• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare majola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 237 538
Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som vet ett bra mönster på lättsydda byxor för jobbet?
Jag gillar klassiska vida kostymbyxor så i det stuket. Är då oerhört svårt att hitta med rätt beninnerlängd så jag täbjte sy egna istället

Jag har fått problem med min symaskin. Den gör hoppstygn! Sömmarna spricker väldigt lätt när var och vartannat stygn hoppas över.. Nej, så illa är det inte. Men det är rätt många hoppstygn, långt fler än vad som är okej. Har trätt om flera gånger, bytt nål och rengjort. Hjälper inte :cry:

Jag har fått problem med min symaskin. Den gör hoppstygn! Sömmarna spricker väldigt lätt när var och vartannat stygn hoppas över.. Nej, så illa är det inte. Men det är rätt många hoppstygn, långt fler än vad som är okej. Har trätt om flera gånger, bytt nål och rengjort. Hjälper inte :cry:
Har du spolat om undertråden?

Ja, bytte trådkvalitet för att se om det var det som var problemet så då spolade jag upp ny rulle.
Ska prova igen och se om det hjälper.
Hmm, märkligt. Enda jag kan komma på annars är att nålen inte sitter rätt, eller att spolen inte ligger åt rätt håll.

Hmm, märkligt. Enda jag kan komma på annars är att nålen inte sitter rätt, eller att spolen inte ligger åt rätt håll.

ja, det var min första tanke med. Men det stämmer, både nål och spole sitter som de ska. Bytt nål mellan jeans, jersey och universal och det blir samma sak oavsett vilken typ jag använder. Suck, får väl bli en service då kanske.

ja, det var min första tanke med. Men det stämmer, både nål och spole sitter som de ska. Bytt nål mellan jeans, jersey och universal och det blir samma sak oavsett vilken typ jag använder. Suck, får väl bli en service då kanske.
Låter inte bättre :( Förhoppningsvis är det nålfästet som bara hoppat fel, borde vara enkelt att lösa.

Låter inte bättre :( Förhoppningsvis är det nålfästet som bara hoppat fel, borde vara enkelt att lösa.

Hoppas det :) La upp pappas jeans i helgen, efter det blev maskinen kajko och började göra hoppstygn. Den bör tåla lite jeans, den heter ju för sjutton Heavy Duty!

Hoppas det :) La upp pappas jeans i helgen, efter det blev maskinen kajko och började göra hoppstygn. Den bör tåla lite jeans, den heter ju för sjutton Heavy Duty!
Kolla om det blivit hack i stygnplåten där nålen går ned. Om det har det kan man slipa lite eller så får man byta stygnplåt.

Hoppar in i tråden då jag nyligen börjat damma av de gamla syslöjdskunskaperna från grundskolan.
Har hittills bara knåpat ihop enkla grejer, som en filt:
26367346_876621179165756_6967544158026203136_n.jpg

Och även tre caper till damen i bilden ovan. En i fleece och två i frotté. Hade visst bara bild på fleecevarianten, och den ligger himla dumt här men ni får ett hum (och jag får bakläxa om att ta bättre bild)
iZbXs3c.jpg

Samtliga caper har dekorerats med textilvinyl, exempelvis såhär:
0YaPJEM.png

Tänkte prova sy en klänning med smock. Behöver alltså elastisk tråd. Herregud vilken djungel! Vad ska man ha, det mesta verkar vara för smyckestillverkning..

IMG_8912.webp

Var ju smått hopplöst att fota den här idag :arghh: lycklig vore den som hade en fotostudio, eller solsken, och slapp balansera i fönster :meh: det är egentligen en jättefin petrolblå manchester, Cleo från Tilly and the Buttons. Tror jag har råkat göra axelremmarna olika långa men annars är jag nöjd!

Försöka sy någon vettigt med hjärnskakning och koncentrationssvårigheter är inte att rekommendera. Än så länge har jag lyckats sätta ihop locket till en väska och toppsticka det, och det var ungefär vad hjärnan klarade av..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 905
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka