Bukefalos 28 år!

Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt novis (det var ett par år sedan syslöjden :angel:) men har fått en symaskin av min pappa. Nu skulle jag vilja sy en kjol...
Visa bifogad fil 29412

Typ denna :D

Så, är jag galen?
SÅ FIN! :love: Vad är det för bok?!
Mitt första plagg var också en kjol, det var lagom svårt. Jag kollade på en tutorial med Gertie Hirsch på YT som hette något med Gathered skirt. Den var lång men vet att jag tyckte den var himla bra även fast jag sydde efter ett annat mönster. Men hon gav många tips om vad man ska tänka på.
 
29428


Dagens haul :love: en sak som är bra med att jag har lite egen stil är att jag vill ha tyger som ingen annan köper. Det randiga tyget kostade 30kr metern! :love: och tyget längst ner är nog tekniskt sett menat att vara en duk då det är märkt Fritid på kvittot. Jag tänker BYXOR! :D
 
Visa bifogad fil 29428

Dagens haul :love: en sak som är bra med att jag har lite egen stil är att jag vill ha tyger som ingen annan köper. Det randiga tyget kostade 30kr metern! :love: och tyget längst ner är nog tekniskt sett menat att vara en duk då det är märkt Fritid på kvittot. Jag tänker BYXOR! :D

Andra tyget nerifrån, vart finns det? :love: Och vad är det för typ av tyg/vad kan man sy av det? (Har bara sytt i ull, stelt bomullstyg och linne och har noll koll på annat tyg. :rofl:)
 
Ok. Jag köpte en tysk tidning med mönster på second hand. Jag fattar inte ens vad det ska vara för tyg :o Vad sjutton är ponge liksom? Jag ska google translata och skriva ner så mycket jag kan på svenska.
 
Andra tyget nerifrån, vart finns det? :love: Och vad är det för typ av tyg/vad kan man sy av det? (Har bara sytt i ull, stelt bomullstyg och linne och har noll koll på annat tyg. :rofl:)
Allt är köpt på Gittes tygkälla i Kristianstad. Ingen aning om vad det är för tyg :D Lite tjockare och lite strävt, ingen stretch. Gissar ull/polyestermix kanske? Kan ingenting om tyg.
Jag tänkte sy byxor av det! Men jag tar som sagt ingen hänsyn till vad man "ska" ha olika tyger till :angel:
 
Kan någon hjälpa mig kanske? Mamma jobbar förmiddag :o
Enligt beskrivningen till kjolen ska det vara resår bak och rynksöm fram, varför har jag inte rynksöm bak också? Kommer inte linnigen bak bli rynkig om jag bara har resår där? Eller spelar det liksom ingen roll?
Vet inte om jag får lägga ut en bild på beskrivningen här..
 
Kan någon hjälpa mig kanske? Mamma jobbar förmiddag :o
Enligt beskrivningen till kjolen ska det vara resår bak och rynksöm fram, varför har jag inte rynksöm bak också? Kommer inte linnigen bak bli rynkig om jag bara har resår där? Eller spelar det liksom ingen roll?
Vet inte om jag får lägga ut en bild på beskrivningen här..
För att resåren rynkar?
 
Kan någon hjälpa mig kanske? Mamma jobbar förmiddag :o
Enligt beskrivningen till kjolen ska det vara resår bak och rynksöm fram, varför har jag inte rynksöm bak också? Kommer inte linnigen bak bli rynkig om jag bara har resår där? Eller spelar det liksom ingen roll?
Vet inte om jag får lägga ut en bild på beskrivningen här..
Jag antar att resåren bak är för att du ska kunna få på dig kjolen, och resåren kommer ju liksom göra att kjolen blir lite rynkig där. Sen rynksöm fram för att den ska bli lagom rynkig och falla fint runtom? Svårt att avgöra men något sånt kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
29 148
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
942
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
801
Senast: Mint
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
324
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp