Här sys det tygpåsar på löpande band! Både av gamla stuvbitar och vaxduk.
Köpt en hög nya mönster på klänningar så jag ska ta tag i det med. Har massor med tyg och ganska gott om tid men ingen inspiration!
Är det inte det ena...så är det det andra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här sys det tygpåsar på löpande band! Både av gamla stuvbitar och vaxduk.
Köpt en hög nya mönster på klänningar så jag ska ta tag i det med. Har massor med tyg och ganska gott om tid men ingen inspiration!
Tänk på sömmar och sånt bara, så det inte blir nån punkt som tryckerNu sitter jag här med en massa stuvbitar igen. Kan inte gärna sy mer kassar, har så det räcker åt halva stan känns det som. Frågan är vad jag ska hitta på med allt.
Funderar på om jag kan göra något till hästarna, vore ju trevligt. Kanske ett padunderlägg vore något, så paden inte blir så smutsig. Om jag gör det i lappteknik går det ju åt en del bitar. Ja, det kanske jag ska göra!
Kan de inte bli ett lapptäcke? Eller en början till det? Så fyller du bara på allt eftersom du syr och klipper?Jättefina @Trott!
Jag ger upp mina stuvbitar, de får bli omvandlade till kantband istället. Kan inte komma på något vettigt att göra med alla stuvar som inte kräver att jag köper mer material i någon form.
Sytt mig en Every day dress till
![]()
![]()
Kan de inte bli ett lapptäcke? Eller en början till det? Så fyller du bara på allt eftersom du syr och klipper?
Man kan ju använda lappteknik till mycket. Men om du inte vill göra det kan du ju sy dockor eller andra figuer, om det är stora tyg så kanske örngott, små lappar kan bli nålbrev, tampong eller bindficka till handväskan osv.Kräver inköp av vadd och bakstycke. Dessutom tycker jag lapptäcken är fula
Vad skulle jag ha det till liksom?
Solhattar, kepsar, tofflor, vimplar...Man kan ju använda lappteknik till mycket. Men om du inte vill göra det kan du ju sy dockor eller andra figuer, om det är stora tyg så kanske örngott, små lappar kan bli nålbrev, tampong eller bindficka till handväskan osv.
Man kan ju använda lappteknik till mycket. Men om du inte vill göra det kan du ju sy dockor eller andra figuer, om det är stora tyg så kanske örngott, små lappar kan bli nålbrev, tampong eller bindficka till handväskan osv.
Ja, jag vet ju inte vad du använder för saker. Jag använder både örngott, nålbrev, solhatt, tofflor, en ficka att ha bindor i väskan är jättepraktiskt, vimplar är ju dekorativt. Dockor och liknande kan man ge bort till barn i sin omgivning.Samma sak där, vad ska jag ha det till? Är väldigt praktiskt lagd och vill inte göra grejer bara för att göra. Det måste användas!
Ja, jag vet ju inte vad du använder för saker. Jag använder både örngott, nålbrev, solhatt, tofflor, en ficka att ha bindor i väskan är jättepraktiskt, vimplar är ju dekorativt. Dockor och liknande kan man ge bort till barn i sin omgivning.
Och jag använder inget av det och har inga barn i närheten. Dessutom kräver det inköp av mer material = inte aktuellt.
Örngott använder jag förstås, men har redan massor.
Gissa varför jag har så svårt att hitta bra projekt för stuvbitar? Är nog för minimalistisk för att göra nåt bra av dem
Googlat mig igenom flera sidor med tips och inte hittat nånting som jag kände att "ja, DET är bra!" Mest "meh, onödig pryl som kommer hamna i secondhand påsen i samma sekund som den är färdig".
Ähhhhhh,lite till kan man haSitter och kollar på tyg.se rea. Hittat några fina tyger jag är sugen på, men jag har en låda, en IKEA-kasse och två pappkassar med tyg. Plus två kassar med stuvbitar.
Ge mig styrka att stå emot!