Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon gång måste vara den första :).
Brukar hålla bäst om man bara gör hålet större med en syl och inte klipper i tyget :)

Jag gjorde inte hål, bara bankade i öljetten så blev det hål :angel: dubbla lager tyg och tunt mellanlägg. Borde väl hålla tycker jag.
 
Ingen sömnad här, mer än tråkig gardinsömnad att sy på veckband på en kappa 😒 mormor som var så "snäll" och frågade om jag kunde sy...
Har däremot rensat ut lite (14 st!) tyger och lagt ut på försäljning :) ett par favoriter rykte, men jag vet inte vad jag ska göra med dom (eller så har jag insett att jag inte klär i den färgen 😒)
IMG_20190526_195202.jpg
 
@Trott alltså, knitorious är ju så läckra! :love:

Dagens dilemma: ska jag ha grå eller svart tråd på fållarna på en grå klänning? Har svart på huvans dragsko. Borde väl ha svart på resten med. Gillar kontrasten.
 
Idag har jag sytt en primrose dress (klänning med fullcirkel kjol/snurrkjol) till systerdottern. Blev lite tyg kvar så nu velar jag om jag ska sy trosor till mig själv eller om jag borde sy en tröja till barnet med.
 

Bifogade filer

  • IMG_2842.JPG
    IMG_2842.JPG
    323,2 KB · Visningar: 131
Haha ja det är ju inte top notch direkt :D Jag velar mellan en ny hushållsmaskin och en cover. Vet inte om jag har nytta av en cover :angel:
Jag tänker att om du skaffar en cover så behöver du ju inte göra dig av med hushållsmaskinen. Och då slipper du argumentera mot varför man ska byta ut en fungerande maskin.. :angel:
(Sen kan det vara för att jag vill ha en cover.)
 
Jag tänker att om du skaffar en cover så behöver du ju inte göra dig av med hushållsmaskinen. Och då slipper du argumentera mot varför man ska byta ut en fungerande maskin.. :angel:
(Sen kan det vara för att jag vill ha en cover.)

Men jag behöver en "mildare" hushållsmaskin, och säkert en cover också. Och ett större syrum :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 609
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
863
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp