Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att det har kommit bättre alternativ?När jag hade häst på 90-talet så var svettäcke modell nätbrynja ett måste. Varför har man slutat med såna?
Man la det under ett annat svettäcke för att det skulle bli luftigare.Varför hade man ens sånna?![]()
KlFör att det har kommit bättre alternativ?
De finns inte att köpa nya men dyker upp på begagnatsidor med jämna mellanrum.Kl
Finns det fortfarande såna där vita med ränder som Hansbo (?) tillverkade? Man kunde få dem i tyska, brittiska och svenska flaggans färger. De hade bomull ytterst och nåt syntetmaterial på insidan, så fukten liksom sögs ut och avdunstade på ytan.
Jag tyckte de var väldigt bra.
Men hade man svetttäcke just? Över alltså.Man la det under ett annat svettäcke för att det skulle bli luftigare.
Håller med övriga, men tunna nättäcken finns fortfarande om du prompt vill ha.När jag hade häst på 90-talet så var svettäcke modell nätbrynja ett måste. Varför har man slutat med såna?
Jag vet inte riktigt, jag var mest aktiv inom hästeriet den perioden med Hansbos randiga svettäcken, hade ett uppehåll sen och när jag ”kom tillbaka” så var det fleecetäcken som gällde.Men hade man svetttäcke just? Över alltså.
Var det oftast inte bara vanliga bomullstäcken?
Var inte anledningen till nättäcket (eller halm) under ett annat täcke för att luften skulle kunna cirkulera och inte bara ligga platt pannkaka?
Ja för jag tror inte man ens hade svettäcken som svettäcken vi ser idag.Jag vet inte riktigt, jag var mest aktiv inom hästeriet den perioden med Hansbos randiga svettäcken, hade ett uppehåll sen och när jag ”kom tillbaka” så var det fleecetäcken som gällde.
Samma med utetäckena, jutetäcken eller newzeelandtäcken blev snabbt omodernt när bättre täcken kom allt eftersom. Nu både andas dom och är vattentäta. Förr fick man ju välja antingen eller, lite![]()
Men hade man svetttäcke just? Över alltså.
Var det oftast inte bara vanliga bomullstäcken?
Var inte anledningen till nättäcket (eller halm) under ett annat täcke för att luften skulle kunna cirkulera och inte bara ligga platt pannkaka?
Och jag har snustorra hästar och täcken som inte väger ett ton med Horsewaretäcken. Saknar varken jute, new Zeeland eller nättäckena. Hansbos förstod jag aldrig poängen med, hade ull istället. Och ull har jag fortfarande, trots att jag även har nya moderna högteknologiska svettäcken medJag undrar jag......våra new zeeland var ju tunt ullfoder i (luftspalt) och sedan själva canvasen. Den var typ vaxad.
Jag har efter det inte hittat något täcke jag tycker håller vätan ute så bra som de täckena. Ja, de var tunga som tusan och jag tror att det mer var det än att det inte andades.
Håller med. Köper endast HW och hästen är alltid torrOch jag har snustorra hästar och täcken som inte väger ett ton med Horsewaretäcken. Saknar varken jute, new Zeeland eller nättäckena. Hansbos förstod jag aldrig poängen med, hade ull istället. Och ull har jag fortfarande, trots att jag även har nya moderna högteknologiska svettäcken med
Här med.Håller med. Köper endast HW och hästen är alltid torr![]()