Syntet - Dåligt eller bra?

Sv: Syntet - Dåligt eller bra?

Vet inte om dagens syntetsadlar är lika men red ofta med det en 6-8 år sedan och på vintern var det underbart. Värmen från hästen gick igenom och man blev varm om rumpan. Med de blev inte hästarna svettigare under men som sagt det var ju ett tag sedan.

Okej, tack alla för svaren, ska beställa sadeln idag! Hoppas att den passar...

jag har haft en syntet o dyckt det varit perfekt bara o torka av. hade en som inte var som tyg utan mer läder liknande.

har även testat griffin haflinger/cob dressyr men tyckte inte om den alls då den var lika bred som en stol...

Syntetsadlarna är bra - de är väldigt hållbara, otroligt tåliga, ligger bra på hästen, och du får oftast mer sadel för pengarna än om du skulle satsat på en lädersadel till samma pris.
Har haft flera syntetsadlar genom åren och varit mycket nöjd med dem.

Testade en Wintec dressyr med luftstoppning idag. Den var kanonskön och passade hästen bra dock har hon gått med föl och har nog en 100kg övervikt. Så är nog just nu helt omöjligt att hitta en sadel som hennes mage inte trycker fram efter hennes hopp och skutt :rofl:

Man fick en bra sits och den hade en smalare midja. Jag är lite öm i musklerna men den var ganska mjuk. Den i kombination med sprengers nya 4-ledade stigbyglar blir nog helt perfekt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 400
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 760
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 123
Senast: Cafer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 443
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka