Ja, alltså det finns vadd att köpa i tygaffärerna. Vissa kallar det viledon, fibersoft, vlieseline-vadd... Kärt barn har många namn. Det är ett fluffigt vitt tyg kan man säga - inte helt olikt bomull till utseendet. Vill du ha ett riktigt tunnt kan du ju prova med 100gr - men jag tror att det kanske blir för tunnt. Gå dit o känn på det

. Annars är förslag nr2 att köra med skumgummi, 1-2cm tjockt. Har inte provat själv än - men jag ska.
På utsidan kan du ju ha vilket tyg som helst, som inte glider för mycket förståss - men jag antar att möbeltyger funkar lika bra. Annars är den bomullen som ser lite ut som jeans i väven, dvs där vävränderna på rätan går diagonalt väldigt bra (och klassisk på schabrak o vojlockar). Den är lite tjockare än den vanliga bomullsväven och mycket mer slitstark i tvätt. Ska det vara vitt så kommer det ju att behövas tvättas.
Ett annat förslag är att sy det lite lite större så att det finns viss krympmån. Både tyget o mellanlägget krymper ju. Räkna med 5%.

HETT TIPS!
Sy inte fyrkanter när du syr ihop mellanläggen... Det är jättlätt hänt att tyget veckar sig när sömmarna korsas - speciellt om du har TJOCKT mellanlägg. Jag tror risken är mindre på tunnare, men ändå. Det blir alltid en viss förskjutning på tyget. Sy ränder eller prickar eller krullar som inte korstar varandra. Då blir det ju oxå mer personligt.
Marinblått har ju alltid mycket royal-feeling! I Likes! Kör marin och guld! Kanske stick in en lite ljusare blå paspoal med.
visst är det kul!!!