Syskonbarn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Syskonbarn

mandalaki skrev:
Hoppas det inte finns några Kevinföräldrar här :angel:

.

Ja, jag tror ju inte det är hugget i sten om man heter si och så att man SKA bli kriminell. Mitt ex har ett -y-namn och han har, få se nu, snattat godis för 5 kr i 8-årsåldern, varken mer, mindre, förr eller senare.
Kanske ett uppslag för avhandling i sociologi :crazy: . Någon?
 
Sv: Syskonbarn

*lånar knapp*

Vilka kvinnonamn är överrepresenterade på mentalsjukhusen eller kriminalvården då?

Någon som vet?

Vore helt typiskt om den där karln Ambjörnsson bara kollade upp sitt eget kön. :crazy:

I övrigt så håller jag med om namnet Sonny - fruktansvärt fult (tycker jag). Men, en Sonny var driftig. När jag var liten fanns en liten akvarie/zoo-affär (som jag mer eller mindre bodde i efter skolan). Den var uppkallad efter ägaren och hette.. just det!

Sonny's Djuraffär

(med apostrof och allt) :D

Så även om innehavaren inte var så slängd i bruket av apostrofer i svenskan, så lyckades han driva en liten affär! Man skall akta sig för att generalisera! :cool:

Butiken försvann efter ett par år. Vi får hoppas att det inte var konkurs stackars Sonny drabbades av... (fast det är mycket möjligt, kunder som jag själv som aldrig köpte något, utan bara beundrade fåglarna och fiskarna - de tjänar man inga pengar på!) :D

Reine är ett fult namn också! Och i nian var jag dödligt kär i en kille som hette Tony, vars bror hette Jimmy. Båda var fosterbarn och Jimmy kriminell. Hur det gick med Tony har jag ingen aning om.

Men Tony var aldrig intresserad av mig, han blev ihop med en tjej i sjuan. Alltid skall man bli brädad av någon yngre! ;) :mad:
 
Sv: Syskonbarn

Ytterligare en intressant fråga i sammanhanget är väl VARFÖR 95% av alla kriminella är män?

/Jane
 
Sv: Syskonbarn

Vad har mentalsjukhus med kriminella att göra? Det finns inga mentalsjukhus.Det fanns förr och det innebar att människor vårdades där för en viss grupp av sjukdomar tex depression.....
Menar du rättpsykiatriska kliniker? Det är isåfall något annat.

Jag har så pytteliten erfarenhet av kriminella kvinnor, men de 7 jag mött hette inget särskilt...dessutom var flera av dem kriminella för att de träffat fel män....eller mördat de män som misshandlat dem 711 gånger.... :banana:

Det skulle verkligen vara spännande med en undersökning av kvinnonamn.

Är du säker på att inte den där Sonny rånade sin affär och nu är människohandlare istället!!! *S* :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Syskonbarn

Sonny kanske bara sålde fula fiskar i sin djuraffär :bump:
Nej nu är jag dum(mare än vanligt).
 
Sv: Syskonbarn

FannyN skrev:
Vad har mentalsjukhus med kriminella att göra? Det finns inga mentalsjukhus.Det fanns förr och det innebar att människor vårdades där för en viss grupp av sjukdomar tex depression.....
Menar du rättpsykiatriska kliniker? Det är isåfall något annat.

Jag har så pytteliten erfarenhet av kriminella kvinnor, men de 7 jag mött hette inget särskilt...dessutom var flera av dem kriminella för att de träffat fel män....eller mördat de män som misshandlat dem 711 gånger.... :banana:

Det skulle verkligen vara spännande med en undersökning av kvinnonamn.

Är du säker på att inte den där Sonny rånade sin affär och nu är människohandlare istället!!! *S* :idea:

Äsch, jag vet, jag vet... Jag skrev mest för att provocera - för visst är det så "alla män" är kriminella och "alla kvinnor" hysteriska... :crazy: :smirk:

Rättspsykiatrisk vård tror jag faktiskt (OBS TROR!) att kvinnor blir tilldömda i större utsträckning än män. Kanske är det så för att kvinnor anses psykiskt sjuka om de begår brott - till skillnad från män som mördat och våldtagit, som ju inte är psyksjuka... :angel:

Vad Sonny gör nu? Jag tror han njuter av livets goda och är en god familjefar och tar hand om fyra barn. Denna Sonny måste väl ändå vara undantaget som bekräftar regeln, eller hur?

Jane - som vanligt bjuder du på en bra fråga! ja, varför... varför är männen kriminella? (men kvinnorna knappar in, alltfler kvinnor begår brott och dricker som män osv. Jämställdhet? :crazy: )

Kan det ha något med fostran att göra? :angel:

eller kanske det är genetiskt, mannen måste à la grottmänniskosynen skapa sig makt med de muskler han genetiskt begåvats med...
 
Sv: Syskonbarn

Apropå Y-namn: hörde en 12-åring i radio i dag som hette Sony. Antar att det inte räknas. Tur bara att han inte hette Ericsson i efternamn :rofl:
 
Sv: Syskonbarn

Tja, inte tusan vet jag men det måste väl finnas någón här som läst kriminologi? Min ytterst lösa teori är väl snarast att det inte är en karriärmöjlighet på samma sätt för kvinnor. Och ...tja, då landar vi i strukturerna igen :p . Däremot stöttar väl kvinnorna sina kriminella män i karriären, med kriminell markservice typ.

Men jag ser fram mot om någon har ett bättre underbyggt svar.

Vad gäller Ambjörnsson och Y så var väl hans tes att olika sociala skiktningar väljer olika namn. Inte alla heter Sofia, Eleonora, Madeleine, Gabriella, Karl, Gustav eller Erik.

/Jane
 
Sv: Syskonbarn

Vilken tur att Y-namnet kräver Y-kromoson för att bli kriminella, efter som jag har två XX-barn med Y-namn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: MML
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 853
Senast: Seabaz
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 873
Senast: Pilot
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
977
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp