Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Alltså så långt fattar jag men hur har ni som gjort EGNA pannband fäst det i nackstycket?Alltså ni som inte limmat pärlor,flätat på et tredan befintligt pannabnd.

Tänkte mer trä pärlorna på tråd men sen då??
Jag trädde ju tråden på lädertråd så den håller för att knytas runt nackstycket direkt. Knöt fast den i sig självt så att tråden inte repar upp sig om man måste ta bort den från tränset.
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Här är en bild på pärlbannbandet när det sitter på hästen. Fortfarande inte så vackert men han får stå ut med det.
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

*snor knappen*

Blingade ett träns idag, blev inte så bra, var första gången ;)
16440470.jpg

16440472.jpg


Kommentera gärna :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Pullarnospläppen vart skitsnygg!
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Fick en idé om att sy ett schabrak med upprullbart ländtäcke, ev också att man kan rulla fram över bogen så att jag kan täcka hästen under nedskrittning på väg hem o hjälpa dem att torka. Är ni med?

Vid ridningen rå används bara schabrakdelen men att det går att förvandla till täcke. Vad tror ni?
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Kan nu meddela att en fleecefilt från IKEA inte riktigt räcker till två ländtäcken trots isis-storlek... bara så ni vet!

Måste nog åka till IKEA, blev sugen på symaskinen också, o spökreflexen var grymt cool till hästen! Min make är jätteförtjust o hoppar jämfota:D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Att ha ett upprullbart ländtäcke till schabraket låter som en ganska smart idé, ifall man inte kan använda ländtäcket under hela ridpasset . Men om du ska lägga det över bogen också så blir det inget tyg kvar för baken? eller hur menade du?
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

man får ha en rulle i fram och en rulle i bak :idea:
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Så tänkte jag också ett tag men var osäker på om det var så Skogsridmulle menade:p Men det tycker jag låter smart, tror det skulle fungera faktiskt:p
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

fast få måste man ju ha svanssnöre och bogssnöre för att det ska åka iväg åt sidorna
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

joo, det kan ju behövas. Undrar hur dom sätts dit bäst då? Ska man kunna sätta fast allt från ryggen också utan att behöva hoppa av?
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

KL
Ska göra en kapson med fast nosjärn snart.. väntar på att Lasse ska göra nosjärnet bara, efter min söta ritning.. x)
Det är alltid bra med folk som kan sånt:P
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Ge gärna bildbeskrivning under arbetets gång :)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Tänkte ta lite foton och så att länka till..om min kära kamera behagar samarbeta.. x)
Men.. det kan ta allt från några dagar till en månad innan nosjärnet är färdigt..
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

aha, men det tål vi:p Vi kan vänta, vi som vill se:p
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Men JAG kan ju inte vänta.. XD
Har lånat en kedjekapson av min tränare, men vill ju använda min egna.. :angel:
Köpte en med, fast den var inge bra..
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Hehe, du får ta och puscha på arbetet ;)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

*kl*

Lila dressyrschabrak :D
Applikationen är i ett glittrigt silvertyg, men det ville kameran visst inte fånga.

lila3.jpg


lila2.jpg


lila4.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Vad läckert! Jättefint! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
157 003
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp