Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Jag vet inte riktigt hur jag kom på idén. Har länge tänkt på något bett som är kombinerat med tryck över nosen, eftersom min magkänsla säger mig att det borde vara både mera logiskt och mera bekvämt för hästen.

Vid sidan av detta har jag spanat in alla dessa "barockträns" som folk visat (och som finns hos vissa säljare) men även om jag alltid gillat tanken på att dekorera huvudlaget framtill så har jag sällan sett det göras på ett sätt som jag tycker är snyggt.

Har börjat en kurs där vi skapar en hel del med händerna (inga läderarbeten däremot) och det väckte min skaparlust; vilket resulterade i att jag valde att kombinera två helt olika idéer i ett och samma projekt.

Vad fint:love: :love: :love:

Jag vet vad du kan göra med det...ge det till mig :angel: :angel:
lr sälja iaf... Det är "full" va??

Tack! Jo, jag älskar mina benlindor:D SÅ jäkla coolt mot en svart häst!

Joneya: Jag är djupt imponerad :bow:

Tyvärr tror jag att Palle var snabbare :D

Ooops, självklart var det menat till _Molle_, inte till Lyrazel; kom åt fel knapp :smirk:

:bow: :bow: :bow:

Jag tror den kommer att passa våran Lipizzanare jättebra, när du tröttnat på den.

:banana: :banana: :banana:

inte alls i närheten så fiiint som ditt men med samma idé (bett i förbindelse m nosgrimma) använde jag när jag red till en isis för ett par år sedan. det fungerade toppen :D :bump:

Vad duktiga alla är... ska försöka fota lite av vad jag åstadkommit under åren ngn dag....

*kl*

det är syn att man aldrig riktigt har tid att sitta och pyssla:(
fast jag måste nog köpa mig en symaskin iallafall, så kanske jag får dåligt samvete av att inte använda den och får gjort massor:idea:

här är iallafall kort på schabraket jag gjort... börjar man granska detaljerna är det kanske inte så vackert:p det var verkligen inte lätt att sy fast kantband med en så tjock passpoal tyckte jag
P0309_180829.jpg

4577261.jpg

guu va läckert :love: :love:

men du, dom där blå "pluttarna", vad är det för nått och hur sitter de fast?? :)

Tack! De blå pluttarna är små glaspärlor. Och hör och häpna de har små hål som man drar tråden igenom för att fästa dem:eek: ;) Jag använde pärlor för det var på tok för jobbigt att sitta o brodera små cirklar. Gjort det förut- aldrig nånsin mer igen, då ska jag ha betalt för det:angel:

Lånar knappen...

Har sytt ännu ett schabrak :D

Klickbar bild:

Detaljbild

Bilderna ljuger lite pga ljuset, tyget är mörkblå fleece, och lilla grejjen i hörnet är en strasslänk, den ser inte riktigt ut sådär irl heller.

Har inte hunnit klart som ni ser, stroppar osv saknas, men var tvungen att visa upp det ändå :D

Vilka fina grejer alla gjort, medans jag varit borta:p *beröm, beröm, beröm* :D
Jag ska gå till stallet nu och ta kort på mitt pärlpannband så kan ni få se det ikväll:)

Här är mitt omgjorda pannband äntligen.
Mina 34 pärlor sitter i ett spår som det innan var en fastsydd kedja i. Den fick jag helt enkelt sprätta bort. Pärlorna är fastsatta med hederligt superlim men tyvärr fräter det lite på pärlorna. så superlim är inget man kan rekomendera till 100% när det gäller pärlor.
Jag använde 12 avlånga gröna pärlor och 21 runda svarta pärlor. Pannbandet passar till x-full träns - För den som ville veta:angel:

Helbild med ko som stöd: http://i16.photobucket.com/albums/b32/Sparfus/Omgjortpannbandmedgrnaochsvartap-1.jpg

Suddig närbild: http://i16.photobucket.com/albums/b32/Sparfus/Omgjortpannbandmedgrnaochsvartaprlo.jpg

hihi, tack:D Hade bilderna varit bättre hade man kanske också sätt "stänkmönstret" på pärlorna:p

Vad har du sytt för något då B? ;)

Har faktiskt inte sytt nåt men det kanske det blir ändring på, vem vet!

Jag har också sådana pannband.... fast jag tog den bortklippta nederdelen från mina guldglittriga Davisboots och "klämde" in den i spåret efter kedjan... :angel:
Fast det blev inte lika snyggt som ditt :D

hela den här tråden är ju fullspäckad med fina grejer så det är ju bara välja o vraka :D hehe

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?