Men var?Jag pratar inte om man, jag skrev JAG. Befogat eller ej. Sen om "man" vill besöka hela
Sverige är det upp till dom. Inte våga åka till är precis som det låter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men var?Jag pratar inte om man, jag skrev JAG. Befogat eller ej. Sen om "man" vill besöka hela
Sverige är det upp till dom. Inte våga åka till är precis som det låter.
Men var?
Helvete alltså, ibland är du så syrligt otrevlig att man baxnar. Det är väl ändå fullt möjligt att bemöta @Pontevecchio s inlägg med argument utan att tala nedvärderande om hen som person bara för att ni har olika erfarenheter.
Helt obefogat kan jag upplysa om.Tynnered, Bergsjön, Biskopsgården är platser jag rört mig ganska mkt i förr om åren. Idag skulle jag aldrig åka dit. Befogat eller ej.
Gjorde slut med en mångårig vän för något år sedan. Det hade skavt mer och mer på olika sätt och tillslut fick jag nog när hon vägrade komma ut till mig i biskop.Helt obefogat kan jag upplysa om.
Rör mig fritt dygnet runt både i biskop och bergsjön dygnet runt utan att stöta på några problem. Bor i Biskop och har bott i bergsjön
Enda orsaken att jag inte har erfarenhet av Tynnered nattetid är att det ligger vid världens ände i mitt tyckeså jag hamnar aldrig där.
Ja, så klart. Nån gång skrev någon i en tråd på det här temat om våld och brott osv som hon "såg" nuförtiden. Personen visade sig bo i Kiruna eller Wilhelmina eller något liknande.Ja det kan man ju göra.
Jag tycker oro är en mänsklig och rimlig reaktion till faktiskt hot. Att bilen blir sabbad är en faktisk risk där jag bor. Oroar man sig för det i ett område där det aldrig skett är det ju en irrationell rädsla vilket ju är något annat.
Jag kan inte heller komma på en enda ort eller del av ort i Sverige som jag inte skulle våga besöka.Jag är uppriktigt nyfiken på var du menar du inte vågar på åka till.
Jag kan inte tänka mig speciellt många ställen i Sverige som man inte bör besöka?
Det enda är typ illigala spelhålor, Bandidos klubbhus och liknande
Va??!! Varför inte då?Tynnered, Bergsjön, Biskopsgården är platser jag rört mig ganska mkt i förr om åren. Idag skulle jag aldrig åka dit. Befogat eller ej.
Va??!! Varför inte då?
Förklaringen är rädsla att råka ut för brott i dessa förorter? Det gick nog mig förbi i första omgång, mest för att det framstår som väldigt långsökt för mig.Det har jag ju redan svarat på?
Helt obefogat kan jag upplysa om.
Rör mig fritt dygnet runt både i biskop och bergsjön dygnet runt utan att stöta på några problem. Bor i Biskop och har bott i bergsjön
Enda orsaken att jag inte har erfarenhet av Tynnered nattetid är att det ligger vid världens ände i mitt tyckeså jag hamnar aldrig där.
Det är inte alls helt obefogat tycker jag. Det är mycket mer osäkert där av många anledningar. Skulle aldrig flytta dit. Kör inte ens dit med bud när det är kväll faktiskt och det vet jag fler som inte gör.Helt obefogat kan jag upplysa om.
Så du tycker att det är en befogad oro att som vanlig person vistas i tex biskopsgården? För att hälsa på en lika vanlig kompis till exempel?Fast det är ju vad DU tycker. Det finns områden i min stad jag och många med mig som näver bäver skulle besöka inom knappt i skymning ens men definitivt inte vid mörker, men det finns alldeles vanliga svenska barnfamiljer som bor i dessa områden. Det är områden som är kända som problemområden utan att ens klassas nog farliga att komma in på RPS lista över 61 problemZONER i sverige. För att DU tycker oron är obefogad behöver inte andras oro vara det. Jag kan nog garantera att det är fler än fio som resonerar på samma sätt som henne om exakt dessa områden.
Jag kan egentligen inte på något sätt uttala mig om biskopsgården då det är beläget på i en del av landet jag har ytterst lite anledning att besöka. Men däremot tror jag inte det finns någotsålunda vuxen eller äldre person i sverige som INTE känner till att biskopsgården tex är ett problemområde. Säger inte det dig något? Jag reagerar på hur du och någon annan minimerar andra människors oro relaterat till vad DU personligen tycker. Det är ju ganska orelevant i synnerhet när diskussionen handlar om specifikt kända problemområden.Så du tycker att det är en befogad oro att som vanlig person vistas i tex biskopsgården? För att hälsa på en lika vanlig kompis till exempel?
Då tycker jag att din bedömning av befogad oro är rätt verklighetsfrånvänd.
@Petruska så bra för dig! Aldrig kul att känna sig begränsad.
Men vi pratar alltså om en stadsdel som både @escodobe (såvitt jag förstår) och jag själv, vistas i relativt frekvent. Det har aldrig slagit mig att det skulle vara riskabelt, jag har aldrig drabbats av något där. Det händer att glaset vid någon hållplats är trasigt, det är väl ungefär det tecken på kriminalitet jag ser, och det tecknet förekommer rätt regelbundet även vid min närmaste hållplats inne i stan.Jag kan egentligen inte på något sätt uttala mig om biskopsgården då det är beläget på i en del av landet jag har ytterst lite anledning att besöka. Men däremot tror jag inte det finns någotsålunda vuxen eller äldre person i sverige som INTE känner till att biskopsgården tex är ett problemområde. Säger inte det dig något? Jag reagerar på hur du och någon annan minimerar andra människors oro relaterat till vad DU personligen tycker. Det är ju ganska orelevant i synnerhet när diskussionen handlar om specifikt kända problemområden.
Det är inte alls helt obefogat tycker jag. Det är mycket mer osäkert där av många anledningar. Skulle aldrig flytta dit. Kör inte ens dit med bud när det är kväll faktiskt och det vet jag fler som inte gör.