Bukefalos 28 år!

Svettig efter ridning - Täcke?

wikan

Trådstartare
Våran ponny blir mycket svettig efter ridning både på banan och i ridhuset.
Efter man har svampat av henne ska man helst använda täcke under natten
i stallet? ej dragit.

Hon är korsningsponny - okänd men något kallblod misstänker man att det finns.
Vi har bara haft henne knappt 1v.

Känner mig lite rådvillig om hon ska vara naken eller ha fleccetäcke på sig under natten, vill inte att hon blir för varm.
 
Sv: Svettig efter ridning - Täcke?

hej. jag vet ju inte vad ni bor(bor själv is måland)
jag har ett fullblod som oxå blir svettig i bland efter ridningen. brukar svabba av vid sadeljord och bringa när detta händer. Han går ute på bete nu och har inget täcke på sig. men om jag rider sent på kvällarna när det börjar bli kallare så skrittar jag av en bra stund tills han slutat svättats..
 
Sv: Svettig efter ridning - Täcke?

Skritta henne torr alt lägg på ett fleecetäcke som du plockar av när hon torkat.
 
Sv: Svettig efter ridning - Täcke?

Jag hade nog varit mer orolig över varför hon blir så svettig om ni bara haft hästen i vecka.
Är hästen verkligen i kondition attt ridas så svettig.
 
Sv: Svettig efter ridning - Täcke?

Antingen rids hon för hårt eller så är det helt enkelt en häst som svettas mycket.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 066
Senast: Pyrran
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 224
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp