poäng med frågan...

Vet inte vad som är värst, att veta vilken skit man har på sina listor och strunta i det tills det upptäcks utifrån eller inte veta.
Och lära av historien? *hosthost*
Det är sjukt vad normaliserat vissa beteenden blivit om det står SD i pannan medan samma beteende från vilken annan person som helst blir stora rubriker. Där är min största oro, normaliseringen av hur det är ok att uttrycka sig beroende av partitillhörighet.

Vet inte vad som är värst, att veta vilken skit man har på sina listor och strunta i det tills det upptäcks utifrån eller inte veta.
Och lära av historien? *hosthost*
Det är sjukt vad normaliserat vissa beteenden blivit om det står SD i pannan medan samma beteende från vilken annan person som helst blir stora rubriker. Där är min största oro, normaliseringen av hur det är ok att uttrycka sig beroende av partitillhörighet.
Jag är också orolig, men samtidigt tänker jag att det också handlar om demokrati. Om man startar ett parti där väldigt obehagligt beteende mot vissa människor i landet är en del av det man samlas kring, så kan det inte riktigt förbjudas om det inte är lagbrott.

Men visst, det oroväckande är att det leder till höga röstsiffror och inte bara några tiondels promille i marginalen. Att det belönas att bete sig illa mot människor. Det som är normaliseringen, men jag ser också en polarisering där människor som iakttar skiten blir allt tydligare medvetna om vad som känns rätt och fel och vill motarbeta.

VAD har han gjort som gör att han inte är lämplig att vara i partiet ?
Du namnger honom av en anledning misstänker jag ? Eller tog du bara ett ur hatten ?

Anser jag att Jimmie Åkesson är lämplig att vara med i SD ... Ja... Eller har du nåt på honom också ?

Ser inte din poäng med frågan...
Jag namngav Kent Ekeroth av en anledning, ja. Jag var intresserad av din syn på honom.

Du säger ju att SD gör sig av med de olämpliga, men samtidigt verkar du lita på att om partiet anser någon lämplig är de det, då har du ju inte alls koll på om de faktiskt gör sig av med olämpliga kandidater? Du verkar mer intresserad av att kolla upp vänsterpartister än personer i ditt eget parti, vilket är märkligt för mig.

Min poäng är nog mest att förstå om du faktiskt har kött på benen eller mest är ute efter att smutskasta andra, för jag tycker det är rimligt att man också ser kritiskt på och kan kritisera sitt eget parti, att bara lita blint på nåt pga ett partinamn gör ju att det riskerar att bli farligt på riktigt.

Du blandar äpplen med badbollar här...

JAG svarade på varför man kryssar sin partiledare. Det är Äpplena.

Badbollen:
Att någon någon annan "kuppar sej in" i Borlänge är mkt riktigt kul... Framförallt när V säger sej i vissa fall "inte veta något om personen och inte ens ha kontaktuppgifter" å andra sidan "har stor koll på personen och kommer ha kul i riksdagen med honom" ... Och iom att det är V så blir då uppgifterna lite motstridiga... Då de ju ÄR kända för att inte ha koll på sina listor...

Att han är arbetslös och har skuldsanering är ju nu inga problem med 80 000 kr i månaden. Han kommer ju upp sej rejält !
OCH det är här jag menar att det kommer få fler att vilja stå på listor till nästa val. Att kunna få ihop lite personröster är inga problem med deras kontaktnät. Och att få chansen till (NU) 80 000 kr i månaden efter 1 års medlemskap i ett parti är som jag svarade nån annan... Enkla snabba cash... Och dessutom lagligt ! De behöver ju inte ens bli gängkriminella.. De kan få cashen lagligt.. OCH bidra i riksdagen... Så här har V redan lyckats med att göra en svensk medborgares liv bättre ! win win !
Bara så att jag förstår. När du skriver "Att kunna få ihop lite personröster är inga problem med deras kontaktnät." När du skriver "deras kontaktnät" så avser du vänsterpartister här antar jag? Eller missar jag något?

Carl-Oskar Bohlin. Han är en robot, va?

"De klumpar ihop begreppet mediekritik till en homogen entitet och tar in all möjlig kökkenmödding, sen försöker de smeta det på mig för att jag i specifika fall riktar kritik mot enskildheter."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...-som-foljer-har-ministrar-ansvar-for-foljarna
Under mandatperioden var det så gott som noll uppmärksamhet kring statsrådet och hans språk. Men nu läser jag på lite olika håll kritik, inte bara mot hans språkbruk, utan även mot hans ettriga kamp mot media.

Förmodligen kanske SD har koll, men skillnaden här är att SD anser det vara helt ok och normalt med rasister, nynazister och i allmänhet kriminella element på sina listor. Helt enkelt eftersom det är SD's ideologi.
Och det tycker jag är riktigt, riktigt skrämmande!

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!

Barn