Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ta ett tygstycke som du inte är så rädd om som testmall. Lägg det på sadeln med avigsidan upp. Då kan du nåla så det blir att följa sadelns form över sitsen mm. Gör gärna sitsdelen först. Ta bort och sy efter det du nålat. Vänd rätt och sätt det på sadeln och klipp och nåla resten. Lyckades själv glömma att ta till en ordentlig sömsmån till mitt första försöketapropå att sy själv... är det någon som har nån ide om sadelöverdrag till espaniola? Tänkte sy ett när jag får hem min sadel..![]()
men ingen aning om hur man ska gå tillväga
till vanlig sadel kännst mkt lättare...
Det var jag det![]()
Men fleece var nog en bra ide, hoppas bara att det inte blir för varmt på sommaren?
nej det blir inte varmt. jag tävlar i dessa och som varmast har det varit 31grader när jag tävlat, fick värme utslag på vaderna efter shortchapsen. (inge fleece där..)
Mycket vatten och mycket svettigt den tävlingen![]()
HAHAHAHA!!![]()
![]()
![]()
Näe, var inte riktigt så jag menade, har ju klippt och fixat lite på gympapåsen![]()
Jag har gjort det på enklast möjliga vis.... jag tog ett passande schabrak som mall och förlängde det så långt bakåt som det behövdes.
Sydde ett kantband runtom och hällor för sadelgjord och sadel.
Eftersom jag sydde det i enkel fleece var det allt som behövdes.![]()
Eller jag och jag.... egentligen är det min vännina som sydde det då mina händer inte ville hjälpa till, men hon sydde det på min anvisning...
Så här blev schabraket innan fodret syddes på
![]()
Ländtäcket ser likadant ut fast det är längre...
Så här ser schabraket ut när det blivit fodrat
![]()