Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
15574864771422543167582198800189.jpg
:love:

Vad ska jag sy av det? Är 1 meter vävt bomullstyg.
 
Snyggt! :love: Men jag är lite överviktig så alla linnen passar mig inte i formen. Samtidigt har jag ett stort huvud så det behöver gå åt lite tyg i vilket fall som helst :meh::rofl:
Haha det är ett vanligt tanktop linne, så du får nog plats med huvudet ;) och mönstret finns upp till strl 56 om jag inte är ute och cyklar. Det är rymligt :) jag har strl 44 här på bilden.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190421_154319_685.jpg
    IMG_20190421_154319_685.jpg
    373,9 KB · Visningar: 105
Haha det är ett vanligt tanktop linne, så du får nog plats med huvudet ;) och mönstret finns upp till strl 56 om jag inte är ute och cyklar. Det är rymligt :) jag har strl 44 här på bilden.
Jag menade om jag skulle ha mössa istället :rofl:
Är den lite vid nedtill?
 
Det var kul att sy i början, men 3 år in i företaget så är dom storsäljare = jag syr massor, inte lika kul längre 😂
Ska dock bli lite kul att sy det i enhörnings/regnbågstyget (det som ligger längst ner till vänster i bild) hoppas det ska sälja bra :)
Visa bifogad fil 29442
Och kanske regnbåges tyget till vänster och den svart rosa högst upp till höger? :o
 
Och kanske regnbåges tyget till vänster och den svart rosa högst upp till höger? :o
Jag ska kolla upp om det går att sy i vävt tyg (borde gå tycker jag). Återkommer!
Det svart rosa har jag tyvärr inte bilden tog jag i butiken för att visa en vän regnbågstyget jag tänkte köpa 😂
 
Vad säger ni, vanlig fåll eller spets?
IMG_20190510_201037.jpg

Den blev lite för liten :( men den får hänga tills jag gått ner igen. Tycker den är fin.

Mitt strykjärn har gett upp. Det tar evigheter för det att bli varmt och det är massor med repor. Dags att köpa nytt! Det har varit med den 2008 så det är väl dags.
 
Ok. Värsta projektet hittills tror jag.
Lyckats sy ihop klänningen på fel håll, glömt trä nålen i overlocken ( :banghead:), glömt sätta i pressarfot på symaskinen när jag skulle sy blixtlås och bara allmänt misslyckats med allt idag. Borde hålla mig borta från symaskiner idag..
 
Jag har upptäckt Mrs Depew i Etsy :nailbiting: Tur att sambon har jobbat natt och ska jobba inatt igen, så han måste få sova = kan inte impulsköpa alla mönster och skriva ut på den högljudda skrivaren!
 
Ok. Värsta projektet hittills tror jag.
Lyckats sy ihop klänningen på fel håll, glömt trä nålen i overlocken ( :banghead:), glömt sätta i pressarfot på symaskinen när jag skulle sy blixtlås och bara allmänt misslyckats med allt idag. Borde hålla mig borta från symaskiner idag..
Jag hade en sån dag igår med sambons förbannade tshirt :rage:
Ena ärmen fick avigsidan ut, jag sydde på halsringningen från avigsidan = fick sprätta allt, jag hade av min enda stretchtvillingnål och jag missade fållen på baksidan så fick dubbelsy. Sen upptäckte jag att tyget hade för lite elastan i vilket gjorde att halsringningen stod upp! Och ärmarna blev för stora.
Den blev helt misslyckad och jag ska slakta hela tröjan och sy något annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
28 104
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
889
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp