Bukefalos 28 år!

Sysselsättning

Amha

Trådstartare
Nästa vecka ska jag göra ett video-eeg och fick veta idag att jag inte får lämna rummet de ger mig förrän de är klara. Jag ska räkna med minst en vecka tydligen. En vecka! Jag mår dåligt av att sitta i en lägenhet med möjlighet att gå ut en vecka :arghh: Vad i hela friden ska jag sysselsätta mig med? Jag är lite rädd att jag kommer att fastna i att äta för att det är trist och jag vill hem till djur och barn så jag behöver lite alternativ.

Böcker
Dator (wifi finns)
Stickning kanske

Sen då? Vad gör man? Jag känner mig inte jättesugen måste jag säga. Jag hade trott att jag skulle få sovmorgon åtminstone första natten men inte ens det skulle det bjudas på :p
 
Målarbok kanske?
Får du göra typ yoga eller nåt sånt? Eller måste du vara stillasittande? För yoga är ju ganska enkelt med en matta bara, inspiration och "klasser" finns bl.a. På youtube och du kan själv välja intensiviteten.
 
Målarbok kanske?
Får du göra typ yoga eller nåt sånt? Eller måste du vara stillasittande? För yoga är ju ganska enkelt med en matta bara, inspiration och "klasser" finns bl.a. På youtube och du kan själv välja intensiviteten.
Målarbok var bra! Det hade jag inte tänkt på. Ska se till att printa ut några fina bilder.

Yoga är lite oklart. Jag har ju funderat på om man kan göra något fysiskt aktivt men jag vet inte riktigt hur mycket sladdarna tillåter. Funkar det får maken ta med yogamatta när de besöker. Vore ju toppen om det inte var så svettigt då man tydligen ska vara kopplad för både EKG och EEG vad jag förstår så duschande blir ju en aning begränsat :p "nedre delen av kroppen" står det på lappen.
 
Åh jag skulle ladda upp med:
  • flera riktigt, riktigt bra serier och filmer. Mina favoriter och nya jag inte sett.
  • böcker. nya och gamla favoriter.
  • målarböcker.
  • en grundkurs i nåt språk, bara för skojs skull :D.
  • foton som jag vill organisera i ett album men aldrig har tid till.
  • en guidebok om ett land jag jättegärna vill åka till.
:)
 
Åh jag skulle ladda upp med:
  • flera riktigt, riktigt bra serier och filmer. Mina favoriter och nya jag inte sett.
  • böcker. nya och gamla favoriter.
  • målarböcker.
  • en grundkurs i nåt språk, bara för skojs skull :D.
  • foton som jag vill organisera i ett album men aldrig har tid till.
  • en guidebok om ett land jag jättegärna vill åka till.
:)
Serier blir det ju. Netflix är bra grejer och jag har hittat en "ny" som är skitbra. Flera säsonger kvar att se.

Grundkurs i något språk var udda men ja, kanske vore något. Undrar vad ssk säger när man helt plötsligt pratar japanska när de kommer och tar sina blodtryck och vad det nu var en gång i timmen :D bara minen vore ju en höjdpunkt!
 
Grundkurs i något språk var udda men ja, kanske vore något. Undrar vad ssk säger när man helt plötsligt pratar japanska när de kommer och tar sina blodtryck och vad det nu var en gång i timmen :D bara minen vore ju en höjdpunkt!
Jamen tänk vad kul! Du har en stund över och är jätteuttråkad och kan då passa på att lära dig att säga "Hej! Jag heter amha. Vilken fin kjol!" på typ arabiska eller portugisiska eller tagalog :D.
 
Jamen tänk vad kul! Du har en stund över och är jätteuttråkad och kan då passa på att lära dig att säga "Hej! Jag heter amha. Vilken fin kjol!" på typ arabiska eller portugisiska eller tagalog :D.
Portugisiska, är det likt spanska? Vet du det? Spanska och italienska läste man ju för många år sedan så det vore kanske kul att spinna vidare i så fall.
 
Portugisiska, är det likt spanska? Vet du det? Spanska och italienska läste man ju för många år sedan så det vore kanske kul att spinna vidare i så fall.
Portugisiska är väldigt likt spanska! Jag talar spanska och kan faktiskt hyfsat ok förstå skriftlig portugisiska :). När de pratar fattar jag dock inte ett enda dugg.

Jag tänker att om man bara gör det för skojs skull med ambitionen att lära sig lite fraser så kan det vara en ypperlig sysselsättning när man har lite tid över. Förutsätter ju dock att man är lite språkligt intresserad såklart :).
 
@niphredil jag vill minnas att det var väldigt lika. Jag trodde nog att det var så pass att man skulle förstå även i tal. Typ som svenska-norska

Oklart hur mycket av den sortens pyssel jag orkar. Anledningen till att jag hamnar där är att de inte får styr på min EP och jag brukar ha ett snitt på 4-5 st/dag och de vill provocera fram anfall genom att banta ner mediciner och störa min sömn men tanken är ju väldigt roande :)
 
Jag trodde nog att det var så pass att man skulle förstå även i tal. Typ som svenska-norska
Men som svenska-danska då skulle jag säga ;) :D.

Jag förstår att du kanske inte orkar. Men om du gör det så kan jag rekommendera duolingo eller babbel för att öva lite fraser :).
 
Men som svenska-danska då skulle jag säga ;) :D.

Jag förstår att du kanske inte orkar. Men om du gör det så kan jag rekommendera duolingo eller babbel för att öva lite fraser :).
Det låter rimligt :p

Jag vill minnas att det fanns ett trevligt program för att öva glosor när jag gick i skolan för massa år sedan inklusive "prov". Du kanske har ett sådant med att rekommendera?
 
@Amha Nä tyvärr, har bara använt babbel, duolingo och så anki (där man gör flashcards med glosor). Spana i dem tre :).
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 089
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 698
Senast: Imna
·
Äldre Jag funderar på vad man kan göra med en släkting som mår riktigt dåligt psykiskt. Jag är en total lekman men det känns verkligen som hen...
Svar
17
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 407
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp