Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till slut! Efter mycket slit, så här blev det. Livet behöver justeras lite, det är lite stort (bara att flytta hyska och hake i ryggen). Och fålla. Eller sätta spets, jag hatar att fålla cirkelkjol.
IMG_20190511_142442.jpg
 
Jag hade nog ändrat lite på livet fram om du ska göra en till, den ser lite bred ut vid hals och axlar :) men fin!

Tror knappt jag gör fler, så som allt krånglat :angel: men det var en kul och lite annorlunda modell!
Funderar på om det går att justera på nåt sätt nu när den är klar (gör inget om insidan blir ful, det är den redan efter alla missar jag gjort).

Den får hänga ett tag så får vi se hur jag gör.
 
Vad använder du för mönster till dina sockar? Jag är skeptisk till att jag kommer gilla hemsydda då jag avskyr minska lilla knöckel = tubsockar går fetbort. Men hatar även att köpa strumpor så tänker att jag borde testa iaf.
Köpte sewingheartdesign mönster. Men det finns exakt samma mönster gratis om man googlar på engelska.

Jag tycker det är bekvämt, mjukt och tunt och skönt. Men är du knöckelkänslig är det nog inte så skönt. Det blir ju lite sömmar ändå.
 
29649

Diskreta :cautious: dom åker ner och glipar lite men tänker att det går att gömma under en tröja i rimlig längd. Dom är verkligen svinhöga, går typ tre cm över min naturliga midja, så nästa par tar jag nog av lite på höjden. Tyget var rövigt att sy och omöjligt att pressa så just nu är jag mest glad att dom inte är sneda och vinda. Har en skjorta utklippt i samma tyg men får nog suga lite på den ett tag först :p
 
29787


Mannens tröja klar! Lite utanför hans comfortzone med stor krage istället för luva, men jag tyckte den blev snygg på honom så får guilty tripa honom att ha på sig den :D vet inte varför den ser lila ut på bilden. Den är marinblå.

Och en fråga. Är det bara jag som går igenom nålar i samma takt som jag äter godis?! :rage: Tycker jag bryter minst en nål per plagg!
 
Visa bifogad fil 29787

Mannens tröja klar! Lite utanför hans comfortzone med stor krage istället för luva, men jag tyckte den blev snygg på honom så får guilty tripa honom att ha på sig den :D vet inte varför den ser lila ut på bilden. Den är marinblå.

Och en fråga. Är det bara jag som går igenom nålar i samma takt som jag äter godis?! :rage: Tycker jag bryter minst en nål per plagg!
Om du knäcker nålar eller dom blir slöa är det nått som inte är rätt. Kan hända att dom tar i någonstans.
 
Om du knäcker nålar eller dom blir slöa är det nått som inte är rätt. Kan hända att dom tar i någonstans.
Det har (nog?) bara hänt när jag kört över sömmar så misstänker att det är problemet men kan man avvärja det, tro? Sydde över en overlocksöm i sweatertyg som ju är rätt tjockt, då small ena nålen. Smällde av en jerseytvillingnål när jag fick dubbelsy en söm för att jag missade fållen. Är det fel tjocklek på nålarna kanske?
 
Det har (nog?) bara hänt när jag kört över sömmar så misstänker att det är problemet men kan man avvärja det, tro? Sydde över en overlocksöm i sweatertyg som ju är rätt tjockt, då small ena nålen. Smällde av en jerseytvillingnål när jag fick dubbelsy en söm för att jag missade fållen. Är det fel tjocklek på nålarna kanske?
Kan vara för hårt spänd övertråd, att nålen tar i pressarfoten när det blir tjockare pga att man drar i tyget, att nålen tar i stygnplåten för den har blivit dålig. Vissa nålsorter sägs vara sämre kvalitet också, kommer dock inte ihåg på rak arm vilka det var. Jag köper alltid Schmetz. Kolla också att pressarfotens hål är bred nog för tvillingnålen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
28 667
Senast: Linta
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
928
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
769
Senast: Mint
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
312
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp