Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 737
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Hmm.. det är arbetet som jag mest är rädd för. jag kan verkligen inte sy :crazy:
Har aldig kunnat sy något snyggt i mina dagar. Visst har väl blivit en tröja, och en och annan klänning. men de har liksom aldrig blivit bra.
Jag hoppas verkligen att täcket blir ett under, och att mina dolda sytalanger kommer fram :rofl:

Mhm, min var likadan. exakt så som du beskriver. han är bara så himla ängslig för nya saker. fast han börjar lära sig att jag inte gör något farligt mot honom, så han börjar finna sig i en del påhitt ;)

Har ritat upp hur jag vill ha det nu ialla fall. Kan scanna in det, om någon är intresserad?!

Jooooda, det kommer gå superbra:D Det blir liksom vad man gör det till;)

Power, en nordsvensk och en arab med samma ängsligheter:p

Visa gärna! Är bara roligt att få se hur du tänkt nu:)
--------------

Nu ska jag till staden och köpa träkulor till min massagehandske!!

Min 24 åriga Lipizzanare tycker inte heller om när man lägger på täcket... men när det väl är på så ser man att hon gillar det ändå... ;)

Jag ska strax lägga upp en bild, ska bara rita bakdelen först ;)

Lite kladdig bild, blev inte riktigt hur jag ville ha det :p

Får väl ta hjälp av min okunniga mamma utan tålamod om det inte går vägen :rofl:

Haha. Ja, fast han är ju inte helarab. men man märker det mer än ofta.. tyvärr :rofl:

haha! Då märker man att det spelar nog ingen roll hur "gamla" de är, de kommer nog alltid att vara likadana :rofl:

Okej. här kommer skissen på hur jag vill att mittt ridtäcke ska se ut.
för er som inte är intresserade har jag gjort det till en länk ;)

Det ska vara i vinrött och med ljusgrå kant, eller möjligtvis guldfärgad kanske ;)

Ridtäcket

Oj, vad du ritar bra:o :) Det ser ut att bli ett skitsnyggt täcke!! Lycka till med projektet nu!!:D

Helt sanslöst snyggt :bow: :bow: :bow:

Nu vill vi bara ha en bild på alltihopa till häst...

Tackar tackar!!!:D

Ska försöka få till en bild på allt till häst så snart jag vilat upp mig lite, får inte rida på en vecka (nyopererat öga, för närsynthet) men lägga på grejorna och fota ska jag nog klara i veckan....:devil:

Tänkte sy ett schabrak i slöjden ;) Men help mig! Hittar inte ett enda satans mönster :D Nån som kan knåpa ihop ett mönster till mig :) Tack i så fall :D

Love

Är det inte bara att ta med ett till slöjden och be läraren hjälpa dig med det du inte kan lista ut själv? Just ett schabrak är nog inte så komplicerat, men det är praktiskt att ha något att utgå från. Jag har gjort 2 st upptäckte jag igår. Den ene blev för fluffig, den andra ok, men ser väldigt hemmasydd ut. ;)
U

superfin skiss!!:love: skall bli kul att se när du är färdig med täcket. väntar..!!:bump:

som alltid gör alla fina saker och jag har nu fått en hel del tips. tackar!!;) :banana:

fiint ! vad har du för ponny ?

hehe.. det blev fel! :/ jaja.. allas grejjor är infint ! :D

Senast ändrad av en moderator:

Nu har det tillkommit mer :D

Hoppshabrak
8011149.jpg

Ländtäcke i samma färg (kameran spökar lite med färgen)
8011150.jpg

:banana: :banana: :banana:

WOW.. :) vilket finfint shabrak.. vad har du köpt tyget ? å blommorna? måttet till den ?:d
:rofl:

Knapplån...

Hur syr man egna benlindor? Skulle vilja göra några snygga... och vågar man sig på ett fleecetäcke? Är det inte svårt? Orkar en vanlig symaskin med det?

Och så en sista fråga, VAR köper man reflextyger? Gärna i lite roliga färger...

hejsvej :)

Någon annan som lagt märke till att tråden fyller 1 år om två dagar?

:bump: :bump: :bump:

Jag köpte tyget på en ica affär. Det är en fleecefilt kostar 29kr sen använde jag ett gammalt shabark som grund, var ett allround så jag klippte av det en bit så det blev ett hoppshabrak :idea:
Blommorna finns i pandurokatalogen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka