Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 739
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Mina gillar inte heller att ha sådana långhåriga ludd på näsan, men dom är toppenbra att ha på nacken :D

Men det är inte lika fint med ludd på nacken. :p
Kompisens medryttarpålle brydde sig dock inte ett dugg om luddet, så länge det finns mat i närheten är hon nöjd. ^^

Exakt... men det går bara inte att rida en häst som går omkring och bara nyser och fnyser för att den får håren i näsborrarna :crazy:

ehh. efter att ha läst hela tråden rotade jag igenom "tyglådan" och hittade svart tyg till ett hopp schabrak och stoppningen fick bli ett par gamla byxor:D hitade oxå guld tig som jag får klippa till som får bli kantband.:D ska "sno" mammas maskin och sy lite..

:eek:

*måste ju få skryta lite..:smirk: *

Det här är ju ioförsig ingen hästpryl men ändå...

Jag har tänkt att sy en sån där kudde man kan stoppa ner fötterna i. Det finns sånna att köpa på ikea. Tror ni det är svårt?
Har tänkt köpa en färdig kudde först och sedan sticka två muddar till vardera fot och sedan ett fodral till fötterna som ligger inne i kudden. svårt o förklara.... vad tror ni?

Kollade precis och det hette vist Skuggbländare ("kvast"), det jag tänkte på:p

en sån som sitter över nosen och ser till att hästen inte ska kunna se marken, typ.. Jag har sett sånna på travhästar. sök på skuggbländare på google så ser du hur dom ser ut:p

Markbländare finns det ioförsig också men dom är mer som ett vanligt nosludd:p

Apropå ridkjolen...

Jag vet inte hur den är att rida i ett helt pass :O. Jag har skrittat runt i den o det funkade bra. :D

Men jag tror inte det är några problem att rida mer... Om man ska rida lätt i trav kanske det är svårt... Men som sagt inte testat än. Får göra det nästa gång :D

Vad roligt:) Den hänger ner ända över benen och så även när man sitter över hästen? Du får ju gärna lägga in en liten bild på skapelsen när den finns över hästrygg;)
Vad smart det vore att göra en ridkjol i vattentätt material:p skyddar ju både sadel och ryttarens ben;)

Såna i läder skulle jag behöva till att hänga mina stigbyglar på sadeln i ju ;)

Här är ännu en bild på kjolen :D

ronja5.jpg

Ah, då förstår jag :)

Har förresten också sytt ett flugpannband (hoppas det var okey att sno din idé, dirty_stygging ;) )
Ska fota det snart.
Håller även på med två fleece-schabrak. Ett rosa med vita hjärtan och ett svart-vitt. Snart färdig med det rosa. :banana:

Vad snyggt!!:love: Vad mysigt det ser ut! Tänk att komma på en stig i fullsnöad skog med en varm och skön kjol runt benen när man rider.....*drömmer mig bort*

Exakt min tanke ang snöret (det var det du tänkte på va?:o ) Jag tänkte knyta upp stigbyglarna på sadeln med hjälp utan snöret. Fast det vart trådar istället för läder:D men jag har inte bestämt mig ÄN så den kanske får jobba som handduksupphängarsnöre också...:smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Jaghar nån fläta i läder just nu med krokar på :D...

Ska leta bild...

Har du gjort en "vanlig" fläta? Snygg sadel föresten, och häftiga stigbyglar! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V