Sveriges nationalblomma?

Ähh! Nu har jag röstat. Med motiveringen att väljer jag lingon varför då inte välja blåbär? Det går ju inte att välja mellan dessa alls så väljer något mer BLOMMIGT och då landade det på blåklocka.
Blått (även om det är lite mer åt lilahållet) har vi i flaggan. Och den slokande uppsynen får symbolisera ett melankoliskt men också ett praktiskt samhälle. Blåklockor är ju som bekant ypperliga boplatser för insekter i och med dess utformning.
 
Japp, röstade på Linnea, efter vår blomsterkung (som också var duktig på geologi).

Jag med! Finns knappt något svenskare än att plocka smultron och trä på strå. Eller att lägga försiktigt i en ring ovanpå gräddtårtan till sommarkalaset.

Fast jag plockade massor av smultron nar jag bodde i Maryland. (Till min overaskning kan jag lagga till) men dar hittade jag mycket mer an jag nagonsin hittat i Stockholms omradet nar jag bodde i Sverige.
Det finns Linnea har ocksa ... men den har sa valdigt Svenska rotter, aven har i USA att den kanns mer Svensk, med tanke pa Carl Linnaeus.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 106
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 831
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Hästnyheter Malin Helmborn och Therese Hemberg planerar att rida från kust till kust. Genom Sveriges vackra landskap ska de tillsammans med sina...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp