Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

kan inte riktigt svara för damaskerna... Men angående böckerna så har jag använt dom ganska dåligt också faktiskt:( Men jag får inspiration ur dom mycket, men jag snvänder inte beskrivningarna direkt. Men nu tillexempel så använder jag mig lite av dom när jag syr min tömkörningsgjord.

Tycker dom är skitbra fast ja... har inte behövt dom grejerna än:o

Vet inte om hon kanske redan har skrivit här men Tebazz har sytt ett galet fint schabrak! :love::love::love:

Själv har jag sytt ett par ljust gula, gröna och röda lindor.

Nu så har jag sytt mina ländtäcken! Blev så inspirerade utav er här på forumet och utav min mamma (hon brukade också sy hästsaker när hon var yngre)

Jag sydde två stycken ländtäcken, här är ena:

20070830031_small.jpg

Mossgrönt med ett blommigt peacetecken på. :) Dubbelvikt fleece för att göra det lite varmare. :) Ska sätta dit snörena för att kunna fästa den i sadeln sen.

Andra ländtäcket ser ut så här:
20070830032_small.jpg

Blommigt fleece med rosa fleece på undersidan, också dubbelvikt.
Även svarta kantband för att göra det lite "finare". ;) hehehe.

Det var lite krångligt med kantbanden, så jag hoppas jag inte kommer på att sy mera sånt. ;)

JÄKLAR vad fina! Dom har du lyckats riktigt bra med:)

Hehe, jag tycker inte heller om knatband;) Men man får sina små trix med tiden för att göra det enklare:D

Tack så mycket! :D

Det var spännande att göra något nytt, samtidigt som det blir lite enklare eftersom man inte har något att jämföra med. ;) När man väl börjar kunna så sätter man ju samtidigt lite mera krav på sig själv, vilket sen gör det svårare. Haha.

Dock så vet jag inte ifall ett peacetecken var det mest roliga att sätta fast på det mossgröna, vad hade passat bättre tycker du?

Måste ju visa min senaste bomlöspad!
Ville testa att klämma in så många färger som möjligt i ett enda 'plagg' :D

clpad.jpg

clpad2.jpg.jpg

Alla lindor matchar ;) här blev det gula:
clpad1.jpg.jpg

My eyees! They buurn! XD Nejdå, jättefräckt! Lyser verkligen upp!:D
Coolt med luddet med :)

Fy tusan vilken grym padd!
Vilken rejv-häst du har nu. :rofl: hihi.

Jag vill tacka för alla fina kommentarer angående ländtäcket! Ni är guld värda verkligen. :D

Den här tråden är verkligen en inspirationskälla!

Vet inte om hon kanske redan har skrivit här men Tebazz har sytt ett galet fint schabrak! :love::love::love:

Själv har jag sytt ett par ljust gula, gröna och röda lindor.

Oj... nejmen tack så mycket :o
Jag har redan lagt in det, vet dock ej på vilken sida det ligger på :D
Snart kommer bilder på mitt ridtäcke, hästen ska bara bli frisk i benen först :bump:

vad dukigt alla är!
Måste få bara liite mera insperation för att jag själv ska sätta mig vid symaskinen:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna