Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 667
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

oo, vad roligt det ser ut!!:D Vart kan man köpa lina?? Den vart jättefin:D

Henny92 skrev:
Snyggt:love: Hur gjorde du den?
först mätte jag omkrets på hjälmen närmast kanten längst ner, sen så mätte jag från kanten till toppen på hjälmen och klippte ut lagom stora trianglar. Dock blev den ändå för kort, så jag var tvungen att sy på en nederkant, och passade även på att lägga in ett resårband i den. Sedan tog jag en bit hårdplast från en skosuleförpackning (:D) och klippte ut en halvmåneformad skärm som jag klippte ut två lagom stora tygbitar och sydde fast skärmen. Jag hade ungefär 1 cm sömsmån, men då är mitt tyg töjbart (en ganmmal träningstop+ett gammal badlinne..:p). Bollen gjorde jag av garn, man klipper ut två lika stora runda kartongbitar och gör ett rätt stort hål i mitten, sedan lindar man garnet runt båda pappbitarna, från hålet i mitten, ut till kanten, runt och ner i hålet, osv (tror att alla har gjort en sån på fritids ngn gång..). Det blev en jätteful liten "top" (snarare strutliknande) högst upp på hjälmen, men den sydde jag ner samtidigt som jag fäste bollen, så den syns inte så jättemkt..

inte så bra förklarat kanske, men så svårt är det inte:D Det svåraste var att få symaskinen att samarbeta med de glidiga tygerna :p

hahaha, kan tänka mig att du funderade ett tag, om du inte kom på vad det egentligen var;)

jag köpte igår ett antal meter gardintyg på ikea och tre filtar som det ska sys paddar och ländtäcken av. Hittade även lite badkläder hemma som ska bli en reflexmössa som lyser orange och gult plus kanter i reflex:)

Frågade även på lindex om de hade kasserade kläder men dom skickar iväg dom till behövande.

Någon som sytt eller har något nytt på gång för närvarande?

Jag ska sy...nån gång...måste åka till min mamma och låna symaskin...
men jag är sugen på att börja sy nåt nu

hehe, jag med, fast jag är lite slö just nu:angel: Vet du vart man kan få tag på kasserade badkläder??

hmm.jag har inte skrivit här på länge nu..:angel:

Hur går det med dressyrsadeln nudå? :devil:

jo, det är helt klar nu då ,och den passar hästen exakt och så.. *host* ... jag tävlade med den igår och dom tyckte att det var den snyggaste sadeln dom nånsin sett, alltså, så då tyckte dom att jag skulle vinna...:angel: Sagt och gjort, jag vann:banana: :D

jaa! :eek:
Det var ju JAG som gav dig iden att sy en dressyrsadel! :p

vilken dressyrsadel....... nä, nu får du allt ta och ge dig. Du måste ha drömt alltihop....hmm *fniss*

Men gå och lägg dig, människa! :eek:
Jag tycker du kan gå och baka kenelbullar istället!:banana:

(psst. mitt sätt att säga förvinn härifrån:devil: :D )..

Japp då har man vart och köpt tyg... Nu är det bara att sätta igång och sy! Har klippt ut till skritt täcket, bara lägga fleece eller nåt under! och sy, det går nog ganska fort...

Vad har ni för material typ under shabraken när ni syr?

*hugger sista knappen*

Senaste schabraket

(första bilden klickbar)

schabrak4.jpg

schabrak5.jpg

Detalj:
schabrak2.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka