Jag har klippt ut mönster till en Relaxed från Oktober 2016 och en Wrap and Tie från samma tidning. Får se om jag orkar klippa ut dem ur tyget med...
Relaxed är en av mina favoriter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har klippt ut mönster till en Relaxed från Oktober 2016 och en Wrap and Tie från samma tidning. Får se om jag orkar klippa ut dem ur tyget med...
Hur mycket rumputrymme är det funderar på om jag måste rita rumpa efter storlek 42 och överdel efter storlek 40...Relaxed är en av mina favoriter![]()
Hur mycket rumputrymme är det funderar på om jag måste rita rumpa efter storlek 42 och överdel efter storlek 40...
Har du spolat om undertråden?Jag har fått problem med min symaskin. Den gör hoppstygn! Sömmarna spricker väldigt lätt när var och vartannat stygn hoppas över.. Nej, så illa är det inte. Men det är rätt många hoppstygn, långt fler än vad som är okej. Har trätt om flera gånger, bytt nål och rengjort. Hjälper inte![]()
Har du spolat om undertråden?
Hmm, märkligt. Enda jag kan komma på annars är att nålen inte sitter rätt, eller att spolen inte ligger åt rätt håll.Ja, bytte trådkvalitet för att se om det var det som var problemet så då spolade jag upp ny rulle.
Ska prova igen och se om det hjälper.
Hmm, märkligt. Enda jag kan komma på annars är att nålen inte sitter rätt, eller att spolen inte ligger åt rätt håll.
Låter inte bättreja, det var min första tanke med. Men det stämmer, både nål och spole sitter som de ska. Bytt nål mellan jeans, jersey och universal och det blir samma sak oavsett vilken typ jag använder. Suck, får väl bli en service då kanske.
Låter inte bättreFörhoppningsvis är det nålfästet som bara hoppat fel, borde vara enkelt att lösa.
Kolla om det blivit hack i stygnplåten där nålen går ned. Om det har det kan man slipa lite eller så får man byta stygnplåt.Hoppas detLa upp pappas jeans i helgen, efter det blev maskinen kajko och började göra hoppstygn. Den bör tåla lite jeans, den heter ju för sjutton Heavy Duty!
Bibbis textil verkar ha lite olika.Tänkte prova sy en klänning med smock. Behöver alltså elastisk tråd. Herregud vilken djungel! Vad ska man ha, det mesta verkar vara för smyckestillverkning..
Bibbis textil verkar ha lite olika.
Verkligen jättefin!Visa bifogad fil 10927
Var ju smått hopplöst att fota den här idaglycklig vore den som hade en fotostudio, eller solsken, och slapp balansera i fönster
det är egentligen en jättefin petrolblå manchester, Cleo från Tilly and the Buttons. Tror jag har råkat göra axelremmarna olika långa men annars är jag nöjd!
Tack!Verkligen jättefin!