Bukefalos 28 år!

Svullen framför juvret.

CosmicQueen

Trådstartare
Alltid ska det då vara något... :crazy: :crazy:
Igår upptäckte jag att mitt dräktiga sto är svullen framför juvret. Inte i direkt anslutning till juvret, men ca 1 dm framför på ena sidan. Det är en stor svullnad på ca 10x15 cm och den är några cm hög. Det är lite varmt där och hon ömmar något. Frisk i övrige, äter bra, pigg och ingen temphöjning.
Pratade med vet. igår och hon kom ut och kollade, hade ingen aning om vad det kunde vara såklart... :crazy:
Behandlade ej. Ser lika ut nu på morgonen och jag har nyss pratat med vet. igen vi ska avvakta tills efter helgen om det ej blir värre.
Jag vill ju veta vad det är, känns inge roligt alls och allra minst då hon är dräktig osså... :crazy:
Någon som har varit med om liknande eller har något förslag vad det kan vara... :confused:
 
Ska din häst bli mamma?
När ska hon föla?
Kan trösta dig med att det inte är alla ovanligt att de blir så här. Hormoner som ska igång och mjölkproduktion på gång.
Gammeltanten (finns inte längre :cry:) Hade ofta en svullnad framför juvret och som stora ringlande ormar på magen, sk. mjölksträngar. Ofta tappade hon även lite hår så hon blev lite "flintis" på magen. Detta var i övrigt ett mycket "mammigt" sto som gav allt till fölungen när de började dia.
Tror inte du behöver vara speciellt orolig över detta. Gläd dig till en liten busunge när det är dax.

Vad har du för "stjärna" till veterinär som alldrig sett liknande saker?

Har själv sett det på flertalet ston inte bara mina egna.

Lycka till med mor och barn! :banana:
 
Ja hon ska bli mamma för första gången och allt är ju nytt för mig osså... :) Det har gått exakt halva tiden idag faktiskt. :) Hon ska ha runt 20 maj.
Låter ju bra att det förhoppningsvis inte är något att oroa sig över. :)
Veterinären ja...det var distriktsvetreinären och som alltid så vet dom ju ingenting... :crazy: :crazy:

Hur länge brukar sådannt här sitta i?
 
Min tant hade det mer eller mindre till strax efter fölningen..
Hon kunde också vara lite öm till och från...
Fast jag kommer inte ihåg när det brukade komma.Men blir det inte värre kan du avvakta.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Precis pratat med Slöinge o vi har bokat tid kan jag börja med att säga. Men tänkte kolla här oxå om någon har varit med om...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 331
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 595
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp