Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

kl

glöm inte att länka den härifrån bara´innan denna låses, så att ingen missar den :idea:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

DSC04739.jpg



P1010003.jpg


Kolla om dessa funkar
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Hej! Jag har försökt söka i tråden men inte hittat nåt, undrar var man kan köpa spännen till täcken? Nånstans på nätet kanske? Funderar på att sy på en såndär svansfläta, tycker dom är rtt snygga så vet nån var dom går att köpa svara gärna. Ska sy ett fleecetäcke, några tips? ^^
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Hansbo har lösa spännen, har för mig att det är dom som har svansflätorna också, annars är det jacson.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag sydde en ridkjol och använder den väldigt mycket! Har skrittat, travat, galopperat, töltat och även hoppat lite enstaka stockar i skogen med den, den är helt underbar! Nu är den fläckig och rätt ful, får se om det kan försvinna i nästa tvätt, hoppas det.. :) Känner mig lite konstig när jag kommer i den, spec om jag har den på mig och ska typ handla xD

Iaf är den 4meter nertill och går omlott ca 30cm upptill, fram. Sydd med kilar och knyts med band i linningen. Den är grå med ett ljust silvergrått band nertill. :)

Ah! Nice! Vilken tur att jag tittade in i tråden... Har varit lite på andra forum. Borde ta en kväll och kolla igenom...

Tack för info! :bow:

Den blev ju jättesnygg! Gillar det vita bandet.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

tja, är inponerad av eran kreativitet. ska försöka göra saker själv med så tänkte börja med såna där pannband för dom är så snygga och så ska jag försöka mig på en sån där kamelfösar barbackapad :P men en fråga bara vart kan man köpa pannband för att göra det där på utan att dom är så dyra?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Tänkte kasta mig in i tråden, finally :D

Håller på med en-öras-träns, väntar på tråd (sy) och spännen.. Hittills:

Huvudlag+%27diamanter%27.jpg


Slidig+ear+glitter.jpg


Sliding+ear+%27diamanter%27.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag har pimpat min första nosgrimma till min islandsherre xD


En bild, vad tycker ni?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Knappis

Jag fick en brilliant ide! :idea:
Kollade i H**ks nya katalog, och såg att de sålde engelsk nosgrimma billigt. Kan man pimpa en med glitter eller swarovskistenar? Skulle vara kul om man kunde matcha pannband och nosgrimma :bump:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

TAACK :D Jepp de kommer i morrn tror ja :)
Hoppas det passar på en fux bara :angel:

Nån som har några tips på vilka färger som passar till fux?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Knappis

Jag fick en brilliant ide! :idea:
Kollade i H**ks nya katalog, och såg att de sålde engelsk nosgrimma billigt. Kan man pimpa en med glitter eller swarovskistenar? Skulle vara kul om man kunde matcha pannband och nosgrimma :bump:

Klart att du kan! :bump:
Bilder sen, tack :D



*kl*
Har gjort ett träns till + hack, bild i Bling-tråden *orkar inte dubbla..* :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

är det någon som har mått (mall alltså med mått) på ett skrittäcke in storlek full??
jag måste ha ett till slöjden nu..
det bästa skulle ju vara att klippa efter min häst men glömde det igårkväll.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

på slöjden har jag bestämt mig för att göra ett skrittäcke och sen brodera pållens namn, tyvärr hade jag glömt att fixa en mall så började att knyta ett pannband istället, tyvärr blev det liiite tunt :rofl:
25805305.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

fint ändå ;)
Såna där (fast armband) knöt jag ständigt förut..kanske man skulle skaffa garn/tråd och ge sig på det igen...det var tålamodskrävande men vackert. Kan du knyta in pyttesmå pärlor eller liknande..sötvattenspärlor har jag en del från min forna smyckestillverkning.. *idéer spolar upp i huvud* :idea:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Ja det ska gå. Narvsvärta, finns i mängder av färger och nyanser ;)
men gör ett prov först, så att du är nöjd med färgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
65 266
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
355 548
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
59 596
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp