Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Andra ländtäcket ser ut så här:
20070830032_small.jpg

Det här var bara föööör läckert :d :love: Vart är tyget köpt??

Tack så mycket! :D

Det var spännande att göra något nytt, samtidigt som det blir lite enklare eftersom man inte har något att jämföra med. ;) När man väl börjar kunna så sätter man ju samtidigt lite mera krav på sig själv, vilket sen gör det svårare. Haha.

Dock så vet jag inte ifall ett peacetecken var det mest roliga att sätta fast på det mossgröna, vad hade passat bättre tycker du?

Nä exakt:D Fast ibland händer det att det blir bättre utan krav än om man hade ställt krav på sig själv;) fattar du?

Ett peacetecken är ju inget man brukar se på hästutrustning, och jag gillar när man har något som ingen annan har;) Det blir mer personligare då:) Fast jag vet inte om peacetecknet var det första som jag hade kommit på som dekoration:p Möjligen en profil av en morot eller nåt:rofl:

På mina ack så tråkiga syslöjdslektioner har jag sytt; ett schabrak, en vojlock och ett ländtäcke. Sen lite små saker oxå men de räknas väl inte riktigt ;)

nej här limmas pärlor och kristaller ;)
Försökte fläta men kom fram till att man hjärna absolut inte är till för sådant

Har ett med röda och silvriga runda kristallet blev snyggt faktist (enligt mig själv)
loffsanspannband007.jpg

diamantpannband.jpg

Sen har jag ett som jag håller på med och det är inte riktigt färdigt
loffsanspannband019.jpg

Nu har jag tagit bilder på hur ländtäckena ser ut på hästen. :) Det gröna ser lite underligt ut, men det är för att jag var glömsk och inte la det ordentligt tillrätta.. *skäms på mig*

20070830034_small.jpg

20070830042_small.jpg

Jag har gjort barfota boots. Ska under en tid prova ordentligt, men än så länge håller den måttet :D

14461137.jpg

14461138.jpg

14461139.jpg

Har användt mig av:
Bildäck
Sulor
Bilbälte
Nylonband
Läder remmar
Vinkeljärn
Mutter och skruv

1 boots kostade mig ca 100kr att göra :banana:

Du får gärna PMa mej en utförlig beskrivning, helst med bilder :banana:

Tror jag får svårt att få någon hjälp av sambon annars att göra några egna senare...

Har liksom tröttnat på att brottas med dom inköpta Easybootsen :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka