Bukefalos 28 år!

systemåterställning, internetanslutning borta etc.

Yukionna

Trådstartare
En släkting till mig gjorde en systemåterställning på sin stationära dator förr ett tag sedan. Han återställde inte datorn till helt från början utan bara till två veckor bak i tiden. Vad som då hände var att internetanslutningen slutade fungera. Han har ett sådant där litet modem som man sätter in i ett usb-uttag (det är ominstallerat utan framgång). Det står längst ner till höger vid nätverkssymbolen att det finns en internetanslutning och nätverk tillgängliga, men om man försöker starta valfri webbläsare så går det inte ändå.
Jag försökte få igång hans antivirusprogram för att kolla efter virus, men det händer ingenting alls när jag försökte starta det. Symbolen för antivirusprogrammet finns inte längre nere till höger bland symbolerna heller.
Vad kan ha hänt, och hur löser man det? Någon som vet?
Tänkte på om det gick att ominstallera antivirusprogrammet, men jag är inte säker på om det finns en skiva eller om koden kom över internet...

Ska tilllägga att modemet är testat på annan dator och det funkar fint, så det är nog inte där problemet ligger.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 424
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 685
Senast: Araminta
·
S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
1 996
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp