Svullen has spets

Bukefalos 30 år!

hast_galen

Trådstartare
Hej!
Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte halt eller ömmar ej när man trycker, men känns svampig eller gallig på spetsen, ej värm, har gått promenad med henne, men blir varken bättre eller sämre, har även smörjt med liniment, men inget verkar hjälpa,
Har bokat en vetrinär på klinik slutet av nästa vecka ( de hade ingen tidigare tid ) dom sa att jag skulle promenad med henne om hon inte var halt vilket hon inte är, men jag blir endå osäker om jag ska ta ut en gårds vetrinär, eller hur allvarligt kan detta vara?
Vad tror ni att det här?

Hej!
Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte halt eller ömmar ej när man trycker, men känns svampig eller gallig på spetsen, ej värm, har gått promenad med henne, men blir varken bättre eller sämre, har även smörjt med liniment, men inget verkar hjälpa,
Har bokat en vetrinär på klinik slutet av nästa vecka ( de hade ingen tidigare tid ) dom sa att jag skulle promenad med henne om hon inte var halt vilket hon inte är, men jag blir endå osäker om jag ska ta ut en gårds vetrinär, eller hur allvarligt kan detta vara?
Vad tror ni att det här?
troligen inget farligt så bara vänta du tiden du fått .

Hej!
Vad tror ni att det här?
Det blir lagom att vänta till tiden du fått, då har hästen fått en chans att vila sig bättre dessutom och har det inte gått ner till dess eller blivit bättre så vet dom iallafall att vila inte gör någon större skillnad.

Det låter som piphas, vilket i regel inte är något farligt. Men kan förstås vara något annat också så är väl ändå bra att kolla upp om det inte försvinnner.

Liknande trådar

• Halt men är inte svullen/varm
  • Nervsjukdom? Tappar bakbenen & får panik?
  • Lätt svullen insida framben
  • KRAFTIGT svullen has

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar