Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 694
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Rebecka, har du inga snygga bilder på dina underverk? ;) Hur gick det att göra täckena föresten? Gjorde du lite svårare varianter (tex vintertävke) eller typ fleece?

Javisst ja!! Angående fleecelindorna! Jag räknade ut att mina kostade 9 kr styck.

ahaa, frågade mamma och hon kunde tänka sig att affären hette så. För mig är namnet bara ett minne blott:o

Tja!!

Vad sugen man blir på att sy!:D Jag har tidigare tänkt att sy saker men har aldrig gjort det. Skall bli kul att testa. :d

Snygga grejer ni har gjort!!:love:

*knapplån*

blagron.jpg

:bump: Är det inte fiiint :D :banana:

Håller på att sy ett par beige brun randiga ridbyxor i slöjden
älskar randig och ruutigt

ooooh!Vad snyggt!! det skulle definitivt passa på min pålle också:angel: Vilket skit egentligen.... jag vill också kunna använda vanliga schabrak:mad:

vad kul det ska bli med en bild på dom snart då:devil: Vad använder du för mall eller beskrivning till ridbyxorna?

lånar..
Om ni ska köpa läder är det från Tjäderläder väldigt dyrt. De flesta sadelmakare undviker att köpa från just dem pga av priset. Men de har istället andra bra saker som verktyg mm. Tärnsjö Garveri är lite billigare men de säljer inte till privat personer. Du kan få lädret präglat i olika varianter om man vill. Krokodil imitationen är min favvorit

Weaver har lite läder som har humana priser men då är frakten dyr istället.

Stenbergs har jag köpt läder av förut. Men det är dyrt det med...

Snyggt!:love:

Jag håller på med ett pannband! Min pappa har sagt att jag får börja med att sy i skinn.:) Han har en firma. Vilka vertyg hade ni rekomenderat?! Jag skall sy förhand!

Vad har du tänkt att göra?? :p Ska bli roligt att se resultat sedan:angel: :D

Hejsan! Tyvärr blev det inget inhandlat på IKEA, hittade inget som jag verkligen fastnade för och kompisarna hade inte tålamod att vänta på mig, haha!

Men nästa gång, då tusan! /Fanny.

vilket skit:p Jag ska iallafall ta tag och göra ett reflexländtäcke från skratch till travaren. Jag skjuter upp mitt padgöra hela tiden:angel: jag ska bara inhandla ett duschdraperi, bomullsband och lite mer reflexband.
Så du har alltså inga idéer alls om vad du ska hitta på? är så himla nygiken :p

dushdraperi???? va? blir inte det lite glansigt? eller har jag missat nått? :confused:

;):p

haha, joo ioförsig:p Men jag har i baktanke att jag ska impregnera det så att det blir vattentätt:idea: tyget borde väl vara lite hårdare i materialet då? :p

*kl*
FINA GREJJER:D Här ska sys:rofl:

Jag hade tänkt mig sy en pad av fårskinn, tipps on hur man gör emottages tacksamt! :D har ingen erfarenhet alls av skinn:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 076
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?