Sy egna hästgrejer nr 6

hvpA33R.jpg

ev5z2ZL.jpg

Vanligt hack bioth
bBevZQo.jpg

Grimma bioth med reflektband
yn7Xmyd.jpg

Stigläder refl bioth
alSvZgE.jpg

Ridgrimma pp m röd biothtygel
bpu7k9K.jpg

Akademiskt hack haktygel bioth
2tEG2qR.jpg

Huvudlag bioth
 
Måste vara härligt med färdiga remmar som man "bara" nitar ihop och så har man ett träns ^_^, istället för att dra sönder fingrarna med lintråd och råka sticka sig på sylen vart fjärde sömhål :rofl:.

Men dessa är ju sydda, eller hur menar du?
 
Jag har inte sytt pannbandet själv, men jag har blingat det.
De stora stenarna satte jag ihop med fiskelina och limmade fast på ett platt pannband. Sedan tog jag en kedja med mindre stenar och limmade den på sidorna.
Pannbandet har kardborrband i ändarna (som säkras med en läderögla, syns på bild nedan) så att man slipper ta isär tränset för att byta, himla smidigt! Det är ett "tomt" pannband som är menat att man ska dekorera själv :)
i2DMiw9.jpg

X8bKrX0.jpg

DJVpzhb.jpg
 
Så otroligt läckert! Vart hittar du det tomma pannbandet (så smart funktion med knäppningen!) och vilken sorts stenar använder du? :)
 
Så otroligt läckert! Vart hittar du det tomma pannbandet (så smart funktion med knäppningen!) och vilken sorts stenar använder du? :)
Beställde direkt från grossist utomlands, eftersom jag ändå ville ha ett gäng. Det finns några i Sverige som säljer pannband från samma ställe, så ska man bara ha några få lönar det sig att köpa från dom istället (då slipper man lång väntetid, krångel med språk vid beställning och utlandsfrakt). Finns även ett danskt företag som också har bra priser och kort leveranstid. Sök på "pannband tom kanal" så hittar du dom svenska (ofta kan man be dom att ta hem den platta varianten om den inte finns), annars "empty browbands" eller "empty channel browbands". Det är betydligt enklare att lägga stenar i en kanal än på en platt yta, så det rekommenderar jag helt klart i första hand.

Stenarna har jag beställt från Aliexpress. Dom är gjorda av glas, vilket glittrar mycket bättre än plast/resin men är billigare än riktig swarovski, och är 7 mm i diameter. Nackdelen är att dom oftast säljs i 100-pack per färg så det blir en jäkla massa över när man använt totalt ca 40 st till ett pannband. Kedjan över och under har jag för mig är 3 mm bred.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 392
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 324
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
48 938
Gnägg Tycker att vi som är fodervärdar ska ha en egen tråd att diskutera i på samma sätt som Medryttartråden osv så alla ni som är fodervärdar...
2
Svar
22
· Visningar
2 286
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp