Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 738
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

tänkte bara kolla om det är någon här som vet vart man kan få tag i tjocka läderremmar till träns och tyglar, alltså inte från slöjddetaljer..
snälla säg att det finns!

Jag har sytt ganska mkt själv till min häst.

*Har sytt nos & nackludd i fleec & skrivit hästens namn i paljettyg som jag hade. Där hade jag ingen mall utan bara sydde på & chansa.

*Sydde nästan precis ett skitcoolt täcke:cool: Det är ljuslilla filt mot hästen & på utsidan så är det lilla paljettyg. Jag hade gen mall direkt på det hät utan ´mätte hur långt de skulle vara & sen sydde jag efter vad jag tyckte verka bra & det passar prefekt & min älskade sötnos & skitcool i det täcket!

*Har även sytt ett hoppschabrak, det blev lite liten menmen det är vitt & på sidorna så strök jag fast Katten Findus. Det är också jätte cool!:cool:

Så de är bara att ta lite tyg så kan man nästan göra vad som helst till hästen!!:rofl:

Jag tycker det ser jättebra ut:p Man kanske akn fråga om man får kassera några av brorsans gamla bilbälten till rallybilen:devil: hehe
Jag tycker det verkar jättesmart detdär! :banana:

Jag har sytt ganska mkt själv till min häst.

*Har sytt nos & nackludd i fleec & skrivit hästens namn i paljettyg som jag hade. Där hade jag ingen mall utan bara sydde på & chansa.

*Sydde nästan precis ett skitcoolt täcke:cool: Det är ljuslilla filt mot hästen & på utsidan så är det lilla paljettyg. Jag hade gen mall direkt på det hät utan ´mätte hur långt de skulle vara & sen sydde jag efter vad jag tyckte verka bra & det passar prefekt & min älskade sötnos & skitcool i det täcket!

*Har även sytt ett hoppschabrak, det blev lite liten menmen det är vitt & på sidorna så strök jag fast Katten Findus. Det är också jätte cool!:cool:

Så de är bara att ta lite tyg så kan man nästan göra vad som helst till hästen!!:rofl:

Du har verkligen fattat rätt:rofl:

Har du inte någon bild på grejerna?;) Tycker det låter snyggt med nosludden med paljetter på:)

Vad har du för sorts stigbygelplattor som du skruvat fast ???

jo, för många många år sedan när min syster började med distans så red hon i en syntetsadel. efter 10-12mil i sadeln så blir man ganska öm under fötterna där stigbyglarna varit. (det är så dålig belastningsyta på vanliga stigbyglar) så då gjorde en bekant ett par plattor i såndär plåt med streck :rofl: gud vad svårt att förklara... (det är som 4 streck som bildar 4 kanter och så sitter de i olika vinklar så man får grepp, nån som fattar? nån som vet vad det heter?)
borrade i alla fal hål i dessa och satte en bult m platt huvud och fäste på undersidan. och vi hade ett par stigbyglar med bred belastningsyta! Grymt mycket skönare för fötterna efter 8h i sadeln =) om ni vill kan jag knäppa bilder :rofl:

Sambon trodde just att det var sådan plåt :D

Dom använder den plåten på jobbet när det tillverkas olika sorters trailrar....

Ta gärna en bild på hur dom ser ut uppifrån :bow:

Har ju också problem med mina reumatiska fötter med kramper m.m. :angel:

Sambon trodde just att det var sådan plåt :D

Dom använder den plåten på jobbet när det tillverkas olika sorters trailrar....

Ta gärna en bild på hur dom ser ut uppifrån :bow:

Har ju också problem med mina reumatiska fötter med kramper m.m. :angel:

fixar det imorgon! :D
skönt att du förstod min fin fina förklaring :rofl:

KL

Ingen ingen ingen alls som har mönster till ridbyxor...:(
var är du med dom fina böckerna, inghet där..hilfe bitte

Tja!

Idag har jag äntligen blivit klar med flecetäcket till pållen.:) Det var kul att göra (tycker om utmaningar och är uthålig) men tog lång tid pga läxor går först. Jag blev sådår nöjd... det som sporraden mig var en mamma som säger - Du kommer aldrig att klara det.Trodde hon ja!!:D Idag blev jag oxå klar med kattkorgen, som är till utställningar. Meltemi tyckte om den men Agnes blev livrädd.:angel:

Jag har tagit mig i krgen och faktist börja sy ! ;)
Hitils har jag bara åstakommit ett nosluss, men jag håller även på att göra benpeflexer och jag tänkte göra ett läntäcke i filt :D

Men jag undrar vilket är det bästa tyget att ha under skälva reflexen ? Altså om man ska göra benpeflexser...

ooo, om du har tid kunde du ju varit en ängel o kollat ^^

letat överallt, men hittar inte reflexband på meter >.<

Vi hade reflexband hemma så jag vet inte vart vi köpte det -.-

synd att du inte bodde i Gbg för på knappkarlsson har det reflexband i alla möjliga sorter och en färgade.

På gågatan i Ystad har de en affär som säljar reflex som metervara:D

Där finns två affärer, kommer man från torget m. fiskfontänen så är det den andra tygaffären på vänster sida :)

och från ÖP-torget med isbanan så är det första tygaffären på höger sida:p
(såg att du var lite längre nerifrån:angel: )

Om jag ändå akulle ha fotat mitt rosa ponnytäcke som jag har sytt i julklapp, men jag har redan slagit in den :S hos oss finns det nogreflex på metervara

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka