SY-tråden, (maskin?)broderier

43 cm bred, 43 cm! :rage:
Varför kan de inte vara i vettiga bredder, som vanliga tyger, 150 cm breda? :cautious:

:rofl:

Antagligen är de tänkta att passa till standardbredd på solstolar eller nåt? :laugh:

Men om du söker på tygtypen de hade där, "dralon", så finns den att hitta som bredare metervara på andra ställen. Verkar mest vara till båtfolk? :confused:
(Fick också en träff på den något... märkligt döpta butiken "rastyger"! :rofl:)
 
Google försöker nu övertyga mig att man ska leta efter teflonbelagda tyger? Inte för att teflonet gör tyget vattenavvisande (vilket såklart man vill ha också, dock), utan för att det finns något samband (totalt oklart vad det är dock :o) mellan teflonbehandling och töjbarhet... Man tefflar inte till tyg som töjer sig? :cool:
 
Mina ugglor börjar komma till liv. :up:

De två första är påbörjade plus alla stjärnor och månar. Det är en hel del sömnad.

20150429_121958.jpg


Ni får vrida på huvudet på egen hand. :p
 
Jag forsätter att spamma tråden med mina ugglor. :p Nu har alla 32 ugglor fått konturer runt om, nu har jag börjat med näbbar och klor.

20150501_150024.jpg


Återigen får ni vrida på huvudet. :p

Spamma på du, dina ugglor är väldigt fräcka!
Själv orkar jag inte riktigt göra något just nu, men det finns ork till att i alla fall glädjas lite åt dina ugglor. :)
 
Själv köpte jag två solsängar idag, ev syförsök får anstå till senare, jag får besök i morgon och är det fint väder vill jag kunna ligga i solen och vicka på tårna :cool: :p
 
Fixade en plastrong som matchqr mina beiga ridbyxor, inte så snyggt emd vitt till. Inte så avancerat eftersom jag föredrar att knyta själv :D
 
Det har varit lite för tyst här i tråden på sistone, så jag tänkte bara säga att jag har sytt mig en klänning igår (i ett sånt där härligt tyg med massa mönster ;) ) Lägger in bild ikväll :) Har även lånat en suverän bok på bibblan, om virkning. Så jag har påbörjat nått slags bågmönster som ska bli en väska, kan lägga upp bild på det med. Hur går det för er andra? @Monstermom @Mia_R @Klara @Blacksmithfarm (har kanske glömt nån :o)
 
Här har det inte hänt så mycket mer än sist jag rapporterade. Har lite fullt upp med livet just nu. :p Men på söndag kanske. :up:
 
Har även lånat en suverän bok på bibblan, om virkning. Så jag har påbörjat nått slags bågmönster som ska bli en väska,

Vad heter boken? Jag har klurat på att bygga en sådan, provat att leka mig fram till något vettigt men det slutar bara med att jag repar upp. :rage:
 
Har inte sytt något mer sen sist.

Har virkat tidigare. Bl.a. en rund påse i typ liknande nät som @Trott, med hel botten.
Har tagit beskrivningen till den från "Virka - steg för steg" av Sally Harding.
Matchade även med en scarf i samma kedjemönster.

Det påbörjad, ofärdiga, virkprojektet för tillfället är en stoooor mormorsruta i neonrosa :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp