Sv: switch

Jag gillar switch... finns det några bättre alternativ?
 
Sv: switch

Martina_m skrev:
Använder ni det till er häst?

Varför?/varför inte?

på mina hästar var det totalt värdelöst, det enda som hjälpte var horsewise sommarspray
 
Sv: switch

*kl*

Jag använder det på mina hästar och tycker det är bra! Har provat utan då jag tycker det är lite starkt och istället provat mer "naturliga" sprayer men har till slut haft på Switch då jag inte alls har fått samma resultat/verkan med sprayerna.
 
Sv: switch

snigelfarmor skrev:
Sen fungerar ju switch så att insekterna biter hästen, sen dör dem. Jag förstår inte hur det kan hjälpa så värst mycket när insekterna måste suga i sig blod för att dö? Möjligtvis minskar det antalet broms och mygg i långa loppet.

Det där kan aldrig stämma.
Vi Switchar dom mest drabbade hästarna i betetshagarna..
Och från att vara både hängiga, knöliga överallt och rejält angripna så blir dom helt, eller i stort sett nästan helt, befriade från sina plågoandar..
Och det betyder att insekterna håller sig ur vägen för dom.

Skulle det vara som i din reori så skulle dessa krakar fortfarnade bli bitna...

AM
 
Sv: switch

Nafayette skrev:
Det där kan aldrig stämma.
Vi Switchar dom mest drabbade hästarna i betetshagarna..
Och från att vara både hängiga, knöliga överallt och rejält angripna så blir dom helt, eller i stort sett nästan helt, befriade från sina plågoandar..
Och det betyder att insekterna håller sig ur vägen för dom.

Skulle det vara som i din reori så skulle dessa krakar fortfarnade bli bitna...

AM

Min erfarenhet också! Har ju som jag skrev tidigare försökt med andra medel men sen när jag väl har "switchat" hästarna så har de på ett par dagar blivit fina:)
 
Sv: switch

Switch är kanon bra mot fästoíngar. Plocka 3 st på en häst under 2 dagar, och efter vi satt på switch försvann fästingarna. Men vissa flugor,mygg och knott verkar vara immuna mot de.
 
Sv: switch

Svidknotten är inte immun mot switch, inte där jag bor i alla fall. Däremot den andra knotten som äter kött vet jag inte, men dom har vi knappast sett här.
 
Sv: switch

Det finns så mycket medel mot alla otäcka insekter. Men finns det nåt som skrämmer bort broms? Min kuse e livrädd för broms, och har det jämt på sig också. Förra ägaren använde switch men de hjälpte tydligen inte :S
 
Sv: switch

jag vet, visst är det konstigt? I teorin är det så, men det kan vara så att vissa hästar kanske svettas ut det mera och på så viss hinner de aldrig bli bitna innan flygfäna känner av giftet och flyr bort lite vimsiga.
Jag vet att det är framtaget för att användas i stall när husflugorna vaknar och irriterar fastbundna kossor o grisar. Då minskar man populationen flugor. Effektivare än flugklisterband tex. Men väldigt väldigt giftigt för naturen.
Vi ska ha på switch på våra nu, får se om det blir bättre och om det hjälper för alla hästarna.
 

Liknande trådar

Hästvård En ponny som står i samma stall som mina hästar har fått löss.. Inte min ponny men den behandlas smed switch tror jag. Hästarna står...
Svar
1
· Visningar
1 080
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
452
Senast: jemeni
·
Hästvård Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna? Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa...
2
Svar
25
· Visningar
1 585
Senast: Fiorano
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp