Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 676
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Även jag gillar ditt rosa schabrak med svarta prickar :d

Men konstigt nog så kom visst inte mitt inlägg med, fast det är markerat som om jag har skrivite ett :confused:

Nåja, NU hoppas jag att det kommer in :D

Detta är nåt för dig Palle. Jag ville sy ett däckelunderlägg, tittade i tygförrådet och hittade ROSA:D Jag är ingen rosamänniska men mot min lilla svarta häst blir detta toksnyggt! Jag har inte bestämt mig för ifall grejerna som håller fast gjorden i ändarna ska vara svarta som gjorden eller rosa som underlägget. Nån som har en åsikt?

4719200.jpg

4719202.jpg

Mummsfillibabba :d

Tror det skulle bli snyggt vilket som, men det som för mej skulle väga över till att göra rosa fastsättningsanordningar är att då blir du inte lika bunden av att ha det på endast svart utrustning...
Jag menar ifall du får fatt i en brun så skulle det se lite "knepigt" ut med svart fastsättning... om du förstår hur jag menar...

Du skulle inte kunna sy något liknande som jag skulle kunna ha på den ytterst skavkänsliga Lippan under sadelgjorden ?
Har försökt med lite olika lösningar, men det mesta skaver :cry:

Likadant är det med benskydden...
Fast där har jag köpt ett par begagnade heltäckande engelska fälttävlansskydd som hon nu har haft flera gånger utan att få skav... självklart har dom tvättats efter varje användning...

http://www.pixbox.se/pic_show_id4722185.html

Eftersom svart är den enda korrekta färgen på utrustning är det svart eller rosa som gäller! Min kapson är svart, tränset också, tränset jag ska sy... Dessutom skär sig ju brunt och rosa nåt så äckligt :eek:

Jag har noll koll på antiskav. Har själv en häst som är superkänslig för benskydd. Lindor funkar men hennes senskydd.... Funderar lite på om mina portugisiska snörbenskydd skulle kunna funka men det känns elakt att prova. "spring omkring lite nu hästen så kollar vi om du får skavsår" :cry:

Har letat och letat efter din tråd, men jag hittar inte den.......

Ville ju se alla dina saker som du hade tillverkat, vad heter den, så kan man ju söka på det..

Tack på förhand! /Fanny.

Urläckert pannband:d

Nu vet jag vad jag ska göra av mina oanvända pärlarmband:angel: skicka dem till dig:idea: ;)

Jaa, tänk vad mycket fint man kan göra av sånt:D Eller behåll dom själv och gör en vacker strassdetalj på utrustningen;) Fast jag skulle inte klaga att få sånt på posten:angel: :D

Tack för komplimangerna :bow: :bow:

till Novelette : japp, det är sytt åt mitt sto! :) tänk hur det skulle se ut på vår lilla pojke :rofl:

lyrazel: jag tycker du ska göra svarta band ;) supersnyggt förresten :)

ciliegia: vet du om man ska sy schackrutor , eller bara tvärs över täcket, så inte allt rör på sig inuti? :confused: :confused: (svårt att förklara) hehe,.. :)

va kul att den här tråden aldrig tar slut :banana:

va söt :D fast vår lilla finsk häst skulle skämmas ögonen ur sig :rofl: :rofl: men jag har tänkt att han ska få prova det någo gång ;) :devil: :devil:

jadu, sy lite kors och tvärs i själva täcket så ska nog fodret ligga still. sen när du ska sy på yttertyget så försök att sy i det så lite som möjligt (dvs runt kanterna och där du fäster gjordarna) för att det ska vara så vattentätt som möjligt. tyget som är närmast hästen (om du nu ska ha ett tyg där eller om "människotäcket" ligger an direkt mot hästen) kan du ju sy i hur du vill också

Men då det är filt närmast huden bårde det inte orsaka något skav...

Har du inga bilder på dom ?

googla på portugisiska benskydd. Jag har ingen bild. Men jag tänkte det att tekniskt sett borde de vara ganska skavvänliga.

Hej-hopp!

Hoppas det är okej att an kommer in lite såhär på en räk-macka, med jag kom ju på att jag har sytt ett ländtäcke till Armani under min högstadie-tid när vi höll på med lapp-teknik.

Har det dock inte på foto, än, men det ordnar jag så fort jag kan och å fort min käre pojke vill följa med mig till stallet och leka fotograf! :idea:

Jag återkommer.

/Fanny, som bara äääääälskar denna tråden! :love:

Hej-hopp!

Hoppas det är okej att an kommer in lite såhär på en räk-macka, med jag kom ju på att jag har sytt ett ländtäcke till Armani under min högstadie-tid när vi höll på med lapp-teknik.

Har det dock inte på foto, än, men det ordnar jag så fort jag kan och å fort min käre pojke vill följa med mig till stallet och leka fotograf! :idea:

Jag återkommer.

/Fanny, som bara äääääälskar denna tråden! :love:

Såklart det är okej att segla in bara sådär:D Det är ju bara så roligt när det kommer massa folk och pratar

Jag skulle jättejättegärna vilja se ditt ländtäcke. Skulle faktiskt vara häftigt att göra ett ländtäcke i lappteknik när du nu säger det. tyget som de flesta lapptäcken är gjorda av är så mysigt:D

/Sparf - som avgudar den med:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår