Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 695
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Supersnyggt! Jag hittade band billigt förra veckan så jag tänkte försöka mig på att fläta ponnyns pannband. Nån som kan ge något tips? hur man fäster o så på syggaste sätt.

Stiligt!:D Jag hade så mycke problem förra gången jag skulle hajtandsfläta så jag vågar inte ge mig på det igen:mad: Men snyggt är det verkligen!

Kämpar fortfarande med min tömkörningsgjord (har dock bara 4 ringar kvar att fästa fast) .. Bild kommer. Om ni vill även från arbetets gång.

Köpte två flughuvor häromdagen som var för små i medium och för stora i large så det var bara att sätta sig och sy om :crazy: Det fanns BARA flughuvor i "rätt" storlek med öron och nån konstig "lapp" som satt ner över nosen och detta gillade inte hästis alls:mad: Så det tog jag bort. Ska köpa lite vitt teddytyg och sätta runt bara sen är dom klara. Bilder kommer där med...

Go'natt :)

nu har jag tillverkat igen :idea: ett stycke sadelpadd :D
Slaktade ett rått-ätet shabrak och sydde för hand på luddet. Gjorde denna padd större än min orginal-fårskinnspadd bara för att denna ska ligga under min westernsadel. Bilder på det kommer ikväll :)

13450872.jpg

13450870.jpg

13450869.jpg

Blev riktigt nöjd faktiskt :bump:

Tänkte jag kunde få någon idé från er pyssliga människor :D
har massa fleecelindsbitar (0,5-1 meter långa) som jag har klippt av (mina ponnyer har så smala ben, så fleecelindorna blir så långa annars :o )
Är en sån människa som inte kan slänga saker (de kan ju alltid behövas nån gång :idea: ) så nu undrar jag om ni har nån idé vad man kan sy/göra av avklippta fleeclindor :D?

Nu orkar jag inte läsa igenom alla inlägg, så jag frågar istället. Jag har bestämt mig för att sy egna reflexer nu till vintern. Det skulle i så fall bli en reflexbrösta, benreflexer 4 st, en svansreflex, ev. ett reflextäcke och sen tänkte jag sy tränsreflexer genom att sy på reflexband på nosludd.

Är det någon här inne som sytt reflexer? Jag har bara sett grå reflexband, finns det gult någonstans? Sen funderar jag på vad man ska sy reflexbanden på, har funderat på teddy, vad tror ni om det? Jag har en stor nordis som behöver Full på allt, har någon sytt så får ni gärna sätta in bilder och berätta hur ni gjort, mått osv.

vad gosigt det svarta ser ut :d Men antar att det är det rosa du sytt nu ;) Du gör alltid saker som ser så mysiga ut att lägga på hästen :D

Nu är mitt ridtäcke klart, bara broderiet kvar! Dock har det ju blivit tropisk värme, så det dröjer nog till användning. men jag ska kränga på fjanten det så jag kan ta lite kort i alla fall :bump:

Jag kollade på deras hemsida, men det verkar ju inte finnas i längder. Är ute efter minst 3 m.

HUR KNYTER MAN REPGRIMMA?!! :eek::love::love:

Någon som har anvisningar?!! :bump::banana:
Och var får man tag i bra rep?

// Seita

Broderar ni för hand?

Har ni tips/anvisningar om broderi?!

Har sytt 2 saledöverdrag av ett gammalt lakan ikväll (riktigt nöjd blev jag!) och nu vill jag brodera hästarna namn på dem också.. ;)

// Seita

Vill helst ha gula reflexband, men tack ändå. Hittar jag inte gula så beställer jag härifrån. TACK!

Men oj! Den där hästen har jag ju sett på en annons.. Var det inte.. *tänker*

Jo, du sökte tränare, visst var det så? :D

Jag kunde inte få den i större format, den blev bara suddig. Jag såg litegrann dock, man tar alltså varannan gång t.ex. grön, varannan gång vit? Om jag förstod det rätt. Men hur fäster man i början och slutet? Glider det inte omkring?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 076
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?