Symaskin hämtar inte undertråden

Philosophia

Trådstartare
När jag har trätt maskinen och ska hämta undertråden så händer ingenting. Jag har plockat i sär och gjort rent, bytt nål, trätt om, osv. men utan resultat. Vad kan det vara för fel? :cry:

Det är en Bernina Bernett 66.
 
Sv: Symaskin hämtar inte undertråden

Någon låsskruv nånstans har släppt så öglan i skyttelhuset hamnar för tidigt eller för sent. Har den börjat missa stygn så är detta ett faktum men början brukar vara att den inte riktigt vill hämta upp tråden när den fått ny undertråd.
 
Sv: Symaskin hämtar inte undertråden

Någon låsskruv nånstans har släppt så öglan i skyttelhuset hamnar för tidigt eller för sent. Har den börjat missa stygn så är detta ett faktum men början brukar vara att den inte riktigt vill hämta upp tråden när den fått ny undertråd.

Den hämtar inte upp undertråd över huvud taget, så jag kommer inte ens så långt som missade stygn. Men det låter rimligt att något har släppt någonstans. Det får bli service.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 324
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 641
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 187
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 923
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp