Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 703
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Alltså jag måste bara få veta vad boken heter?? :confused:

Den verkar jätte bra hoppas att du vill svara

Jag har två böcker med massor av beskrivningar om hur man gör hästutrustning och dom innehåller i stort sett beskrivningar i samma område,, så att säga.

Den första heter Make your own horse clothing av Jean Perry
IBSN O-85131-383-3

Den andra boken heter Make your own horse equipment också av Jean Perry
IBSN O-85131-393-0

Om man vill skicka efter böckerna i någon bokhandel så lämnar man bara in IBSN nummret så fixar det sig.

:)

Gaah, vad snyggt:D Vore snyggt att komma med tomtelindor till jul:D Och tomteluva som pricken över i:et:D
Sadelöverdraget var skitsnyggt!! du kan ju alltid skicka det till mig om du vill:angel:

Tyvärr är inte passformen på sadelskyddet helt 100 och skulle vilja få tag på ett riktigt mönster. Jag lade bara tyget över sadeln och nålade och klipte.

Bensakerna är gjorda som de gamla transportskydden. 4 kanter med 3 kardborreband för stängning.

Gjorde även nosludd till en kompis och fick material över så sydde några extra och lade ut nu på tradera. Skulle bara testa men tydligen är de fler än kompisen som gillade dom för det har kommit flera bud trots att det är några dagar kvar

39748171_1.jpg

Tackar tackar! Lite svårt att förstå då jag själv vill ha "tråkiga" saker (mitt mest blingade till mig själv är sadelöverdraget det säger väl hur jag är :d ). Men till andra kan man ju ta ut svängarna :D

Thrill, Lozzans beskrivning på "tagg"mönstret var nästan samma som jag använder ( http://www.horsewyse.com.au/browbands.html ) Men jag hittade inget diamantmönster.. vill du ha det oxå? för i sånna fall PM:ar jag dig

Senast ändrad av en moderator:

Diny , jag håller verkligen med om att du gör jättefina saker! Blir sjukt avundsjuk!

Är det någon som hittat någon hemsida med mönster till hästsaker? Har en gammal engelsk bok med täcken mm men de är inte speciellt moderna. Skulle vara roligt med mönster istället för att gissa.

Tomtebensakerna är super enkla att göra. Bara att ta en rektangel av teddy i rätt längd och valfri höjd. Sedan tar man bara lite rött tyg i mitten. Syr fast det och viker in alla kanterna och sy dom. Sedan är det att sätta dit kardborband så är det färdigt

Vilket UNDERBART nosludd!!!!!!! Var tyget randigt från början eller har du sytt dit dem själv?! Jag vill ha ett sånt! :D

Det var randigt från början. Tyckte det var snyggare med ränderna åt det hållet än andra. (finns ett ensamt och ett set med nackludd på tradera i några dagar till :d ingen smygreklam här inte)

Det var så roligt att sy nos/nackludd så funderar på att köpa in lite tyg och göra en hög.

Sparf - Jag vill gärna ha det! Jag ska försöka mig på den som fanns på länken du skickade.. Antar att jag får sätta ut lite bilder sen :d

Tack så jätte mycket ska genast sckika efter dem :banana:

gu va fint!!! Vet inte om jag ahde använt det till nån häst... men att bara ha hemma :love: ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 077
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka