Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och baksidan
15679240225086689897046087177298.jpg
 
Jag är lite sugen på att sy en ny mössa med tillhörande tubhalsduk i något ballt tyg med enhörningar eller nått annat kul. Var hittar jag det? Brukar sy i det jag hittar hos min guru eller så fixar hon men nu det närmaste så hinner hon inte åka till skroten så jag tänkte se om jag kunde få tag på nått själv.
 
En hösttröja. Halsen blev lite stor men annars är jag nöjd. Ångrar lite att jag inte tog orange band till halsen, det hade blivit färgglatt! Men fållen är sydd med mångfärgad metallictråd i alla fall :D
Autumn spice top, Ellie and Mac.
IMG_20190908_194714.jpg
 
Jag är lite sugen på att sy en ny mössa med tillhörande tubhalsduk i något ballt tyg med enhörningar eller nått annat kul. Var hittar jag det? Brukar sy i det jag hittar hos min guru eller så fixar hon men nu det närmaste så hinner hon inte åka till skroten så jag tänkte se om jag kunde få tag på nått själv.
hjartahertzman, tyglycka eller tygdrömmar brukar ha roliga.
 
Vart köper ni era tyger? Tycker att det är svårt att hitta butiker online med bra sortiment. Har beställt från tyg men ja, det tar ju typ hundra år att få tygerna därifrån. :angel:

Tycker att det är jobbigt att gå i tygaffärer, hittar aldrig något då jag inte fattar hur ordningen är i butikerna. Frågade om hjälp på Ohlssons tyger efter ett twillvävt tyg utan stretch och blev tillsagd att det är inte bra med tyg utan stretch. Jaha? :meh: För dig kanske.
 
Vart köper ni era tyger? Tycker att det är svårt att hitta butiker online med bra sortiment. Har beställt från tyg men ja, det tar ju typ hundra år att få tygerna därifrån. :angel:

Tycker att det är jobbigt att gå i tygaffärer, hittar aldrig något då jag inte fattar hur ordningen är i butikerna. Frågade om hjälp på Ohlssons tyger efter ett twillvävt tyg utan stretch och blev tillsagd att det är inte bra med tyg utan stretch. Jaha? :meh: För dig kanske.

Jag shoppar typ överallt :D mycket secondhand och mycket mässa. En hel del på skroten i Kinna.
Men jag är sällan ute efter något särskilt utan köper det jag tycker är fint och letar mönster sen :angel:
 
Vart köper ni era tyger? Tycker att det är svårt att hitta butiker online med bra sortiment. Har beställt från tyg men ja, det tar ju typ hundra år att få tygerna därifrån. :angel:

Tycker att det är jobbigt att gå i tygaffärer, hittar aldrig något då jag inte fattar hur ordningen är i butikerna. Frågade om hjälp på Ohlssons tyger efter ett twillvävt tyg utan stretch och blev tillsagd att det är inte bra med tyg utan stretch. Jaha? :meh: För dig kanske.
Tygdrömmar
Tygrullen
Rosa huset

IRL
Stoff och Stil
Ohlssons
Zannaz
 
Jag shoppar typ överallt :D mycket secondhand och mycket mässa. En hel del på skroten i Kinna.
Men jag är sällan ute efter något särskilt utan köper det jag tycker är fint och letar mönster sen :angel:
Åh Skroten ska jag till i november. Kombinerar med Gekås så det blir en hel tjejhelg med svägerskan 🥳
Första besöket till skroten och jag längtar
 
Vart köper ni era tyger? Tycker att det är svårt att hitta butiker online med bra sortiment. Har beställt från tyg men ja, det tar ju typ hundra år att få tygerna därifrån. :angel:

Tycker att det är jobbigt att gå i tygaffärer, hittar aldrig något då jag inte fattar hur ordningen är i butikerna. Frågade om hjälp på Ohlssons tyger efter ett twillvävt tyg utan stretch och blev tillsagd att det är inte bra med tyg utan stretch. Jaha? :meh: För dig kanske.
Vävda tyger är svårare att hitta.
 
Senast beställda jag från rosa huset. Annars handlar jag mest på Ohlssons eftersom det är så nära mitt jobb (farligt nära!). Även handlat inne i stan på Tygverket när jag skulle ha något särskilt som inte fanns på så många ställen. Tycker dock att det är enklare att handla på nätet iom att alla tyger är märkta. Är så rörigt i tygbutikerna oftast och man vet knappt vad man kommit hem med. Dessutom verkar kunskapen vara lite sisådär ibland hos personalen.

Jag är sugen på att köpa mönster, men tycker det är rätt dyrt att betala 120-200kr/mönster för något man kanske vill sy en eller två gånger, så jag funderar på en prenumeration på en mönstertidning. Vad tycker ni om dem? Vilken är bäst?
 
@starcraft jag har prenumererat på både burda och allt om handarbete.
Burdas storlekar är lite märkliga. Klänningar passar mig ofta bra, byxor stört omöjligt att hitta rätt storlek trots tabeller.
AoH har jag fortfarande prenumeration på. Gillar den, även om det är väldigt lite jag faktiskt syrn grov varje tidning. Tror jag ska säga upp den till nästa år. Fast jag gillar inspirationen tidningarna ger.

Och just det. AoH mönstren kan vara lite kluriga att rita av.

Kan tipsa om att Ellie and Mac har billiga mönster varje onsdag :angel:
 
@starcraft jag har prenumererat på både burda och allt om handarbete.
Burdas storlekar är lite märkliga. Klänningar passar mig ofta bra, byxor stört omöjligt att hitta rätt storlek trots tabeller.
AoH har jag fortfarande prenumeration på. Gillar den, även om det är väldigt lite jag faktiskt syrn grov varje tidning. Tror jag ska säga upp den till nästa år. Fast jag gillar inspirationen tidningarna ger.

Och just det. AoH mönstren kan vara lite kluriga att rita av.

Kan tipsa om att Ellie and Mac har billiga mönster varje onsdag :angel:
Hmm det var just byxor jag var mest intresserad av och lite toppar/tröjor. Så då känns Burda inte så aktuellt. Jag syr ju för att få bättre passform än butikerna.. men ska kolla in allt om handarbete - den har jag missat. Jag försöker följa en del mönstertillverkare på typ insta så man kan ta del när de har något bra mönster på rea. Ska kika på Ellie och Mac också. Tack!
 
@starcraft jag har prenumererat på både burda och allt om handarbete.
Burdas storlekar är lite märkliga. Klänningar passar mig ofta bra, byxor stört omöjligt att hitta rätt storlek trots tabeller.
AoH har jag fortfarande prenumeration på. Gillar den, även om det är väldigt lite jag faktiskt syrn grov varje tidning. Tror jag ska säga upp den till nästa år. Fast jag gillar inspirationen tidningarna ger.

Och just det. AoH mönstren kan vara lite kluriga att rita av.

Kan tipsa om att Ellie and Mac har billiga mönster varje onsdag :angel:
Kollade in Ellie and Mac nu... så mycket fint! Det här kan bli dyrt :angel::D:o
 
36364

Jag har sytt byxor mönster är från stoff och stil och tyget är en ljusare jeansfärgad viscose och en Stella topp från Jenny Hellströms första bok i bomullsjersey. Tyvärr lite mörkt hemma när jag tog bilden. Nöjd med formen på byxorna så nu har jag köpt ett ylletyg jag ska sy dom i. Toppen har jag förlängt armarna på och smalnat av dom nedåt istället för att de ska sluta mitt på överarmen med en mudd. Passar min kroppsform bättre :).
 
Visa bifogad fil 36364
Jag har sytt byxor mönster är från stoff och stil och tyget är en ljusare jeansfärgad viscose och en Stella topp från Jenny Hellströms första bok i bomullsjersey. Tyvärr lite mörkt hemma när jag tog bilden. Nöjd med formen på byxorna så nu har jag köpt ett ylletyg jag ska sy dom i. Toppen har jag förlängt armarna på och smalnat av dom nedåt istället för att de ska sluta mitt på överarmen med en mudd. Passar min kroppsform bättre :).
Jättesnygg modell på byxor!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 872
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
882
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
290
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
518
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp