Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var tänkt att bli min midsommaroutfit men den blev för tajt över rumpan...
IMG_20190620_191449.jpg
 
Städar bland stuvarna. Herregud vad mycket småbitar jag sparat! Nu är skräphinken full med sånt som jag inte tror jag kommer använda till något. Bitar i vävt tyg mindre än 10*10 cm. Har bestämt att jag bara får spara större bitar än så. Nån måtta får det vara!
 
Beställt massa resår, vadd och spets från B Wear nu till mitt underklädesprojekt :) har köpt mönster från Stitch upon a time eftersom jag vill kunna använda boyshortsmodellen till träningsshort sen när jag är mer hemma på att sy efter mönster. Jag har inte sytt efter mönster sen jag gick på högstadiet så jag funderar på vad fasiken jag gett mig in på :nailbiting::)
 
Hjälp! Det är totalt kaos i syrummet! Det ligger tyg precis överallt, sybordet ser ut som ett bombnedslag..
15612697451461095251819369178955.jpg

Era bästa tips på hur man kan organisera! Jag måste verkligen städa och rensa..
 
Hjälp! Det är totalt kaos i syrummet! Det ligger tyg precis överallt, sybordet ser ut som ett bombnedslag..
Visa bifogad fil 31883

Era bästa tips på hur man kan organisera! Jag måste verkligen städa och rensa..
Kisse :love:
Har du tillräckligt med hyllor osv? Jag hivade allt "kan vara bra att ha" som inte hade ett syfte de närmsta tre månaderna. Har hittills inte saknat något och det frigjorde massa plats. Har sparat kartong från mina jättelådor med kattmat som jag rullat upp allt tyg på och stoppat i en garderob. Drömmer om det här till mönster och småpryttlar: https://auctionet.com/sv/1110375-arkivskap
 
@Linta jag kan inte sätta hyllor :( väggar vi inte får skruva i.. Har två garderober och två byråer fulla med tyg och bråte :angel:
Borde verkligen hiva jag med! Hälften av allt jag sparat är egentligen bara skräp...
 
@Linta jag kan inte sätta hyllor :( väggar vi inte får skruva i.. Har två garderober och två byråer fulla med tyg och bråte :angel:
Borde verkligen hiva jag med! Hälften av allt jag sparat är egentligen bara skräp...
Bara börja rensa! Börja med en sak, exempelvis samla ihop alla "tillbehör" (nålar, knappar, tråd, kardborre osv), rensa ut vad du ÄRLIGT tror du kommer använda. Sen gå vidare på nästa del, exempelvis mönster. Alla du provat men som inte passar eller kräver miljoner ändringar, gör dig av med dom. Osv osv :)
 
Nu har jag haft semester tillräckligt länge för att hitta energi att sy :up:
Har tyg jag vill sy klänning av, men inget mönster jag gillar. Så nu har jag klickat hem några olika varianter. Synd bara att jag typ hinner börja jobba innan de kommer... Men förhoppningsvis tar inte energin slut första veckan tillbaka på jobbet :D
 
Nu har jag haft semester tillräckligt länge för att hitta energi att sy :up:
Har tyg jag vill sy klänning av, men inget mönster jag gillar. Så nu har jag klickat hem några olika varianter. Synd bara att jag typ hinner börja jobba innan de kommer... Men förhoppningsvis tar inte energin slut första veckan tillbaka på jobbet :D
Igår kom mina beställda mönster 👍 Hoppas kunna hitta/skapa tid att klippa ut tyg och äntligen sy i helgen! Oddsen är emot mig, men kvällarna är ju långa så här års 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 631
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
866
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp