Svenska Arram

Zolimita

Trådstartare
Någon som vet nåt om honom? Pållan som jag har fått på livstidsfoder har honom som pappa och nu vill jag veta mer om honom. :)
 
Jag har för mig att det var en tråd om honom för inte så länge sedan...

Arram 564 föddes 1974 och dog 1986. Han var e:Nepal u:Aida (ex Arii) 9566 e:Arkimedes. Gå in på Del Mar http://www.pedigreequery.com/allbreed/ för full stam och bild. Han var fux med bläs och 4 vita fötter, 164 cm.
Hans exteriöra utlåtande var: God resning, något brant bog och grovt ansatt hals. Utmärkt benad med breda leder och korta skenor. Ledig skritt, mycket vägvinnande trav.
Fram till 1995 hade han lämnat hingstarna Arrlik (svår hoppning), Arrow (kastr), Asterix (exp USA 1995), Finemang (exp Schweiz) och Ultimo (ur avel).
Han hade då avkommor i 1.40-hoppning, msv dressyr, lätt fälttävlan och svår körning.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej Jag är inne på att lämna min häst på livstidsfoder då den inte håller för det jag vill. Jag har intyg från veterinär vad den håller...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Ridinglady
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Marvin
·
  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har nu meddelat vilka som ska döma dressyren i Paris nästa år. Svenske, femstjärnige domaren...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är jag in låst på bup igen. Och vi har en väldigt tydlig plan att få ordning på maten och sömnen igen och ha koll på vissa symtom så...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 975
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp