Sy egna hästgrejer nr 6

Tack för att du gav mig ett litet hopp, @Nevermind!
Satte hon inget på baksidan?
Gick det sönder där nån gjord satt? Vet inte riktigt hur jag ska få till det starkt där den ska sitta fast. Det måste ju tåla lite oxå...

Jag skulle sätta något på baksidan också, en större lapp än hålet. Det kan ju dock också vara fleece.
 
Min syster köpte hus, och tog tillbaka sin numera pensionerade gamla tävlingsponny för att han skulle pensioneras. Blev så sprudlande lycklig att jag satte mig och sydde en grimma. Har inga vettiga närbilder, men det är små t-rexar på nosremmen och sidorna. :p
Vete sjutton om han uppskattade presenten, men den passar åtminstone. :angel:
received_10213457859255709_5a8c1ca2e087c340487d2b65.jpg
 
Sydde du på band på en färdig grimma eller sydde du hela?
Tycker den var ursöt, var det nån hint om att ponnyn var gammal med dinosaurier på? Tror han är stolt över sin nya, specialdesignade grimma! :)
 
@Efwa
Ja, jag tänkte sätta nåt stadigt tyg på insidan täcket, annars blir det nog för klent. Men funderar på om man kan slippa sy fast tyg på utsidan. Vad tror du?
 
Jag har en galen tanke om träns.. Är det supersvårt att sy rundsytt för hand? Någon som gjort eller har tips?
Vilken typ av läder bör man använda?
 
Sydde du på band på en färdig grimma eller sydde du hela?
Tycker den var ursöt, var det nån hint om att ponnyn var gammal med dinosaurier på? Tror han är stolt över sin nya, specialdesignade grimma! :)

Oj, såg detta först nu! :o
Jag sydde den från scratch, därav latmasklösningen med ... vad-tusan-den-svarta-plastgrejen-på-nackremmen-kan-tänkas-heta istället för vanligt spänne med öljetter. :D Sån som sitter på t ex remmarna på en ryggsäck, som man ändrar längden med...

Dinosaurierna var dels för att jag ville ha något udda och unikt, dels för att jag och syrran aldrig riktigt vuxit ifrån den där barndomsfascinationen för dinosaurier. :D
 
Någon som har sytt en egen ridkjol? Med sprund fram och bak? Hade velat köpa ulltyg och sy ett med stängning av kardborre. Rider western så har horn etc fram.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 391
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 324
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
48 938
Gnägg Tycker att vi som är fodervärdar ska ha en egen tråd att diskutera i på samma sätt som Medryttartråden osv så alla ni som är fodervärdar...
2
Svar
22
· Visningar
2 286
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp