Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Royal_724 skrev:
...Vad har ni för material typ under shabraken när ni syr?

När jag sydde schabrak i slöjden för nått år sen så fick jag ta gardintyg och det fungerade faktiskt ritkigt fint.

Glöm inte att ta bilder på ditt ländtäcke!!!!:bump: :D

Lorelie skrev:
*hugger sista knappen*

Senaste schabraket

(första bilden klickbar)

.....

ååh, vad mysigt det såg ut. Som att sjunka ner i ett varm täcke....:love:

Nu måste jag ha lite hjälp!

Jag ska ju som sagt sy en pad åt min bomlösa sadel. Tyget jag har köpt är gardintyg. Nu är det så att jag är lite pank igen och vet inte vad jag ska använda som fyllning. Det ska vara mjukt och fylligt men ändå till ett rimligt pris eller om man kanske kan ta nåt hemifrån. Vad tror ni fungerar bäst?
annat gardintyg som bara ligger och skräpar? gammal filt? jag har ingen aning....hjälp

Har oxå funderat på vad jag ska lägga under....men jag har tagit en gammal ullfilt till skritttäcket, och ska ta fleece till shabraken tror jag

I mina schabrak har jag Ikeas billigaste täcke, kostar 40 kronor tror jag. Räcker till 2 schabrak/2 (3?) vojlockar om man tar ett lager, och 1 schabrak om man tar dubbelt. Har gjort ett dubbelt och 2 enkla, båda ligger jättebra under sadeln och rider man barbacka med dem så flyger man före schabraket om man nu skulle glida av :idea:
Mot hästen har jag fleece på alla, och ovansidan är fleece på ett och vanligt bomullstyg från Ikea på de andra två.

Jag tittade på tyger på ett av de större varuhusen i Göteborg, för jag fick för mig att sy ett eget fleecetäcke.
Men va dyrt det var! :o OK, man får ett alldeles eget och personligt, men det blir ju billigare att köpa ett färdigt!

ahaa, smart. Jag har faktiskt ett sommartäcke liggandes hemma som jag sen innan har gjort paddar av. Får se om det kanske räcker. Det är lagom tjockt iallafall.

Fast nu vet jag inte om jag har ångrat mig lite...... Jag satt och funderade idag på om jag skulle skita i att göra en pad och istället göra en pollypad. Då kan jag ju fortfarande använda mina schabrak som bara hänger och skräpar..... Funderar faktiskt på att göra det istället för en hel pad. Det enda är väl att tyget jag köpte är randigt i svart, vitt och beige så det kanske inte passar in så bra på mina röda, blåa och rutiga schabrak. fast jag har ju förstås ett svart schabrak jag kan använda.
eller nää föresten... jag måste nog göra en hel pad... mina schabrak är bara 60 cm långa och måste vara 70 för att passa sadeln ordentligt....

Vad svårt det blev:confused:

Senast ändrad av en moderator:

Jag tänkte göra ett eget fleecetäcke för ett tag sedan men när jg hade räknat ut vad allt skulle kosta så var jag redan uppe i pris med ett som man köper... så då köpte jag faktiskt ett istället...eller två tillochmed:angel:

Halvblod_Rider skrev:
Men gå och lägg dig, människa! :eek:
Jag tycker du kan gå och baka kenelbullar istället!:banana:

(psst. mitt sätt att säga förvinn härifrån:devil: :D )..

Lymmel:devil:

Jag har köpt fleeceplädar på Rusta och Ikea. Rustas billigaste kostar 29, men det är tunnt! Ikeas billigaste kostade också 30 tror jag, men hade mycket bättre kvalité :)
Schabraket jag visade häromdagen (sidan 16) har Ikeas pläd på undersidan. Tyvärr fanns den bara i ljusblått

håller med at ikeas filtar är mycket tjockare och bättre än flertalet andra affärer:p

vad fruktansvärt skojj det är att ha någon att j*vlas med :D

Tack!:bow: :D :devil:

PUUUUUUUTTT!! vägrar att släppa tråden innan jag är klar med ländtäcket:D

jysk har plädar för 19 kr. Har köpt ett grått som jag har haft när jag ridit barbacka. tycker kvaliten inte skiljer sig mkt mot ikeas men jag skulle nog inte kunna ha filten under min westernsadeln,ludd mott ludd liksom vill ju inte ligga still. Tacka vet jag militärens filtar

på tal om rida barbacka så ska jag sy mig en egen barbackasadel någon gång.... får se när det blir:angel:

Men hur gjorde du med filten då? Vek du den bubbel typ och red på den eller?

Jag måste nog börja med mitt ländtäcke snart.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur